Librarians and teachers view of Impact analysis of non-curriculum training programs offered at Center for intellectual Development of Children and Adolescents Libraries at Metro Isfahan with respect to enhancing information literacy. Research on Information Science and Public Libraries 2008; 14 (3) :83-98
URL:
http://publij.ir/article-1-39-fa.html
افشار مینا، دانش فرشید. بررسی تاثیر برنامههای آموزشی غیررسمی کتابخانههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اصفهان بر ارتقاء سواد اطلاعاتی دانشآموزان از دیدگاه کتابداران و آموزگاران. تحقیقات اطلاعرسانی و كتابخانههای عمومی. ۱۳۸۷; ۱۴ (۳) :۸۳-۹۸
URL: http://publij.ir/article-۱-۳۹-fa.html
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، mina_afshar2003@yahoo.com
چکیده: (۱۲۵۹۷ مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیرکتابخانههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اصفهان بر ارتقاء سواد اطلاعاتی دانشآموزان از دیدگاه کتابداران و آموزگاران پرداخته است. روش این پژوهش پیمایشی و دادهها با استفاده از پرسشنامه گردآوری شد. جامعه آماری این تحقیق 44 نفر از آموزگاران مدارس و کتابداران کتابخانههایی است که به صورت مشترک در طرح خودگردان شهرستان اصفهان شرکت دارند. نتایج حاصل از بررسی دادهها مبین این امر است که برنامههای آموزشی غیررسمی کتابخانههای کانون موجب ارتقاء مهارتهای سواد اطلاعاتی دانشآموزان میشود. برنامههای مذکور در ایجاد و ارتقاء مهارتهایی مانند حس کنجکاوی و روحیه پرسشگری، انتخاب و جستجوی منابع اطلاعاتی مناسب، تفکر انتقادی و خلاق و انجام کارهای گروهی موثر بوده است.
نوع مطالعه:
كمّي |
موضوع مقاله:
مطالعات اجتماعي دریافت: 1391/5/11 | پذیرش: 1392/5/8 | انتشار: 1392/5/8