1. اسماعیلی، سمیرا؛ اسدی، سعید؛ و شرفی، علی (1401). شناسایی مؤلفههای انتصاب مدیران کتابخانهها. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 28(1)، 32-49.
2. اسماعیلی، سمیرا؛ اسدی، سعید؛ و نورمحمدی، حمزهعلی (1397). اولویتبندی عوامل مؤثر بر انتصاب مدیران کتابخانههای دانشگاهی براساس فرایند تحلیل شبکه. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 52(2)، 13-32.
3. بیرانوند، علی؛ و نیککار، ملیحه (1391). کتابخانههای عمومی و توسعۀ فرهنگی. تهران: چاپار.
4. تاجالدینی، اورانوس؛ ایرانمنش، سپیده؛ و سادات موسوی، علی (1395). استفاده از روش بازخورد 360درجه برای ارزیابی عملکرد کتابداران دانشگاهی. مدیریت اطلاعات و دانششناسی، 3(4)، 21-32.
5. جونز، جان ای. و برلی، ویلیام (1379). بازخورد 360درجه: راهبردها، رهیافتها و شیوههایی برای ارتقای مدیران (اسماعیل اصغرپور و غلامرضا طالقانی، مترجمان). تهران: شرکت ساپکو. (نشر اثر اصلی 1996)
6. خادمیزاده، شهناز؛ یاری، صادق؛ و قنادینژاد، فرزانه (1397). ارزیابی عملکرد کتابداران کتابخانههای دانشگاهی به روشِ 360درجه (نمونهپژوهی: کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز). مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 29(4)، 157-170.
7. دائی، عذرا؛ ایمانی طیبی، سونا؛ مجیری، شهین؛ موسویفر، سید سعید؛ و سلیمانی، محمدرضا (1400). ارزیابی عملکرد کتابداران شاغل در کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روشِ بازخورد 360درجه. مدیریت اطلاعات سلامت، 18(2)، 66-72.
8. درویشی، پروین (1400). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر ارزیابی عملکرد کارکنان و سرمایۀ اجتماعی با نقش میانجی پویش محیطی در شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 5(73)، 183-206.
9. فرجپهلو، عبدالحسین؛ نوشینفرد، فاطمه؛ و حسنزاده، مریم (1391). ارزیابی عملکرد کتابداران به روشِ 360 درجه: مطالعۀ موردی کتابخانههای عمومی استان گیلان. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 18(4)، 407-426.
10. گرانت، آدام ام. (1396). نوآفرینی (رضا رایانراد و محمدعلی شفیعا، مترجمان). تهران: آریانا قلم. (نشر اثر اصلی 2016)
11. مرکز آمار ایران (1400). نتایج آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار سال 1399. تهران: مرکز آمار ایران، دفتر ریاست روابط عمومی و همکاریهای بینالملل.
12. موسویفر، سیدسعید؛ طهماسبی لیمونی، صفیه؛ و دائی، عذرا (1395). ارزیابی عملکرد کتابداران کتابخانههای عمومی استان مازندران با استفاده از روش بازخورد 360درجه و ارائۀ الگو. بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 3(6)، 120-140.
Alexander, D. M. (2006). How do 360 degree performance reviews affect employee attitudes, effectiveness and performance? Seminar research paper series, paper 8, 1-11.
13. Benson, D. S., & DeSanto, D. L. (2016). The 360 feedback model for library instructors: Observing, teaching, reflecting, adapting. C & RL News, 77(9), 448-451. [
DOI:10.5860/crln.77.9.9554]
14. Biranvand, A., & Nikkar, M. (2012). Public libraries and cultural development. Tehran: Chpar Press.
15. Garza, M. C. (2000). 360 performance evaluations: An assessment of the attitudes of human resource directors in the state of Texas [Unpublished master's thesis]. Texas State University- San Marcos.
16. Inayah, N. A., Sulistyo, B., & Yogaswara, B. (2022). Designing employee performance appraisal using 360 degrees feedback and analytical hierarchy process (AHP) methods at DP3P2KB of lebak regency, Banten province. E-Proceedings of Engineering, 9(1), 31-35.
17. Kanaslan, E. K. and Iyem, C. (2016). Is 360 degree feedback appraisal an effective way of performance evaluation? International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 6(5), 172-182. [
DOI:10.6007/IJARBSS/v6-i5/2124]
18. Kofi, Y. C., & Opare-Adzobu, J. A. (2012, July). Performance appraisal for senior staff at the University of Cape Coast library [Paper presentation]. The 8th seminar of CULD on the academic and research librarian in the 21st century, China.
19. Kopsidas, O. (2021). The 360-degree feedback model as a tool of total quality management. Economics world, 9(1), 1-11. [
DOI:10.17265/2328-7144/2021.01.001]
20. Lampty, R. B., & Agyen-Gyasi, K. (2012, July). Performance appraisal as an effective management tool in the state-owned university libraries in Ghana. Paper presented at the 8th seminar of GULD on the academic and research librarian in the 21st century, Ghana.
21. Lithakong, K E. (2014). Evaluating the effectiveness of a 360-degree performance appraisal and feedback in a selected steel organization. [Unpublished master's thesis]. North-West University, Potchefstroom, South Africa.
22. Olusadum, N. J., & Leo, M. I. (2021). 360-degree feedback appraisal system and employee productivity of deposit Moneybanks in Imo state, Nigeria. Global Journal of Human Resource Management, 9(2), 60-72.
23. Sureda, E., Chacon-Moscoso, S., Sanduvete-Chaves, S., & Sese, A. (2021). A training intervention through a 360 multisource feedback model. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18, 9137, 1-12. [
DOI:10.3390/ijerph18179137] [
PMID] [
]