۱. اخوان، پیمان؛ اولیای، النوش؛ دسترنج ممقانی، نسرین؛ و ثقفی، فاطمه (۱۳۸۹). توسعه فرآیندهای چرخه مدیریت دانش مبتنی بر عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش. سیاست علم و فناوری، ۳(۳)، ۱-۱۳.
۲. اسلامیان، مریم (۱۳۸۷). طراحی و تدوین الگوی مستندسازی تجربههای مدیران دانشگاه شهید بهشتی (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
۳. الهی، شعبان؛ بهاری فر، علی؛ و صالحی، علی (۱۳۸۴). طراحی ساختار نظام مستندسازی تجربیات سازمانی مدیران. فصلنامه مدرس علوم انسانی، ۹(۳)، ۲۳-۵۲.
۴. بزرگی، احمد (۱۳۹۳). مطالعه عوامل مؤثر بر فرآیند مستندسازی تجربیات کارکنان (مطالعه موردی: کارکنان توسعه صادرات مستقر در شعب تهران). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی تهران.
۵. بیگدلی، فروغ (۱۳۹۰). ارائه الگویی برای مستندسازی تجربههای مدیران مدارس راهنمایی دولتی و خاص شهرستان آبادان با رویکرد مدیریت دانش (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز.
۶. تاجمیر ریاحی، حامد؛ و اسمعیلی اتوئی، سلمان (۱۳۹۱). شناسایی و رتبهبندی موانع و عوامل تسهیلکننده مدیریت دانش در دانشکدههای حسابداری و مالی (رویکرد تحلیل سلسلهمراتبی گروهی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، ۱(۳)، ۱۲۹-۱۴۲.
۷. پرمهر، تورج؛ بهرامی، شهاب؛ جلیلوند، و محمد (۱۴۰۱). بررسی نقش میانجی مستندسازی تجارب و شبکه اجتماعی سازمان در ارتباط بین تمدن سازمانی و تصویر سازمانی (مطالعه موردی: سازمان ورزش شهرداری تهران). مدیریت منابع انسانی در ورزش، ۱۰(۱)، ۱۴۸-۱۲۹.
۸. تیموری، احمد (۱۳۹۷). ارائه الگوی تجربهنگاری و مستندسازی تجربههای پروژهها در شرکت ملی صنایع پتروشیمی (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهریار، شهریار.
۹. جمشیدی بروجنی،گیتی (۱۳۹۲). شناسایی و تحلیل دیدگاههای مدیران کتابخانههای دانشگاهی ایران در مورد مستندسازی تجربهها و دانش به منظور ارائه راهکارهایی برای مستندسازی در این کتابخانهها (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز.
۱۰. زاهدی، محمدرضا؛ اخوان،پیمان؛ و نقدی خانچاه، شایان (۱۳۹۸). شناسایی موانع کلیدی مدیریت دانش و درسآموختهها در سازمانهای پروژهمحور نظامی. مدیریت نظامی، ۱۹ (۷۶)، ۶۸-۲۹.
۱۱. زنجیرچی، محمود؛ حکاکی، مسعود؛ کنجکاومنفرد، امیررضا؛ و بهنیا، فروغ (۱۳۹۳). عارضهیابی پیادهسازی مدیریت دانش در آموزش و پرورش استان یزد. تعلیم وتربیت، ۳۱(۳)، ۱۱۶-۹۵.
۱۲. سلامی، مریم؛ حقیرالسادات، جمال؛ و علیپور، امید (۱۳۹۷). تحلیل مؤلفهها و موانع مدیریت دانش، اولین کنگره پژوهشهای دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی خراسان، گناباد. https://civilica.com/doc/۸۱۷۹۲۹
۱۳. سیادت، علی؛ هویدا، رضا؛ و موسویان، رسول (۱۳۹۴). شناسایی شیوههای مستندسازی و انتقال تجربههای حرفهای اعضای هیئت علمی در دانشگاه اصفهان، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ۷ (۳)، ۲۵۴-۲۲۷.
۱۴. سیدصدری، الناز؛ علامه، محسن؛ و شائمی برزکی، علی (۱۳۹۱). شناسایی موانع تسهیم دانش در شرکت پالایش نفت اصفهان (مطالعه پدیدارشناسی). پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی ، ۲ (۳) :۱۴۳-۱۱۹.
۱۵. عالیزاده، عادله؛ حسینپور، محمد؛ و برکت، غلامحسین (۲۰۲۲). ارائه الگویی جهت مستندسازی تجربیات مدیران به منظور ارتقای کیفیت دورههای آموزشی سازمان تأمین اجتماعی. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، ۶(۱)، ۳۹۷-۴۱۰.
۱۶. کاملی، محمدجواد (۱۳۸۷). مدیریت دانش و موانع آن در سازمانهای دولتی (مطالعه موردی در سازمان پلیس). کارآگاه، ۲(۳)، ۱۷-۳۹.
۱۷. مکاری قنواتی، زهرا؛ شاهی، سکینه؛ و پارسا، عبدالله (۱۳۹۴). شناسایی مشکلات پیادهسازی مستندسازی تجربیات مدیران مدارس. دومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم رفتاری و اجتماعی.
۱۸. مکوندی، محمد؛ مهرعلیزاده، یدالله؛ و حسینپور، محمد (۱۳۹۸). آسیبشناسی شیوه مستندسازی دانش فنی کارکنان و مدیران شرکتهای تولیدی منطقه آزاد اروند. مدیریت توسعه و تحول، ۳۹، ۲۲-۱۱.
19. Bartol, K.M., & Srivastava, A .(2002). Encouraging knowledge sharing: the role of organizational reward systems. Journal of leadership and Organization Studies, 9(1), 75-81. [
DOI:10.1177/107179190200900105]
20. Becker, Karin., & Ghedini, Cinara. (2005). A documentation infrastructure for the management of data mining progects. Information and Software Technology, 47(1,2), 95-110. [
DOI:10.1016/j.infsof.2004.06.004]
21. Burke, M., & Goldman, S. (2016). Documenting the experiences of special education advocates. Journal of Special Education, 51(1), 3 -13. [
DOI:10.1177/0022466916643714]
22. Chiovitti , RF., & Piran ,N.(2003), Rigour and grounded theory research. Journal of Advanced Nursing, 44(4), 427-35. [
DOI:10.1046/j.0309-2402.2003.02822.x]
23. Dandurand, Y., & Vogt, A. (2017). Documenting the Experience and the Successes of First Nations Courts in British Columbia. International Centre for Criminal Law Reform and Criminal Justice Policy.
24. Davenport, T., & Laurence, P. (1998). Working Knowledge: How Organization Manage What They Know. Harvard Business School Press, Boston.
25. Kulcu, O. (2009). Quality documentation and records management: A survey of Turkish universities. Aslib Proceedings, 61(5),459-473. [
DOI:10.1108/00012530910989616]
26. Landers, D., Schineider, K., & Houdek, F. (1999). Organizational learning and experience documentation in industrial software projects. International Journal of Human-Computer Studies, 51(3), 643 - 661. [
DOI:10.1006/ijhc.1999.0280]
27. Makin, D. A., Stohr, M. K., Unger, J., Howell, E., Parks, M., Willits, D., & Hemmens, C. (2023). Documenting variability in operational and organizational experiences related to COVID-19 in Washington state. Policing: An International Journal, 46(3), 441-460. [
DOI:10.1108/PIJPSM-09-2022-0121]
28. Marcelino, I., Gomes, I., Laza, R., & Pereira, A. (2015). Using ICT for tacit knowledge preservation in old ge. applications. Advances in Intelligent Systems and Computing, 376, 75 - 83. [
DOI:10.1007/978-3-319-19695-4_8]
29. McKay, F. H., John, P., Sims, A., Kaur, G., & Kaushal, J. (2020). Documenting the food insecurity experiences and nutritional status of women in India: Study protocol. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(11), 3769. [
DOI:10.3390/ijerph17113769]
30. Mohammadian, M., Khoshi, A., Gooshki, H. S., Raeeszadeh, M., Goodarzi, H., & Moghaddam, J. A. (2022). Developing an experience documentation model of spiritual health in the COVID-19 epidemic. Journal of Pharmaceutical Negative Results, 13(4), 447-455. [
DOI:10.47750/pnr.2022.13.04.057]
31. Nayir, D.Z., and Uzuncarsili, U . (2008). A cultural perspective on knowledge management: The success story of Sarkuysan company. Journal of Knowledge Management, 12(2), 141-155. [
DOI:10.1108/13673270810859578]
32. Nonaka, I., & Takeuchi, H. (1995). The Knowledge Creating Company, Oxford University Press. [
DOI:10.1093/oso/9780195092691.001.0001]
33. Ofi, B., & Sowunmi, O. (2012). Nursing documentation: Experience of the use nursing process model in selected hospitals in Ibadan, Qyostate, Nigeria. International Journal of Nursing Practice,18(4),345 -362. [
DOI:10.1111/j.1440-172X.2012.02044.x]
34. Renzl, B. (2008). Trust in managemwnt and knowledge sharing: The mediating effects of fear and knowledge documentation. Omega. 36(2),20, 206-220. [
DOI:10.1016/j.omega.2006.06.005]
35. Sithole, J. (2007). The challenges faced by African libraries and information centres in documenting and preserving, Indigenous knowledge. IFLA Journal, 33(2).117-123. [
DOI:10.1177/0340035207080304]