۱. ابوطالبی، پروانه؛ و بیگلو، محمدحسین (۱۳۹۶). صلاحیتهای مورد نیاز کتابداران کتابخانههای دانشگاههای علوم پزشکی در ایران. مدیریت سلامت، ۲۰(۶۸)، ۳۸-۵۲.
۲. جعفری، هادی (۱۳۹۸). تحلیل کششهای خواندن مؤثر بر امانت کتابهای داستانی عامهپسند در کتابخانههای عمومی شهر تهران (پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشگاه تهران.
۳. درخشان، مژگان؛ و زندی، خلیل (۱۳۹۶). راهكارهاي ارتقاي شایستگیهای مديران گروه هاي آموزشي. آموزش و ارزشيابي، ۱۰(۳۷)، ۱۸۹-۱۶۳.
۴. قاسمپور، سکینه (۱۳۹۸) چرا به دانش مشاوره خوانندگان نیاز داریم؟ مطالعات خواندن، ۱(۱)، ۱۵-۱۶.
۵. قاسمپور، سکینه (۱۳۹۹). بازیابی داستان بر اساس عناصر متنی و پیرامتنی (رساله دکتری). دانشگاه الزهرا، تهران.
۶. محبوب، سیامک (۱۳۹۹). درسنامۀ مشاورۀ خوانندگان. تهران: چاپار، نهاد كتابخانههای عمومی كشور.
۷. وایت، نیل (۱۳۹۶). راهنمای مشاورۀ خوانندگان برای کتابهای غیرداستانی [ترجمه امیرحسین میر ابوطالبی]. تهران: ترجمان علوم انسانی، نهاد کتابخانههای عمومی کشور.
۸. هوپر، برد (۱۳۹۶). چگونه مرور کتاب بنویسیم؟ مرور نویسی برای مشاوره خوانندگان. [ترجمه علیرضا شفیعی نسب]. تهران: ترجمان علوم انسانی، نهاد کتابخانههای عمومی کشور.
9. ALA's Core Competences of Librarianship )2018). Retrieved from https://www.ala.org/sites/default/files/educationcareers/content/careers/corecomp/corecompetences/finalcorecompstat09.pdf (Website)
10. Beolens, R. (2015). Creating and nurturing tween readers through readers' advisory services in a public library. Victoria University of Wellington. Retrieved from https://ir.wgtn.ac.nz/handle/123456789/19370. (Website)
11. Cain, D. J. (2002). Defining characteristics, history, and evolution of humanistic psychotherapies. In D. J. Cain (Ed.), Humanistic Psychotherapies: Handbook of Research and Practice (pp. 3-54). American Psychological Association.
https://doi.org/10.1037/10439-001 [
DOI:10.1037/10439-001.]
12. Dali, K. (2013)."Ask me what I read": readers' advisory and immigrant adaptation. New Library World, 114(11/12), 507-526. [
DOI:10.1108/NLW-06-2013-0054]
13. Green.S (1876). Personal relations between librarians and readers. Library Journal, 1, 257-268.
14. Hylton, A. (2008).KM Readiness Assessment is Essential in a KM and Knowledge Audit Initiative. Retrieved from: http://hosteddocs.ittoolbox.com/ah100708.pdf.
15. Lee, J. H., Travis, W. and Hyerim, Ch. (2016). Appeal Factors: Enabling Cross-media Advisory Services. 2015OCLC/ALISE research grant report published electronically by OCLC Research. Retrieved from: https://www.oclc.org/content/dam/research/grants/reports/2015/lee2015.pdf
16. Lee, R (1985). Continuing Education for Adults through the American Public Library, 1833-1964.Journal-article, 25(1), 152. https://eric.ed.gov/?id=ED014667
17. Lindell, L.R. (2009), "So long as I can read": Farm women's reading experiences in Depression-era South Dakota. Agricultural History, 83(4), 503-27. [
DOI:10.3098/ah.2009.83.4.503]
18. Malipatil. B. (2021). Role of Public Libraries in Promoting Reading Habits. Library Progress (International), 41(1), 138-143. [
DOI:10.5958/2320-317X.2021.00015.5]
19. Moyer, J. (2005). The education of public librarians to serve leisure readers in the United States, Canada and Europe. New Library World, 106 (1208/1209), 67-79. [
DOI:10.1108/03074800510575366]
20. Moyer, J. (2006). Readers' Advisory: The Most Important Class for New Librarians. Available at: https://www.ala.org/rt/nmrt/news/footnotes/november2006ab/readersadvisorymostimp06.
21. Saricks, J.G. (2005). Readers' Advisory Service in the Public Library. 3rd ed. Chicago: American Library Association.
22. Schutte, N.S. and Malouff, J.M. (2006), Why We Read and How Reading Transforms Us: The Psychology of Engagement with Text. Edwin Mellen Press, Lewiston, NY.
23. Tischler.R (2015). The 8 Best Reader's Advisory. http://inalj.com/?p=65200.
24. Trenberth, L., and Dewe, P. (2002). The importance of leisure as a means of coping with work related stress: An exploratory study. Counselling Psychology Quarterly, 15(1), 59-72. [
DOI:10.1080/09515070110103999]
25. Trott,B (2012). Reference, Readers' Advisory, and Relevance. The Reference Librarian, 53, 60-66. [
DOI:10.1080/02763877.2011.596367]
26. Weiner, B. J. (2020). A theory of organizational readiness for change. In: Handbook on Implementation Science (pp. 215-232). Edward Elgar Publishing. [
DOI:10.4337/9781788975995.00015]
27. Wiegand, W. (2001). Missing the real story: Where library and information science fails the library profession. In: K. Shearer & R. Burgin (Eds.), The Readers' Advisor's Companion (pp. 7-14). Englewood, C.O.: Libraries Unlimited.