دوره 29، شماره 1 - ( 2-1402 )                   دوره 29 شماره 1 صفحات 6-5 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azimi M H, Khedri M, Khademizadeh S. Status of ancillary services in the children section of public libraries and its relationship with loyalty of children aged 7-11 years in Khuzestan province, Iran. RISPL 2023; 29 (1) :5-6
URL: http://publij.ir/article-1-2396-fa.html
عظیمی محمدحسن، خدری مریم، خادمی زاده شهنار. بررسی وضعیت خدمات جنبی بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و رابطه آن با وفاداری اعضای کودک 11-7 سال. تحقيقات اطلاع‌رساني و كتابخانه‌هاي عمومي. 1402; 29 (1) :5-6

URL: http://publij.ir/article-1-2396-fa.html


دانشگاه شهید چمران اهواز ، azimih@scu.ac.ir
چکیده:   (319 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت خدمات جنبی بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و رابطه آن با وفاداری اعضای کودک 11-7 سال انجام شده است. روش پژوهش از نوع آمیخته (کیفی و کمی) و دارای حالت ترکیبی می‌باشد. در بخش کیفی پژوهش، با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و بررسی آیین­نامه­ها یک سیاهه‌ی وارسی شامل خدمات جنبی بخش کودکان ارائه گردیده است. سپس در بخش کمی پژوهش، با استفاده از پرسشنامه‌ی ارزیابی میزان وفاداری مشتری (مقیمی و رمضان، 1390، مون کیو و لارنس 2001)، متغیرهای مورد مطالعه اندازه­گیری و با استفاده از روش­های کمی به سئوالات پژوهش پاسخ داده شده است. جامعه‌ آماری این پژوهش شامل تمامی اعضای کودک 7 تا 11 سال کتابخانه­های عمومی استان خوزستان در سال 1399 می­باشد که از بین این اعضا 380 نفر به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای به ‌عنوان نمونه‌ی آماری جامعه پژوهش تعیین گردید. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات روش‌های آمار توصیفی و آمار استنباطی به‌کار گرفته شده‌اند. نتایج پژوهش نشان داد که طبق سیاهه‌ی وارسی پژوهش 27 خدمت جنبی باید در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شوند که از بین خدمات فهرست شده در این سیاهه، سه خدمت ارائه‌ی خدمات به گروه‌های خاص، برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی و دعوت از بازیگران و هنرمندان در کتابخانه‌ها اجرا نمی‌شوند. همچنین مشخص شد که میزان رضایت اعضای کودک 7 تا 11 سال کتابخانه­های عمومی استان خوزستان از خدمات جنبی ارائه شده در این کتابخانه‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد و بین رضایت این کودکان و تمامی ابعاد وفاداری بررسی شده در این پژوهش رابطه‌ی معناداری وجود دارد. 
     
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: خدمات كتابخانه‌ها
دریافت: 1400/12/21 | پذیرش: 1401/8/16 | انتشار: 1402/2/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb