۱. اکبری، عسگر (۱۴۰۰). الگوی امکانسنجی اقتصاد خلاق در کتابخانههای عمومی با روش نظریۀ زمینهای. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۲۷(۴)، ۵۸۱-۶۱۰. [
DOI:۱۰,۵۲۵۴۷/publij.۲۷.۴.۵۸۱]
۲. اکبری، عسگر (۱۴۰۱). نقش اقتصاد خلاق در کارآفرینی و درآمدزایی کتابخانههای عمومی: مرور نظاممند. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۲۸(۲)، ۱۰-۳۱. [
DOI:۱۰,۵۲۵۴۷/publij.۲۸.۲.۱۰]
۳. امیر اینانلو، الهه؛ زارعی، عاطفه؛ و حاجیزینالعابدینی، محسن (۱۴۰۰). شناسایی مؤلفههای مناسب الگوی آمیختۀ بازاریابی کتابخانههای عمومی ایران. دانششناسی، ۱۴(۵۲)، ۱-۱۸.
۴. تفرشی، شکوه؛ و صدیق، مرضیه (۱۳۹۲). مقایسۀ بهکارگیری شیوۀ آمیختۀ بازاریابی ۴p در کتابخانههای عمومی نهادی و مشارکتی استان قم. دانششناسی، ۶(۲۲)، ۱-۱۹.
۵. توحیدینیا، مریم (۱۳۹۹). طراحی مدل درآمدزایی باشگاههای ورزشی بانوان شهر تهران [پایاننامۀ کارشناسیارشد]. دانشگاه شهید بهشتی.
۶. جعفری، افسانه؛ مرادی، محمود؛ و زارع، امین (۱۳۹۷). مقایسۀ بهکارگیری آمیختۀ بازاریابی مشتریمداری در کتابخانههای دانشگاهی شهر کرمانشاه: دانشجویان دانشگاه رازی و علوم پزشکی کرمانشاه. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، ۵۲(۳)، ۱۴۱-۱۶۶.
۷. جلیلپور، پیمان؛ و فرجپهلو، عبدالحسین (۱۳۹۲). بررسی امکان بهکارگیری مدل بازاریابی ۴P درکتابخانههای عمومی استان خوزستان براساس نظرات مدیران و کتابداران این کتابخانهها. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۱۹(۴)، ۵۱۱-۵۲۵.
۸. حاجیزینالعابدینی، محسن؛ رحمانی، مهدی؛ و انصاری، مریم (۱۳۹۷). تحلیل برنامههای بازاریابی کتابخانههای دانشگاهی دنیا و ارائۀ الگوی پیشنهادی برنامۀ بازاریابی خدمات کتابخانههای دانشگاهی ایران. کتابداری و اطلاعرسانی، ۲۱(۱)، ۱۲۳-۱۵۲.
۹. سعید، وجیهه؛ و سهیلی، فرامرز (۱۳۹۴). بررسی وضعیت کتابخانۀ پردیس بینالمللی کیش دانشگاه تهران براساس اصول بازاریابی مدل ۴ پی از دیدگاه کاربران. پژوهشهای کتابخانههای دیجیتالی و هوشمند، ۲(۳)، ۴۲-۳۳.
۱۰. سلامی، مریم؛ و خدابخشی، مریم (۱۳۹۶). مطالعۀ وضعیت فرایند بازاریابی در کتابخانههای دانشگاهی شهر بیرجند. مطالعات فرهنگیاجتماعی خراسان، ۱۱(۳)، ۲۴-۴۵.
۱۱. صلحدوست، فاطمه؛ و جعفرزاده کرمانی، زهرا (۱۳۹۵). بررسی رفتار نوآورانۀ کتابداران و عاملهای مؤثر بر آن در فرایند مجموعهسازی (مطالعۀ موردی: کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی). پژوهشنامۀ کتابداری و اطلاعرسانی، ۶(۱)، ۲۴۳-۲۶۱.
۱۲. عابدی، الهام؛ فهیمیفرد، سپیده؛ و صرافزاده، مریم (۱۴۰۰). شناسایی راهکارهای تأمین مالی در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، ۵۵(۱)، ۹۶-۱۱۶.
۱۳. قاضی میرسعید، جواد؛ معتمدی، نادیا؛ و شاهیوند، متین (۱۳۹۷). مقایسۀ بازاریابی در کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی براساس مدل ۷p در سال ۱۳۹۶. پیاورد سلامت، ۱۲(۴)، ۳۲۴-۳۳۳.
۱۴. قاضیزاده، حمید؛ و معرفت، رحمان (۱۳۹۲). توسعۀ خدمات غیررایگان در کتابخانهها. پژوهشنامۀ کتابداری و اطلاعرسانی، ۳(۱)، ۱۰۱-۱۱۲.
۱۵. کارکو، هاجر؛ نظری، فریبا؛ و درزیان عزیزی، عبدالهادی (۱۳۹۷). امکانسنجی اجرای طرح راهبردی بازاریابی خدمات اطلاعاتی در کتابخانههای مرکزی واحدهای دانشگاهی اهواز با گروهبندی در عناصر هفت پی و محوریت قوانین رانگاناتان. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز، ۱۰(۲۴)، ۱۲۹-۱۵۰.
۱۶. کرجی، میترا؛ جعفری، مریم؛ و رشیدیتبار، شببو (۱۳۹۴). بررسی عوامل مؤثر بر جذب کاربران با استفاده از عناصر آمیختۀ بازاریابی مدل ۴P در کتابخانههای عمومی شهر سنندج. کتابداری و اطلاعرسانی، ۱۸(۱)، ۹۱-۱۱۴.
۱۷. گوهری، حمیده؛ رحمتیتاش، مریم؛ و تاجداران، منصور (۱۳۸۸). بررسی میزان استفادۀ کتابخانههای عمومی شهر تهران از اصول بازاریابی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۱۵(۴)، ۱۲۵-۱۴۶.
۱۸. مرادی مال امیری، سهیلا؛ مرادی، محمود؛ و زارع، امین (۱۴۰۰). مقایسۀ بهکارگیری آمیخته بازاریابی مشتریمداری ۴ سی در کتابخانههای عمومی شهر کرمانشاه براساس دیدگاه کاربران. دانششناسی، ۱۴(۵۲)، ۵۲-۶۶.
۱۹. نوشینفرد، فاطمه؛ و ضیایی، ثریا (۱۳۹۰). آمیختۀ بازاریابی در وبسایت کتابخانههای مرکزی دانشگاههای ایران. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، ۴۵(۵۶)، ۷۷-۹۶.
20. Abdelrazig, A. A. M. (2018). Marketing of Library and Information Services in Academic Libraries: A Case Study of University of Gezira Libraries, Sudan (2018) [Doctoral dissertation, University of Gezira].
21. Glynn, L. (2006). A critical appraisal tool for library and information research. Library Hi Tech, 24(3), 387-399. [
DOI:10.1108/07378830610692154]
22. Kumara, B., & Naik H., S. (2018). Revenue generation and financial management in public libraries: an analysis. Library science, 6(2), 106-108.
23. Lamba, M. (2019). Marketing of academic health libraries 2.0: A case study. Library Management, 40(3/4), 155-177. [
DOI:10.1108/LM-03-2018-0013]
24. Shaifuddin, N., Md Rushdi, S. R., & Abdullah Sani, M. K. J. (2021). Outside revenue generation for academic libraries in emerging markets: a view from Klang valley in Malaysia. Library Management, 42(1/2), 56-69. [
DOI:10.1108/LM-04-2020-0059]