1. اخوان، پیمان؛ اولیای، النوش؛ دسترنج ممقانی، نسرین؛ و ثقفی، فاطمه (1389). توسعه فرآیندهای چرخه مدیریت دانش مبتنی بر عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش. سیاست علم و فناوری، 3(3)، 1-13.
2. اسلامیان، مریم (1387). طراحی و تدوین الگوی مستندسازی تجربههای مدیران دانشگاه شهید بهشتی (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
3. الهی، شعبان؛ بهاری فر، علی؛ و صالحی، علی (1384). طراحی ساختار نظام مستندسازی تجربیات سازمانی مدیران. فصلنامه مدرس علوم انسانی، 9(3)، 23-52.
4. بزرگی، احمد (1393). مطالعه عوامل مؤثر بر فرآیند مستندسازی تجربیات کارکنان (مطالعه موردی: کارکنان توسعه صادرات مستقر در شعب تهران). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی تهران.
5. بیگدلی، فروغ (1390). ارائه الگویی برای مستندسازی تجربههای مدیران مدارس راهنمایی دولتی و خاص شهرستان آبادان با رویکرد مدیریت دانش (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز.
6. تاجمیر ریاحی، حامد؛ و اسمعیلی اتوئی، سلمان (1391). شناسایی و رتبهبندی موانع و عوامل تسهیلکننده مدیریت دانش در دانشکدههای حسابداری و مالی (رویکرد تحلیل سلسلهمراتبی گروهی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 1(3)، 129-142.
7. پرمهر، تورج؛ بهرامی، شهاب؛ جلیلوند، و محمد (1401). بررسی نقش میانجی مستندسازی تجارب و شبکه اجتماعی سازمان در ارتباط بین تمدن سازمانی و تصویر سازمانی (مطالعه موردی: سازمان ورزش شهرداری تهران). مدیریت منابع انسانی در ورزش، 10(1)، 148-129.
8. تیموری، احمد (1397). ارائه الگوی تجربهنگاری و مستندسازی تجربههای پروژهها در شرکت ملی صنایع پتروشیمی (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهریار، شهریار.
9. جمشیدی بروجنی،گیتی (1392). شناسایی و تحلیل دیدگاههای مدیران کتابخانههای دانشگاهی ایران در مورد مستندسازی تجربهها و دانش به منظور ارائه راهکارهایی برای مستندسازی در این کتابخانهها (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز.
10. زاهدی، محمدرضا؛ اخوان،پیمان؛ و نقدی خانچاه، شایان (1398). شناسایی موانع کلیدی مدیریت دانش و درسآموختهها در سازمانهای پروژهمحور نظامی. مدیریت نظامی، 19 (76)، 68-29.
11. زنجیرچی، محمود؛ حکاکی، مسعود؛ کنجکاومنفرد، امیررضا؛ و بهنیا، فروغ (1393). عارضهیابی پیادهسازی مدیریت دانش در آموزش و پرورش استان یزد. تعلیم وتربیت، 31(3)، 116-95.
12. سلامی، مریم؛ حقیرالسادات، جمال؛ و علیپور، امید (1397). تحلیل مؤلفهها و موانع مدیریت دانش، اولین کنگره پژوهشهای دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی خراسان، گناباد. https://civilica.com/doc/817929
13. سیادت، علی؛ هویدا، رضا؛ و موسویان، رسول (1394). شناسایی شیوههای مستندسازی و انتقال تجربههای حرفهای اعضای هیئت علمی در دانشگاه اصفهان، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 7 (3)، 254-227.
14. سیدصدری، الناز؛ علامه، محسن؛ و شائمی برزکی، علی (1391). شناسایی موانع تسهیم دانش در شرکت پالایش نفت اصفهان (مطالعه پدیدارشناسی). پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی ، ۲ (۳) :۱۴۳-۱۱۹.
15. عالیزاده، عادله؛ حسینپور، محمد؛ و برکت، غلامحسین (2022). ارائه الگویی جهت مستندسازی تجربیات مدیران به منظور ارتقای کیفیت دورههای آموزشی سازمان تأمین اجتماعی. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 6(1)، 397-410.
16. کاملی، محمدجواد (1387). مدیریت دانش و موانع آن در سازمانهای دولتی (مطالعه موردی در سازمان پلیس). کارآگاه، 2(3)، 17-39.
