1. آذرنگ، عبدالحسین (1388). کتاب و کتابخوانی: تاریخ نشرکتاب در ایران. بخارا، (71)، 193-208.
2. آذرنگ، عبدالحسین (1396). نشر مطلوب، کندوکاوی در راههای دست یافتن به آن. تهران: خانه کتاب.
3. ابراهیمی، هاجر؛ مطلبی، داریوش؛ باب الحوائجی، فهیمه؛ و حریری، نجلا (۱۴۰۰). مؤلفههای نشر حرفهای و پیامدهای حرفهای نبودن نشر ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد. مطالعات فرهنگ- ارتباطات، ۲۳(۶۰)، 278-261.
4. اصغرنژاد، حسین؛ و فرجپهلو، عبدالحسین (۱۳۹۶). تأثیر فناوریهای نوین اطلاعات بر فرآیند نشر کتاب (یک مطالعه پدیدارشناختی). کتابداری و اطلاعرسانی، 21 (4)، 91-123.
5. افضلی، علی؛ و ابوجعفری، عبدالله (۱۳۹۷). چالشهای اقتصادی نشر در ایران؛ پیشنهاد شاخصهای آمار اقتصادی و نوآوری. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، ۱۸(۹)، 17-1.
6. امیدعلی، قاسم؛ و نورمحمدی، حمزهعلی(۱۳۹۶). مدلها و الگوهای سنجش و اندازهگیری سرانه مطالعه در ایران. نظامها و خدمات اطلاعاتی، ۱(۲)، 80-67.
7. برومند، زهرا؛ و شریفی میلانی، هامون (۱۴۰۰). شناسایی پیشران های موثر بر آینده صنعت نشر کتاب در ایران. آیندهپژوهی مدیریت، (۱۲۴)، 30-18.
8. بشیری، حسین؛ حسینیمقدم، محمد؛ گودرزی، شروین؛ و ضیائی پور، حمید (1400). فناوری های نوین در آیندهنگری چرخه نشر کتاب ایران. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 32(3)، 141-125.
9. بهرنگ، رامین؛ زندهدلجادهکناری، مرضیه؛ و فرج بخت فومنی، علیرضا (1401). شناسایی مؤلفههای روانشناسی در رفتار خرید کتاب دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی در دوران همهگیری کرونا. مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان، 3(1)، 330-341.
10. خدام، معصومه؛ معینی، حسین؛ شراهی، اسماعیل؛ و جهرمی، فرزانه (1401). طراحی سناریوهای آینده آموزش عالی ایران. آموزش عالی ایران، 14(1)، 130-114.
11. رداد، ایرج؛ و ملکوتی نسب، عصمت (۱۳۹۲). بررسی عوامل مؤثر بر وضعیت نشر کتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد از دیدگاه ناشران و کتابفروشان. پژوهشنامه چاپ و نشر، (۸)، 59-41.
12. روا، محمد؛ و بیگدلی، زهرا (۱۳۹۷). بررسی وضعیت نشر کتاب در استان بوشهر بین سالهای 1380-1390 و چاپ و چاپخانه. جامعه، فرهنگ، رسانه، ۷(۲۸)، 77-59.
13. شریفیمیلانی، هامون؛ برومند، زهرا؛ و امیرکبیری، علیرضا (1399). عوامل تأثیرگذار بر صنعت نشر کتاب ایران. مطالعات فرهنگ- ارتباطات، 21(50)، 258-241.
14. شوقپور، داود؛ حریری، نجلا؛ و اباذری، زهرا (۱۴۰۱). بررسی وضعیت نشر کتاب به زبان ترکی آذری از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۷. کتابداری و اطلاعرسانی، ۲۵(۳)، 189-213.
15. صفاهیه، هاجر (1400). راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت چاپ و نشر کتاب از دیدگاه ناشران. کتابداری و اطلاعرسانی، 24(1)، 27-49.
16. طهماسبی، رضا؛ موسوی، محمدمهدی؛ نعمتیشهاب، علی؛ محبی، حامد؛ صابرنعیمی، المیرا؛ اسکندریپور، ابراهیم؛ اکبریتبار، علیاکبر؛ و شاوردی، میثم. (1391). میزگرد تخصصی: فرصتها و چالشهای پیش روی صنعت نشر. کتاب مهر، (7)، 4-15.
17. عربگری، لیلا؛ و صادقی، مرضیه (۱۳۹۴). دیدگاه ناشران ایرانی درباره وضعیت نشر کتاب الکترونیکی. کتاب مهر، (۱۹)، 35-55.
18. فاضلی، عبدالله (1394). بررسی جامعهشناسی عوامل مؤثر بر مصرف فرهنگی با تأکید بر مطالعه کتاب در شهر اهواز. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 21(2)، 277-295.
19. فرهنگ، سهیلا؛ خاصه، علیاکبر؛ و فردی امامزاده هاشمی، فلورا (1399). وضعیت متون ادبی در میان زنان خانهدار شاغل: مطالعه موردی شهر رشت. مدیریت اطلاعات و دانششناسی، 7(1)، 32-44.
20. محبوب، سیامک؛ منصوریان، یزدان؛ و فاضلی، نعمتاله (1399). واکاوی بحران مطالعه در ایران با تکیه بر چهارچوب تحلیل انتقادی گفتمان، تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانههای عمومی، 26(3)، 441-465.
21. محسنی، حمید (1394). تولید کتاب از ابتدا تا انتها. نقد کتاب، (7)، 29-40.
22. مسعودی، بیبیمرضیه؛ و وارث، مهدی (۱۳۹۹). بررسی تأثیر تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات با برنامه درسی بر بهبود سرانه مطالعه. مطالعات و تحقیقات در علوم رفتاری، (۳)، 1-17.
23. مطلبی، داریوش(1398). مشکلات صنعت نشر کتاب: مبنی بر مرور متون. مطالعات فرهنگ- ارتباطات، 20(48)، 205-233.
24. مکیزاده، فاطمه (۱۳۸۲). بررسی وضعیت نشر و ناشران کتاب در استان یزد. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، ۴(۵۶)، 23-34.
25. کرسول، جان (1391). روش و طرح تحقیق کیفی. مترجم طهمورث حسنقلیپور، اشکان الهیاری و مجتبی براری. تهران: نشر نگاه دانش.
26. نامداری، آزاده؛ و فرجپهلو، عبدالحسین (1400). پیشینه ارتقای القای مطالعه. مدیریت اطلاعات و دانششناسی، 7(4)، 61-80.
27. نصیریها، فاطمه (1380). گفتگو با عبدالحسین آذرنگ، نویسنده و پژوهشگر مسایل کتاب و نشر. کتاب ماه کلیات، 5-7.
28. نقیبالسادات، رضا (1388). سخنی با خواننده: مخاطبپژوهی و رویکردهای آن. کتاب ماه علوم اجتماعی، 22، 2-3.
29. نوربخش، زینب سادات؛ شیخ شعاعی، فاطمه؛ مطلبی، داریوش؛ و فضلی، فرزانه (۱۴۰۱). تحلیل وضعیت نشر کتابهای حوزه پزشکی با رویکرد پدیدارشناسی. پیاورد سلامت، ۱۶(۳)، ۲6۵-۲5۵.
30. نوروزی، لیلا؛ و احمدی، امیر (1403). جایگاه و آینده اقتصادی صنعت نشر الکترونیک کتاب در ایران با نگاهی به حقوق ناشران. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، ۱۲(4).
31. والی، مینا (1391). بررسی روشها و الگوهای بهینهکاوی (پنچ مارکینگ) در صنعت نشر کتاب. کتاب مهر، (5)، 72-89.
32. هدایتپناه شالدهی، احمد؛ هدایتپناه، بدریعه (۱۳۹۵). بررسی سرانه مطالعه معلمان آموزش و پرورش گیلان. ادکا، (۳)، 10-25.
33. هنرمندساری، محمدجواد (1392). اولویتبندی عناصر الگوی آمیخته بازاریابی در صنعت چاپ و نشر در ایران (حوزه کتاب) بر مبنای الگوی مدیریت منسجم خدمات «لاولاک و لارن». کتاب مهر، (10)، 22-47.
34. Afolabi, A. A., & Zolkepli, I. A. (2023). Leveraging social media word-of-mouth for marketing communications in the Nigerian book publishing industry. Asian Journal of Research in Business and Management, 5(1), 282-294.
35. Chi, Youngsuk. The e-volution of publishing: challenges and opportunities in the digital age. Publishing Research Quarterly, 30(4), 344-351. [
DOI:10.1007/s12109-014-9384-1]
36. Dian Effendi, T. (2018). Topics on Chinese indonesian issues in book publication in the post-reform Indonesia. Journal of Asian Research, 2(1), 1-10. [
DOI:10.22158/jar.v2n1p1]
37. Greco, A. N. (2023). The impact of disruption on the college textbook publishing industry: 2001-2012. In: The College Textbook Publishing Industry in the US 2000-2022: The Search for Competitive Marketing Strategies (pp. 19-32). Cham: Springer Nature Switzerland. [
DOI:10.1007/978-3-031-30415-6_2]
38. Kvaleh, S. (2011). Interviews: An Introduction to Qualitative Research Interviewing. London. Sage publication, Inc 1994.
39. Letts, C. (2015). Benchmarking: How nonprofits are adopting a business planning tool for enhanced. Performance,1-12.
40. Mark David, R., Macrossan, P., Wright, S., & Adams, M. (2023). Blockchain and publishing: towards a publisher-centred distributed ledger for the book publishing industry. Creative Industries Journal, 16(1), 2-21. [
DOI:10.1080/17510694.2021.1939541]
41. Mohsenzadeh, R., & Mostafavirad, M. (2019). Dynamic history of Iranian book publishing in political and social settings. Publishing Research Quarterly, 35, 500-516. [
DOI:10.1007/s12109-019-09666-4]
42. Orlikowski, W., & Scott, S. (2023). The digital undertow: How the corollary effects of digital transformation affect industry standards. Information Systems Research, 33(1), 311-336. [
DOI:10.1287/isre.2021.1056]
43. Oyeyinka, O., Aganbi, V., & OdukunleAdebyo, A. (2016). Problems of book publishing industry in Nigeria. Journal of Research and Development, 2(10),1-8.
44. Philips, B. (2012) Rethinking competitive strategies in the American trade-book industry. International Business Journal, 10(2), 65-79. [
DOI:10.1108/eb046400]
45. Reimers, I. (2019). Copyright and generic entry in book publishing. American Economic Journal: Microeconomics, 11(3), 257-284. [
DOI:10.1257/mic.20170100]
46. Roberts, M., Deza, J. I., Ihshaish, H., & Zhu, Y. (2022). Estimating defection in subscription-type markets: Empirical analysis from the scholarly publishing industry. arXiv Preprint. 2211.09970.
47. Rosa, S., Jennes, R., Broeck, W., Dam, T., Cardenas, P., & Nicolai, A. (2022). The role of prosumer in reshaping the publishing industry: Preliminary findings from the Mobius Project. Publishing Research Quarterly, 38, 18-27. [
DOI:10.1007/s12109-022-09861-w]
48. Toufani, S. & Montazer, G. (2011). E-publishing readiness assessment in Iranian publishing companies. The Electronic Library, 29(4), 470-487. [
DOI:10.1108/02640471111156740]
49. Wei, L., & Yang, H. (2019). What determine the international competitiveness of Chinese publishing industry? American Journal of Industrial and Business Management, 9(04), 789-799. [
DOI:10.4236/ajibm.2019.94052]