دوره 3، شماره 1 - ( 2-1372 )                   دوره 3 شماره 1 صفحات 53-46 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

زندیان فاطمه. مروری بر مطالعات انجام شده در زمینه خدمات ومنابع مرجع در جهان وایران . تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی. 1372; 3 (1) :46-53

URL: http://publij.ir/article-1-492-fa.html


چکیده:   (4934 مشاهده)
به عقیده صاحبنظران،خدمات مرجع واطلاعات، عبارت از برآوردن نیازهای مراجعه کننده و حرکت در جهت رفع نیازها با استفاده از تمام امکانات موجود است. به گفته کارل راجرز«کتابدار باید مشتری محور»باشد.باید از مشکل مراجعه کننده با خبر شودوبا توجه به نیاز او وحدود امکانات وساخت مجموعۀ موجود،سعی کند که رضایت او را فراهم سازد. این نظریه گرچه دربارۀ خدمات مرجع است،در مجموع نظریۀ جامعی در مورد عمل مرجع را ارائه نمی دهد. این نوع نظریات فقط برای آغاز کار مفیدند.
متن کامل [PDF 400 kb]   (208 دریافت)    
نوع مطالعه: كيفي |
دریافت: 1392/5/6 | پذیرش: 1401/3/12 | انتشار: 1372/2/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb