۱. ابدالی، مرتضی (۱۳۹۷). بررسی وضعیت کتابخانههای عمومی استان چهارمحال و بختیاری در جهت انطباق با استانداردهای ایفلا (پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه قم، قم).
۲. استاندارد کتابخانههای عمومی ایران (۱۳۹۹). کارفرما نهاد کتابخانههای عمومی کشور؛ مجری انجمن علمی کتابداری و اطلاعرسانی ایران. تهران: نهاد کتابخانههای عمومی کشور، مؤسسه انتشارات کتاب نشر.
۳. امیراینانلو، الهه؛ زارعی، عاطفه؛ و حاجیزینالعابدینی، محسن (۱۴۰۰). شناسایی مؤلفههای مناسب الگوی آمیخته بازاریابی برای کتابخانههای عمومی کشور. دانششناسی، ۱۴(۴)، ۱-۱۸.
۴. بصیریان جهرمی، رضا (۱۳۸۸). بازاریابی در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی. تهران: چاپار.
۵. پایی، احمد؛ و قهنویه، حسن (۱۳۸۴). بررسی وضعیت مجموعه کتابخانههای عمومی شهر اصفهان و مقایسه تطبیقی آن با استانداردهای ایفلا در سال ۱۳۸۴ ]طرح تحقیقاتی[. به سفارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاونت پژوهشی.
۶. تفرشی، شکوه؛ و صدیق، مرضیه (۱۳۹۲). مقایسه بهکارگیری شیوه آمیخته بازاریابی ۴P در کتابخانههای عمومی نهادی و مشارکتی استان قم. دانششناسی، ۶(۲)، ۱-۱۸.
۷. حاجیزینالعابدینی، محسن؛ رحمانی، مهدی؛ و انصاری، مریم (۱۳۹۷). تحلیل برنامههای بازاریابی کتابخانههای دانشگاهی دنیا و ارائه الگوی پیشنهادی برنامه بازاریابی خدمات کتابخانههای دانشگاهی ایران. کتابداری و اطلاعرسانی، ۲۱(۱)، ۱۲۳-۱۵۲.
۸. حسنزاده، محمد؛ صمیعی، میترا؛ و زرهساز، محمد (۱۳۹۹). بررسی قابلیت پیادهسازی رهنمودهای کیفی ایفلا در کتابخانههای عمومی ایران. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۲۶(۴)، ۵۹۷-۶۲۸.
۹. سیفی، لیلی؛ و کاظمی، راضیه (۱۳۹۷). استفاده از مفاهیم بازاریابی در ارائه خدمات کتابخانههای عمومی: مرور نظاممند. کتابداری و اطلاعرسانی، ۲۱(۳)، ۹۱-۱۲۴.
۱۰. شاپوری، سودابه (۱۳۸۷). بازاریابی در کتابخانهها. کتابداری و اطلاعرسانی، ۱۱ (۱)، ۱۵۷-۱۸۴.
۱۱. شعبانی، احمد؛ عمادی، نوشین؛ محمدی استانی، مرتضی؛ و سلیمانی، ناهید (۱۳۹۲). بررسی وضعیت فرآیند بازاریابی در کتابخانههای دانشگاهی شهر اصفهان بر اساس مدل ۷P. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، ۴۷(۴)، ۴۱۵-۴۳۰.
۱۲. شعبانی، احمد؛ مسلمی، اکرم؛ و سعادت، رسول (۱۳۹۱). امکانسنجی بکارگیری معیارهای مارشال در روابط عمومی توسط کتابداران دانشگاههای علوم پزشکی اراک و اصفهان. پردازش و مدیریت اطلاعات، ۲۸(۳)، ۷۰۱-۷۱۶.
۱۳. کینن، الف. (۱۳۹۲). فرهنگ فشرده علوم کتابداری و اطلاعرسانی. ترجمه فاطمه اسدی کرگانی. تهران: کتابدار.
۱۴. ملایی، ابراهیم؛ شعبانی، احمد؛ و رضایی دریانی، رقیه (۱۳۹۲). شناسایی راههای بهبود خدمات جنبی در کتابخانههای عمومی استان اصفهان از دیدگاه کاربران بر مبنای رهنمودهای ایفلا/ یونسکو. نظامها و خدمات اطلاعاتی، ۲(۳ )، ۴۳-۵۴.
۱۵. نوروزی، یعقوب (۱۳۸۶). بازاریابی خدمات اطلاعاتی در مراکز اطلاع رسانی. اطلاعشناسی، ۴(۳و۴)، ۶۹-۸۸.
۱۶. هفتادی یام، زهرا (۱۳۹۵، خرداد). عوامل مؤثر بر جذب کاربران کتابخانههای عمومی شهر تبریز با استفاده از مدل بازاریابی۴P. مقاله ارائه شده در همایش پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران. تهران، ایران.
17. Aharony, N. (2009). Librarians' attitudes towards marketing library services. Journal of Librarianship and Information Science, 41(1), 39-50. [
DOI:10.1177/0961000608096717]
18. Ezat Gharieb, M. (2021). The effect of online marketing through social media platforms on Saudi Public Libraries. Journal of Information Technology Management, 13(Special Issue), 238-262.
19. Kaane, S. (2006). Marketing reference and information service in libraries: A staff competencies framework. Paper presented at the Word Library and Information Congress: 72nd IFLA General Conference and Council 20-24 August 2006. Seoul, Korea.
20. Kim, H., & Park, Y. (2006). Marketing analysis of reference and information services in Korean libraries. Paper presented at the Word Library and Information Congress: 72nd IFLA General Conference and Council 20-24 August 2006. Seoul, Korea.
21. Kwon, N. (2017). An analysis of staffing of public librarians and staffing standards for public libraries. Journal of the Korean Society for Library and Information Science, 51(4), 183-201.
22. Smykla, E. O. (1999). Marketing and public relations in ARL libraries. SPEC Kit 240. SPEC Kit.
23. So, H., & Cha, M. (2021). A study on the public relations of university libraries using Instagram. Journal of the Korean BIBLIA Society for library and Information Science, 32(3), 67-91