۱. ادیبمنش، مرضیه؛ خاصه؛ علیاکبر؛ و ادیبمنش، مرزبان (۱۳۹۸). شناسایی خدمات جنبی در کتابخانههای عمومی استان کرمانشاه و نقش آنها در جذب و نگهداشت کودکان و نوجوانان. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۲۵(۱)، ۱۷۸-۱۵۳.
۲. اسدی، مریم (۱۳۸۹). بازاریابی اطلاعات. تهران: چاپار.
۳. افخمی، فاطمه (۱۳۹۶). بررسی نیازهای اطلاعاتی نوجوانان از کتابخانههای عمومی شهر شیراز [پایاننامۀ کارشناسیارشد]. دانشگاه شیراز.
۴. امیرتیموری، محبوبه (۱۳۹۵). چگونگی وفادارسازی کاربران کتابخانههای عمومی کرمان [پایاننامۀ کارشناسیارشد]. دانشگاه شهید باهنر کرمان].
۵. امینی، مریم؛ و پشوتنیزاده، میترا (۱۳۹۵). سنجش سطح وفاداری کاربران کتابخانۀ دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران نسبت به خدمات کتابخانه و تعیین شاخصهای مؤثر بر آن. کتابداری و اطلاعرسانی، ۱۹(۴)، ۵۷-۸۴.
۶. پورعسگر خیاوی، آذر (۱۳۹۷). خدمات جنبی در کتابخانههای عمومی استان اردبیل و تأثیر آن در تشویق کاربران کودک و نوجوان [پایاننامۀ کارشناسیارشد]. دانشگاه علامه طباطبائی.
۷. تاجالدینی، اورانوس؛ و امیرتیموری، محبوبه (۱۳۹۶). پارادایم نظریهای وفادارسازی کاربران کتابخانههای عمومی. کتابداری و اطلاعرسانی، ۲۰(۳)، ۱۲۲-۱۴۲.
۸. جزایری سقی، عفت (۱۳۹۷). بررسی نقش خدمات جنبی کتابخانههای عمومی شهرستان گناباد در تشویق کودکان و نوجوانان شهرستان گناباد به مطالعه [پایاننامۀ کارشناسیارشد]. دانشگاه فردوسی مشهد.
۹. حدادیان، علیرضا؛ کفاشان، مجتبی؛ آسمان دره، یاسر؛ رضاییزاده، فاطمه؛ و احسانی، حسینه (۱۳۹۱). پیششرطها و پیامدهای وفاداری مراجعان کتابخانهها: طراحی الگوی وفاداری مراجعان کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی. پژوهشنامۀ کتابداری و اطلاعرسانی، ۲(۲)، ۱۳۷-۱۵۸.
۱۰. حریری، نجلا؛ و پاگردکار، یاسمین (۱۳۹۵). تأثیر قصهگویی در کتابخانههای عمومی بر افزایش خلاقیت کودکان پیشدبستانی: یک پژوهش تجربی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۲۲(۲)، ۱۹۵-۲۱۲.
۱۱. رولی، جنیفر (۱۳۸۸). بازاریابی اطلاعات (مریم اسدی، مترجم). تهران: چاپار.
۱۲. غفاری، سعید (۱۳۹۴). بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری کاربران کتابخانههای عمومی شهر قم: براساس مدیریت ارتباط با مشتری. مدیریت اطلاعات و دانششناسی، ۲(۳)، ۵۳-۷۲.
۱۳. فاطمیان، مریم؛ و فرهادپور، محمدرضا (۱۳۹۷). تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری و رضایتمندی کاربران با نقش میانجی ارزش ادراکشدۀ خدمات: مطالعۀ موردی کتابخانههای عمومی استان خوزستان. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۲۴(۴)، ۵۲۳-۵۴۴.
۱۴. فخارطبسی، ملیحه (۱۳۹۶). عوامل مؤثر بر میزان اشتیاق به بازگشت کودکان و نوجوانان به کتابخانه، از دید مراجعان کودک و نوجوان کتابخانههای عمومی شهر مشهد. پژوهشنامۀ کتابداری و اطلاعرسانی، ۷(۲)، ۶۱-۷۶.
۱۵. قنبریخشنو، مریم؛ تاجداران، منصور؛ و کیانیخوزستانی، حسن (۱۳۹۵). وضعیت و امکانات موجود کتابخانههای عمومی استان همدان در ارائۀ خدمات جنبی به استفادهکنندگان از دیدگاه کتابداران. نظامها و خدمات اطلاعاتی، ۵(۴،۳)، ۸۳-۹۴.
۱۶. کاکی، مریم؛ جمالی، حمیدرضا؛ و مکتبیفرد، لیلا (۱۳۹۲). خدمات جنبی کتابخانههای عمومی و نقش آن در جذب کودکان به کتابخانهها. نظامها و خدمات اطلاعاتی، ۲(۴)، ۲۱-۳۲.
۱۷. کشوری، مریم؛ و عبداللهی، محمدصادق (۱۳۹۲). تقویت وفاداری مشتریان کتابخانهها با استفاده از رسانههای اجتماعی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، ۲۴(۱)، ۷۶-۹۳.
۱۸. کشوری، مریم؛ و گرایی، احسان (۱۳۹۴). نقش تعدیلکنندۀ درگیری مشتریان در خدمات بر رابطۀ ارزش ادراکشده و رضایتمندی با وفاداری مشتریان کتابخانههای عمومی (مطالعۀ موردی: کتابخانه های عمومی غرب کشور). پژوهشنامۀ کتابداری و اطلاعرسانی، ۵(۱)، ۲۳۴-۲۲۱.
۱۹. کیانراد، زهرا؛ فهیمنیا، فاطمه؛ و نقشینه، نادر (۱۳۹۶). ارزیابی خدمات جنبی کتابخانههای وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی شهر تبریز و نقش آن در توسعۀ فرهنگ مطالعه مخاطبان کودک و نوجوان آن. پژوهشنامۀ کتابداری و اطلاعرسانی، ۷(۲)، ۴۱-۶۰.
۲۰. لرکی، پریسا؛ سلیمیان، ملیحه؛ و منصوری، علی (۱۳۹۴). ارزیابی خدمات جنبی در کتابخانههای عمومی شهر فولادشهر و تأثیر آن بر میزان جذب مخاطبان: از دیدگاه کاربران [ارائۀ مقاله]. همایش ملی کتابخانههای عمومی عوامل و موانع جذب و توسعۀ مخاطب، اصفهان، ایران.
۲۱. محمدیان، زهرا (۱۳۹۵). شناسایی عوامل اثرگذار بر وفاداری مراجعان و تأثیر وفاداری بر پیامدها در کتابخانۀ مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد [پایاننامۀ کارشناسیارشد]. دانشگاه فردوسی مشهد.
۲۲. مظلوم، جلال؛ سلطانی، مرتضی؛ و سلطانینژاد، نیما (۱۳۹۶). بررسی تأثیر خدمات ارائهشده بر ارزش ادراکشده، رضایت و وفاداری کاربران کتابخانههای عمومی کشور (مطالعۀ موردی: شهر رشت). تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۲۳(۱)، ۱۱۱-۱۲۳.
۲۳. مقیمی، سیدمحمد؛ و رمضان، مجید (۱۳۹۰). ارزیابی میزان وفاداری مشتری. تهران: انتشارات راهدان.
۲۴. ملایی، ابراهیم (۱۳۹۱). شناسایی راههای بهبود خدمات جنبی در کتابخانههای عمومی استان اصفهان از دیدگاه کاربران بر مبنای رهنمودهای ایفلا و یونسکو [پایاننامۀ کارشناسیارشد]. دانشگاه اصفهان.
۲۵. ملایی، ابراهیم؛ شعبانی، احمد؛ و قضاوی خوراسگانی، رقیه (۱۳۹۴). بهبود خدمات جنبی در کتابخانههای عمومی استان اصفهان از دیدگاه کاربران بر اساس عوامل جمعیتشناختی. دانششناسی، ۸(۳۱)، ۸۱-۹۵.
۲۶. میلانیفر، نغمه؛ و نوری، مریم (۱۳۹۹). چالشها و فرصتهای کتابخانههای عمومی شهر اهواز برای جذب نوجوانان درکتابخانههای عمومی در کرانۀ کارون و کرخه. در احمد شعبانی و منصور کوهی رستمی (سرویراستاران)، مجموعهمقالات همایشهای ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی. تهران: نشر چاپار
۲۷. نهاد کتابخانههای عمومی کشور (۱۳۹۰). مجموعه دستورالعملهای ادارۀ کتابخانههای عمومی. ادارۀ کل امور کتابخانههای نهاد کتابخانههای عمومی کشور؛ انتشارات کتاب نشر.
Bosia, C., Duparc, M. L., Gilardoni, E., & Hug, A. (۲۰۰۳). Libraries@[at] the heart of the Information Society. IFLA.
28. Carolyn, F. C., & Karen, N. K. (2002). From prisoners to apostles: A typology of repeat buyers and loyal customers in service businesses. Journal of services Marketing, 16(4), 322-341. [
DOI:10.1108/08876040210433220]
29. Hernon, P., & Altman, E. (2010). Assessing service quality: Satisfying the expectations of library customers. American Library Association.
30. Kiran, K., & Diljit, S. (2011). Antecedents of customer loyalty: Does service quality suffice?. Malaysian Journal of Library & Information Science, 16(2), 95-113.
31. Laksmi, S. S. (2007, June 27). The effectiveness of reading habit promotion in public libraries of DKI Jakarta province [Paper presentation]. The International Conference on Libraries, Information and Society, Petaling Jaya, Malaysia.
32. Lee, M., & Cunningham, L. F. (2001). A cost/benefit approach to understanding service loyalty. Journal of services Marketing, 15(2), 113-130. [
DOI:10.1108/08876040110387917]
33. Oh, D. G. (2003). Complaining behavior of public library users in South Korea. Library & Information Science Research, 25(1), 43-62. [
DOI:10.1016/S0740-8188(02)00165-2]
34. Oh, D. G. (2020). Beyond providing information: An analysis on the perceived service quality, satisfaction, and loyalty of public library customers. Libri, 70(4), 345-359. [
DOI:10.1515/libri-2020-0006]
35. Oliver, R. L. (1999). Whence consumer loyalty?. Journal of marketing, 63(4_suppl1), 33-44. [
DOI:10.1177/00222429990634s105]
36. Rizky, T. D., Huda, N., Muslikh, M., & Rini, N. (2020). Analysis (LibQual) on Loyalty and Library Satisfaction; A Case Study in YARSI University Library Service Center. Jurnal Organisasi dan Manajemen, 16(2), 182-195. [
DOI:10.33830/jom.v16i2.963.2020]
37. Roman, S., & Fiore, C. D. (2010). Do public library summer reading programs close the achievement gap. Children and Libraries, 8(3), 27-31.
38. Tan, T. S., Chen, T. L., & Yang, P. H. (2017). User satisfaction and loyalty in a public library setting. Social Behavior and Personality: an international journal, 45(5), 741-756.
https://doi.org/10.2224/sbp.5999 [
DOI:10.2224/sbp.5999.]
39. Twum, K. K., Adams, M., Budu, S., & Budu, R. A. A. (2022). Achieving university libraries user loyalty through user satisfaction: the role of service quality. Journal of Marketing for Higher Education, 32(1), 54-72. [
DOI:10.1080/08841241.2020.1825030]
40. Wantara, P. (2015). The relationships among service quality, customer satisfaction, and customer loyalty in library services. International Journal of Economics and Financial Issues, 5(1), 264-269.