1. امیریمیجانی، آذر (1395). اثرات سوء فضای مجازی بر فرهنگ کتاب و کتابخوانی کودکان ونوجوانان ]ارائه مقاله[. اولین همایش ملی آینده پژوهی، علوم انسانی و امنیت اجتماعی، دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان لرستان، خرمآباد، ایران. بازیابی شده از https://civilica.com/doc/667642.
2. برازش، محمودرضا؛ و قلعهنویی، آزاده (1392). نگاهی به تولید و فروش کتب کودک و نوجوان در مشهد. کتاب مهر، 8: 166-177.
3. پاشایی، روشنک (1388). فراداستان، زبان انگیزش تفکر در ادبیات کودک ایران: بررسی سه اثر از فرهاد حسن زاده. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، 1(2)، 17-1.
4. پاکنهاد، سمیه؛ وصفی، محمدرضا؛ و فهیمنیا، فاطمه (1395). مشکلات توزیع کتابهای چاپی کودک و نوجوان در ایران از دیدگاه ناشران. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 22(2): 308-291.
5. پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور (1399). امانت ۲۳ میلیون نسخه کتاب کودک در سال ۹۸/ آذریزدی همچنان پرمخاطب، بازیابی شده در ۲۰ دی ۱۴۰۰. www.iranpl.ir/news/23241/
6. پرنیا، آیدین؛ و کاظمیپور، فرشته .(1398). رویدادهای کارآفرینی را بیشتر بشناسید. بازیابی شده در ۱۹ دی ۱۴۰۰. https://vrgl.ir/7U2YC
7. قزلایاغ، ثریا (۱۳۹۳). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن. تهران: سمت.
8. دهقان دهنوی، زهرا؛ و جلالیپندری، یدالله (۱۳۹۲). بررسی عنصر زبان و ویژگیهای آن در اشعار کودک و نوجوان "مهدی آذریزدی". مطالعات ادبیات کودک، 4(1)، ۹۰-۶۹.
9. رضائیقمی، بتول؛ و حمیدی، محسن (1395). ارائه الگوی مناسب کتابخانههای کودکان از منظر کتابداران متخصص. دانششناسی، 9(32)، 54-37.
10. رئیسی، مهوش؛ و حسامزاده، لیلا (1394). بررسی سیر تاریخی ادبیات کودکان و نوجوانان ایران. اولین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار، انار، ایران. بازیابی شده در https://civilica.com/doc/512408/
11. سپهر، فرشته؛ و میکائیلزاده، فرشته (1393). مشکلات نشر نمایشنامه برای کودکان و نوجوانان: دیدگاه صنعت نشر. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 25(1)، 123-110.
12. سعدآبادی، علی اصغر؛ آزموده، فهیمه؛ و فرتاش، کیارش (1400، زودآیند). اقدام پژوهی رویداد استارتاپی (شتاب) خاتون: بررسی نقشهای دوگانه خانوادگی و اجتماعی زنان. سیاستنامه علم و فناوری. https://dorl.net/dor/20.1001.1.24767220.1400.11.2.6.6.
13. صفاری، سمیرا؛ اسدی، شهریار؛ و شریفی مهرجردی، علیاکبر (1398). تحلیل عوامل مؤثر بر انتخاب قطع کتاب تصویری کودک و نوجوان بر اساس معیارهای ناشران در ایران. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، 12(24)، 48-37.
14. ظهیریناو، بیژن؛ و رجبی، سوران (1391). بررسی رابطه کتابخوانی و رشد اجتماعی در دانشآموزان. مطالعات ادبیات کودک، 2(1)، 165-145.
15. قاضیزاده، حمید؛ و ایلانلو، روشنک (1397). بررسی تأثیر فعالیت های ترویج کتابخوانی اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افزایش میزان انگیزه مطالعه. مدیریت اطلاعات و دانششناسی، 4(2)، 91-98.
16. کمالی، مجید؛ کریمی، پریسان؛ صدیق، مسعود؛ و موسوی، زهراسادات (1399). رهبری کارآفرینانه در استارتاپ ها]ارائه مقاله[. ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و توسعه اقتصادی، شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام، تفلیس، گرجستان. بازیابی شده ازhttps://civilica.com/doc/1192805 .
17. ندافی، راضیه؛ و احمدوند، مصطفی (1396). شناسایی و اولویتبندی پیشرانهای توسعۀ کسب و کارهای نوپا (استارت آپها) با استفاده از روششناسی کیو. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 10(3 )، 517-534.
18. هنریست (۱۳۹۹). بررسی وضعیت کتابخوانی در ایران. بازیابی شده در تاریخ ۲۱ دی ۱۴۰۰. https://www.honarist.com/2020/05/22/per-capita-reading
19. Baker, L., & Scher, D. (2002). Beginning readers'motivation for reading in relation to parental beliefs and home reading experiences. Reading psychology, 23(4), 239-269.
20. Cervantes, R., & Nardi, B. (2012, March). Building a Mexican startup culture over the weekends. In Proceedings of the 4th international conference on Intercultural Collaboration (pp. 11-20).
21. Dyer, J. R., Shatz, M., & Wellman, H. M. (2000). Young children's storybooks as a source of mental state information. Cognitive Development, 15(1), 17-37.
22. Ghezel Ayagh, S. (2014). Children's literature and reading promotion. Tehran: Samat.
23. Laing, A., & Royle, J. (2006). Marketing and the bookselling brand: Current strategy and the managers' perspective. International Journal of Retail & Distribution Management, 34(3), 198-211.
24. Ringstad, V., & Løyland, K. (2006). The demand for books estimated by means of consumer survey data. Journal of Cultural Economics, 30(2), 141-155.
25. Roset, I. (1984). The psychology of phantasy: an experimental and theoretical investigation into the intrinsic laws of productive mentality. Progress Publishers.