1. امرایی، مرتضی؛ اشرفی ریزی، حسن؛ پاپی، احمد؛ بهرامی، سوسن؛ و سموعی، راحله (1390). رابطۀ بین هوش هیجانی و مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانه های دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت، 8(5)، 672-662.
2. امینی، اکرم (1389). ارزیابی مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانههای عمومی شهر اصفهان (پایاننامۀ کارشناسیارشد). دانشگاه اصفهان.
3. حسینچاری، مسعود؛ و فداکار، محمدمهدی (1384). بررسی تأثیر دانشگاه بر مهارتهای ارتباطی بر اساس مقایسۀ دانشآموزان و دانشجویان. دانشور رفتار، 12(15)، 32-21.
4. خزائی، آذر؛ و نیلی احمدآبادی، محمدرضا (1394). تأثیر آموزش به سبک محاورهای از طریق چندرسانهای بر افزایش مهارتهای ارتباطی دانشآموزان کمشنوا. فناوری آموزش و یادگیری، 1(2)، 19-1.
5. رجایی خوزانی، زهرا؛ و اورعی، نرگس (1396). بررسی رابطۀ بین مهارتهای ارتباطی و هوش فرهنگی کتابداران کتابخانههای کتابخانههای عمومی استان اصفهان. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 3(4)، 120-109.
6. رداد، ایرج؛ و قطبزاده اردکانی، مصطفی (1396). بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی کتابداران برکیفیت ارائۀ خدمات (مطالعۀ موردی: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی). مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 9(3)، 91-110.
7. رهنما، ساناز؛ فتاحی، رحمتالله؛ و دیانی، محمدحسین (1394). بررسی میزان و عوامل مؤثر بر برخورداری کتابداران از مهارتهای ارتباطی: مطالعه موردی کتابداران دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهشنامۀ پردازش و مدیریت اطلاعات، 30(3)، 898-875.
8. زادولی خواجه، لیلا؛ و زندیان، فاطمه (1397). تأثیر مثبتاندیشی بر افزایش مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانههای عمومی سطح شهرستان تبریز. فصلنامۀ مطالعات دانششناسی، 4(15)، 64-47.
9. زارع مهرجردی، فاطمه؛ سمیعی، فاطمه؛ و عابدی، محمدرضا (1397). تأثیر مشاورۀ پویایی اجتماعی بر هویت شغلی دانشجویان. پژوهشهای مشاوره، 68، 17(4)، 127-101.
10. زارع مهرجردی، فاطمه (1395). بررسی تأثیر مشاورۀ پویایی اجتماعی بر هویت شغلی دانشجویان دانشگاه اصفهان (پایاننامۀ کارشناسیارشد). دانشگاه اصفهان.
11. سیدحسینی، شهره؛ خسروی، عبدالرسول؛ و بصیریان جهرمی، رسول (1395). بررسی مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانههای دانشگاهی شهر بوشهر از دیگاه کتابداران و مراجعهکنندگان به کتابخانه: رویکردی مقایسهای. دانششناسی، 9(33)، 61-51.
12. شاهقلی، زهرا (1398). بررسی اثربخشی رویکرد پویایی اجتماعی بر ارتقای مهارتهای ارتباطی کتابداران و افزایش جذب کاربر به کتابخانه (پایاننامۀ کارشناسیارشد). دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خمینیشهر.
13. صیادی سرینی، مهوش؛ حجتخواه، سیدمحسن؛ و رشیدی، علیرضا (1395). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر بهزیستی روانشناختی و احساس تنهایی زنان سالمند. روانشناسی پیری، 2(1)، 71-61.
14. علیمحمدی، علی؛ و شفیعزاده، حمید (1394). رابطۀ مهارت مثبتاندیشی با مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان مقطع دوم متوسطۀ شهرستان سمنان. فصلنامۀ علمی-پژوهشی خانواده و پژوهش، 12(4)، 92-77.
15. غیرتی، انسیه؛ شعبانیفر، آرزو؛ اخلاقی، محبوبه؛ و پیمان، نوشین (1395). رابطۀ مهارتهای ارتباطی با سلامت روان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجلۀ دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 14(3)، 72-61.
16. غیوری، زینب؛ و حسنزاده، محمد (1395). راهکارهای مؤثر بر جذب مخاطب به کتابخانههای عمومی ایران: مطالعهای دلفی. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی، 6(2)، 206-226.