17. مکاری قنواتی، زهرا؛ شاهی، سکینه؛ و پارسا، عبدالله (1394). شناسایی مشکلات پیادهسازی مستندسازی تجربیات مدیران مدارس. دومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم رفتاری و اجتماعی.
18. مکوندی، محمد؛ مهرعلیزاده، یدالله؛ و حسینپور، محمد (1398). آسیبشناسی شیوه مستندسازی دانش فنی کارکنان و مدیران شرکتهای تولیدی منطقه آزاد اروند. مدیریت توسعه و تحول، 39، 22-11.
19. Bartol, K.M., & Srivastava, A .(2002). Encouraging knowledge sharing: the role of organizational reward systems. Journal of leadership and Organization Studies, 9(1), 75-81. [
DOI:10.1177/107179190200900105]
20. Becker, Karin., & Ghedini, Cinara. (2005). A documentation infrastructure for the management of data mining progects. Information and Software Technology, 47(1,2), 95-110. [
DOI:10.1016/j.infsof.2004.06.004]
21. Burke, M., & Goldman, S. (2016). Documenting the experiences of special education advocates. Journal of Special Education, 51(1), 3 -13. [
DOI:10.1177/0022466916643714]
22. Chiovitti , RF., & Piran ,N.(2003), Rigour and grounded theory research. Journal of Advanced Nursing, 44(4), 427-35. [
DOI:10.1046/j.0309-2402.2003.02822.x]
23. Dandurand, Y., & Vogt, A. (2017). Documenting the Experience and the Successes of First Nations Courts in British Columbia. International Centre for Criminal Law Reform and Criminal Justice Policy.
24. Davenport, T., & Laurence, P. (1998). Working Knowledge: How Organization Manage What They Know. Harvard Business School Press, Boston.
25. Kulcu, O. (2009). Quality documentation and records management: A survey of Turkish universities. Aslib Proceedings, 61(5),459-473. [
DOI:10.1108/00012530910989616]
26. Landers, D., Schineider, K., & Houdek, F. (1999). Organizational learning and experience documentation in industrial software projects. International Journal of Human-Computer Studies, 51(3), 643 - 661. [
DOI:10.1006/ijhc.1999.0280]
27. Makin, D. A., Stohr, M. K., Unger, J., Howell, E., Parks, M., Willits, D., & Hemmens, C. (2023). Documenting variability in operational and organizational experiences related to COVID-19 in Washington state. Policing: An International Journal, 46(3), 441-460. [
DOI:10.1108/PIJPSM-09-2022-0121]
28. Marcelino, I., Gomes, I., Laza, R., & Pereira, A. (2015). Using ICT for tacit knowledge preservation in old ge. applications. Advances in Intelligent Systems and Computing, 376, 75 - 83. [
DOI:10.1007/978-3-319-19695-4_8]
29. McKay, F. H., John, P., Sims, A., Kaur, G., & Kaushal, J. (2020). Documenting the food insecurity experiences and nutritional status of women in India: Study protocol. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(11), 3769. [
DOI:10.3390/ijerph17113769]
30. Mohammadian, M., Khoshi, A., Gooshki, H. S., Raeeszadeh, M., Goodarzi, H., & Moghaddam, J. A. (2022). Developing an experience documentation model of spiritual health in the COVID-19 epidemic. Journal of Pharmaceutical Negative Results, 13(4), 447-455. [
DOI:10.47750/pnr.2022.13.04.057]
31. Nayir, D.Z., and Uzuncarsili, U . (2008). A cultural perspective on knowledge management: The success story of Sarkuysan company. Journal of Knowledge Management, 12(2), 141-155. [
DOI:10.1108/13673270810859578]
32. Nonaka, I., & Takeuchi, H. (1995). The Knowledge Creating Company, Oxford University Press. [
DOI:10.1093/oso/9780195092691.001.0001]
33. Ofi, B., & Sowunmi, O. (2012). Nursing documentation: Experience of the use nursing process model in selected hospitals in Ibadan, Qyostate, Nigeria. International Journal of Nursing Practice,18(4),345 -362. [
DOI:10.1111/j.1440-172X.2012.02044.x]
34. Renzl, B. (2008). Trust in managemwnt and knowledge sharing: The mediating effects of fear and knowledge documentation. Omega. 36(2),20, 206-220. [
DOI:10.1016/j.omega.2006.06.005]
35. Sithole, J. (2007). The challenges faced by African libraries and information centres in documenting and preserving, Indigenous knowledge. IFLA Journal, 33(2).117-123. [
DOI:10.1177/0340035207080304]