۱. آذرنگ، عبدالحسین (۱۳۸۷). شمهای از کتاب. تهران: کتابخانه و نشریات.
۲. ابراهیمی، سعیده؛ هنرجویان، زهرا؛ ستاره، فاطمه؛ و خسرویزاده، معصومه (۱۳۹۴). کندوکاوی در فرهنگ مطالعه اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز، علمسنجی کاسپین، ۲(۲)، ۵۴-۴۶.
۳. امیدعلی، قاسم؛ و نورمحمدی، حمزهعلی(۱۳۹۵). مدلها و الگوهای سنجش و اندازهگیری سرانه مطالعه در ایران. نظامها و خدمات اطلاعاتی، ۶(۱و۲)، ۸۰-۶۷.
۴. اسکروچی، رقیه؛ حاجی زینالعابدینی، محسن؛ و نوذر، سمانه (۱۳۹۱). بررسی مؤلفههای محاسبه سنجش سرانه مطالعه و ارائه چارچوبی برای سنجش سرانه مطالعه در ایران. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۱۸(۱)، ۸۸-۶۷.
۵. بهرامی، سوسن؛ ملا خلیلی، حمیده؛ باغیانی، فائزه؛ اشرفیریزی، حسن؛ و مجیری، شهین (۱۳۹۰). رابطه مطالعه غیردرسی و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. آموزش در علوم پزشکی، ۱۱(۹)، ۱۲۴۷-۱۲۴۱.
۶. پیشگو، حسین و ملازهی، اسما (۱۳۹۸). بررسی تأثیر راهکارهای آموزش کتابخوانی بر افزایش انگیزه مطالعه و میزان مطالعه غیردرسی دانشآموزان ابتدایی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۲۵(۴)، ۵۹۷-۶۲۰.
۷. ترکیان تبار، منصور (۱۳۸۴). بررسی میزان گرایش به مطالعه غیردرسی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود. پژوهشهای تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، ۲(۴)، ۱-۲۸.
۸. زارعی، عیسی (۱۳۹۲). رسانهی ملی و فرهنگ کتابخوانی، قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما، چاپ اول.
۹. سیاه منصور، سعادت (۱۳۹۵). موانع و مشکلات موجود در ترویج مطالعه و کتابخوانی. اجلاس منطقهای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی: آسیبشناسی و راهکارها، زنجان.
۱۰. شریفینیا، علیاصغر (۱۳۹۵). راهکاری برای بالا بردن سرانه مطالعه در کشور. بازیابی از: https://www. lisna. ir/Away/۲۵۹۳۲ تاریخ دسترسی: ۲۵ آذر ۱۴۰۲
۱۱. علمدار، حسام؛ باختر، مرضیه؛ شیخ فتحاللهی، محمود؛ و رضائیان، محسن (۱۳۹۶). بررسی عادتهای مطالعه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال ۱۳۹۴. دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۶(۲)، ۱۶۸-۱۵۵.
۱۲. کمالی آشتیانی، محمدجواد؛ و بابایی، محمد (۱۳۹۲). نقش صنعت چاپ و نشر و کتابخوانی در پیشرفت کشور، همایش پیشگامان پیشرفت، دوره ۳، ۵۶۹-۵۶۳.
۱۳. محمدپور، احمد (۱۳۹۲). روش تحقیق کیفی: ضدروش: مراحل و رویههای عملی در روششناسی کیفی. تهران: جامعهشناسان.
۱۴. مرادمند، علی (۱۳۸۹). عنوان بررسی تطبیقی عوامل مشوق و بازدارنده مطالعه غیردرسی از دیدگاه دانشجویان دختر و پسر. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۱۶(۲)، ۱۱۴-۹۵.
۱۵. یداللهی، سارا؛ و سیف، علیاکبر (۱۳۸۹). بررسی میزان مطالعه دبیران دوره پیشدانشگاهی شهر تهران و تعیین عوامل مؤثر بر آن. تعلیموتربیت، ۲۶(۲)، ۳۱-۴۸.
۱۶. یعقوبیراد، فرزانه؛ کاوسی، اسماعیل؛ و رشیدپور، علی(۱۳۹۴). بررسی عوامل مؤثر بر ارتقای فرهنگ کتابخوانی در میان دانشآموزان پسر مقطع متوسطه منطقه ۵ تهران، خانواده و پژوهش، ۲۶، ۱۰۶-۸۷.
17. Sasi, A.S., & Shu-Ting, H. (2020). A survey on the study habits of the Taiwanese university students: Comparison of the four years of undergraduate education. International Journal of Contemporary Education, 3(1), 65-74. [
DOI:10.11114/ijce.v3i1.4728]
18. Siahi, E. A., & Maiyo, J. K. (2015). Study of the relationship between study habits and academic achievement of students: A case of Spicer Higher Secondary School, India; International Journal of Educational Administration and Policy Studies, 7(7), 134-141. [
DOI:10.5897/IJEAPS2015.0404]
19. Yip, M. C. (2007). Differences in learning and study strategies between high and low achieving university students: A Hong Kong study. Educational Psychology, 27(5), 597-606. [
DOI:10.1080/01443410701309126]
20. Zarei, I. (2012). National Media and Library Culture. Qom: Center for Islamic Research of Radio and Television. [In Persian]