17. کریمی، لعیا؛ بنیاقبال، ناهید؛ تفرشی، شکوه؛ و همایی، رضا (1391). میزان و نحوۀ بهکارگیری مهارتهای ارتباطی توسط کتابداران کتابخانههای دانشگاههای دولتی شهر اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت، 9(1)، 54-42.
18. کری، جرالد (1397). نظریه و کاربست مشاورۀ گروهی (کیانوش زهراکار، فرشاد محسنزاده، احمد حیدرنیا، علیرضا بوستانیپور، عباس سامی، مترجمان) (ویراست نهم). تهران: ویرایش (نشر اثر اصلی 2016).
19. محمودی، مسعود؛ و نجفی، فیروز (1391). بررسی اثر آموزش هوش هیجانی بر مهارتهای ارتباطی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد. روشها و مدلهای روانشناختی، 2(8)، 53-35.
20. مهدوی، سکینهخاتون؛ کشاورزیان، سلما؛ و شاپوری، سودابه (1394). رابطۀ بین میزان مهارتهای ارتباطی و ویژگیهای فردی کتابداران. نظامها و خدمات اطلاعاتی، 4(3 -4)، 22-13.
21. یوسفی، فریده (1385). رابطۀ هوش هیجانی و مهارتهای ارتباطی در دانشجویان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 3(9)، 5-13.
22. یوسفی، فریده؛ و خیر، محمد (1381). بررسی پایایی و روایی مقیاس سنجش مهارتهای اجتماعی ماتسون و مقایسۀ عملکرد دختران و پسران دبیرستانی در این مقیاس. مجلۀ علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شیراز، 18(2)، 158-147.
23. Boyce, P., & Parker, G. (1989). Development of a scale to measure interpersonal sensitivity. Australian and New Zealand Journal of Psychiatry, 23(3), 341-351.
24. Di Fabio, A. & Bernaud, J. L. (Eds.). (2014). The Construction of the identity in 21st century: A Festschrift for Jean Guichard. New York: Nova.
25. Hai-lan, S. H. A. N. (2009). Cultivation of ideal personality and personality accomplishment of librarians. Sci-Tech Information Development & Economy, 21, 18-19.
26. Mahmoudi, M., & Najafi, F. (2012). Investigation of the effect of emotional intelligence training on communication skills of university students. Journal of Psychological Methods and Models. 2(8), 35-53.
27. Maree, J. G., & Di Fabio, A. (Eds.). (2015). Exploring new horizons in career counselling: Turning challenge into opportunities. Rotterdam, The Netherlands: Sense Publishers.
28. Maree, K. (Ed.). (2017). Psychology of career adaptability, employability and resilience. Springer.
29. Miranda-Murillo, D. (2004). The Value of Service in the Library and Information Science Curriculum (Master's thesis). University of Texas, Austin.
30. Patton, W., & McMahon, M. (2006). Career Development and Systems Theory: Connecting Theory and Practice (Vol. 1). Sense Publishers.
31. Peavy, R. V., & Hoskins, M. (1996). The Meaning of Work: A Constructivist Counselling Session. Gainesville, Florida: Psycho Educational Resources, videotape.
32. Peavy, R. V. (1994). Constructivist Career Counselling: Two Interviews. In M. McMahon & M. Watson (Eds.), Career counselling and constructivism: Elaboration of constructs (pp. 39-55). New York: Nova Science.
33. Peavy, R. V. (1996a). Counselling as a culture of healing. British Journal of guidance and counselling. 24(1), 141-150.
34. Peavy, R. V. (1996b). Constructivist counseling: A participant guide. Victoria, British Columbia, Canada: University of Victoria.
35. Peavy, R. V. (1997). Socio Dynamic Counselling. Victoria: BC. Trafford.
36. Peavy, R. V. (2001). New visions for counselling in the 21st century: Sociodynamic counselling. Australian journal of career development, 10(2), 15-20.
37. Peavy, R. V. (2004). Socio Dynamic Counselling: A Practical Approach to Meaning Making. Taos Institute.
38. Sharf, R. (2013). Applying career development to counseling (6th ed.). Brooks/Cole Cengage Learning.
39. Siegel, P. H., Smith, J. W., & Mosca, J. B. (2001). Mentoring relationships and interpersonal orientation. Leadership and Organization Development Journal, 22(3), 114-126.