چکیده: (5380 مشاهده)
به عقیده صاحبنظران،خدمات مرجع واطلاعات، عبارت از برآوردن نیازهای مراجعه کننده و حرکت در جهت رفع نیازها با استفاده از تمام امکانات موجود است. به گفته کارل راجرز«کتابدار باید مشتری محور»باشد.باید از مشکل مراجعه کننده با خبر شودوبا توجه به نیاز او وحدود امکانات وساخت مجموعۀ موجود،سعی کند که رضایت او را فراهم سازد. این نظریه گرچه دربارۀ خدمات مرجع است،در مجموع نظریۀ جامعی در مورد عمل مرجع را ارائه نمی دهد. این نوع نظریات فقط برای آغاز کار مفیدند.
نوع مطالعه:
كيفي |
دریافت: 1392/5/6 | پذیرش: 1401/3/12 | انتشار: 1372/2/25