1. آذرنگ، عبدالحسین (1387). شمهای از کتاب. تهران: کتابخانه و نشریات.
2. ابراهیمی، سعیده؛ هنرجویان، زهرا؛ ستاره، فاطمه؛ و خسرویزاده، معصومه (1394). کندوکاوی در فرهنگ مطالعه اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز، علمسنجی کاسپین، 2(2)، 54-46.
3. امیدعلی، قاسم؛ و نورمحمدی، حمزهعلی(1395). مدلها و الگوهای سنجش و اندازهگیری سرانه مطالعه در ایران. نظامها و خدمات اطلاعاتی، 6(1و2)، 80-67.
4. اسکروچی، رقیه؛ حاجی زینالعابدینی، محسن؛ و نوذر، سمانه (1391). بررسی مؤلفههای محاسبه سنجش سرانه مطالعه و ارائه چارچوبی برای سنجش سرانه مطالعه در ایران. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 18(1)، 88-67.
5. بهرامی، سوسن؛ ملا خلیلی، حمیده؛ باغیانی، فائزه؛ اشرفیریزی، حسن؛ و مجیری، شهین (1390). رابطه مطالعه غیردرسی و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. آموزش در علوم پزشکی، 11(9)، 1247-1241.
6. پیشگو، حسین و ملازهی، اسما (1398). بررسی تأثیر راهکارهای آموزش کتابخوانی بر افزایش انگیزه مطالعه و میزان مطالعه غیردرسی دانشآموزان ابتدایی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 25(4)، 597-620.
7. ترکیان تبار، منصور (1384). بررسی میزان گرایش به مطالعه غیردرسی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود. پژوهشهای تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، 2(4)، 1-28.
8. زارعی، عیسی (1392). رسانهی ملی و فرهنگ کتابخوانی، قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما، چاپ اول.
9. سیاه منصور، سعادت (1395). موانع و مشکلات موجود در ترویج مطالعه و کتابخوانی. اجلاس منطقهای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی: آسیبشناسی و راهکارها، زنجان.
10. شریفینیا، علیاصغر (1395). راهکاری برای بالا بردن سرانه مطالعه در کشور. بازیابی از: https://www. lisna. ir/Away/25932 تاریخ دسترسی: 25 آذر 1402
11. علمدار، حسام؛ باختر، مرضیه؛ شیخ فتحاللهی، محمود؛ و رضائیان، محسن (1396). بررسی عادتهای مطالعه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1394. دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 16(2)، 168-155.
12. کمالی آشتیانی، محمدجواد؛ و بابایی، محمد (1392). نقش صنعت چاپ و نشر و کتابخوانی در پیشرفت کشور، همایش پیشگامان پیشرفت، دوره 3، 569-563.
13. محمدپور، احمد (1392). روش تحقیق کیفی: ضدروش: مراحل و رویههای عملی در روششناسی کیفی. تهران: جامعهشناسان.
14. مرادمند، علی (1389). عنوان بررسی تطبیقی عوامل مشوق و بازدارنده مطالعه غیردرسی از دیدگاه دانشجویان دختر و پسر. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 16(2)، 114-95.
15. یداللهی، سارا؛ و سیف، علیاکبر (1389). بررسی میزان مطالعه دبیران دوره پیشدانشگاهی شهر تهران و تعیین عوامل مؤثر بر آن. تعلیموتربیت، 26(2)، 31-48.
16. یعقوبیراد، فرزانه؛ کاوسی، اسماعیل؛ و رشیدپور، علی(1394). بررسی عوامل مؤثر بر ارتقای فرهنگ کتابخوانی در میان دانشآموزان پسر مقطع متوسطه منطقه 5 تهران، خانواده و پژوهش، 26، 106-87.
17. Sasi, A.S., & Shu-Ting, H. (2020). A survey on the study habits of the Taiwanese university students: Comparison of the four years of undergraduate education. International Journal of Contemporary Education, 3(1), 65-74. [
DOI:10.11114/ijce.v3i1.4728]
18. Siahi, E. A., & Maiyo, J. K. (2015). Study of the relationship between study habits and academic achievement of students: A case of Spicer Higher Secondary School, India; International Journal of Educational Administration and Policy Studies, 7(7), 134-141. [
DOI:10.5897/IJEAPS2015.0404]
19. Yip, M. C. (2007). Differences in learning and study strategies between high and low achieving university students: A Hong Kong study. Educational Psychology, 27(5), 597-606. [
DOI:10.1080/01443410701309126]
20. Zarei, I. (2012). National Media and Library Culture. Qom: Center for Islamic Research of Radio and Television. [In Persian]