۱. امیریمیجانی، آذر (۱۳۹۵). اثرات سوء فضای مجازی بر فرهنگ کتاب و کتابخوانی کودکان ونوجوانان ]ارائه مقاله[. اولین همایش ملی آینده پژوهی، علوم انسانی و امنیت اجتماعی، دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان لرستان، خرمآباد، ایران. بازیابی شده از https://civilica.com/doc/۶۶۷۶۴۲.
۲. برازش، محمودرضا؛ و قلعهنویی، آزاده (۱۳۹۲). نگاهی به تولید و فروش کتب کودک و نوجوان در مشهد. کتاب مهر، ۸: ۱۶۶-۱۷۷.
۳. پاشایی، روشنک (۱۳۸۸). فراداستان، زبان انگیزش تفکر در ادبیات کودک ایران: بررسی سه اثر از فرهاد حسن زاده. نقد زبان و ادبیات خارجی (پژوهشنامه علوم انسانی)، ۱(۲)، ۱۷-۱.
۴. پاکنهاد، سمیه؛ وصفی، محمدرضا؛ و فهیمنیا، فاطمه (۱۳۹۵). مشکلات توزیع کتابهای چاپی کودک و نوجوان در ایران از دیدگاه ناشران. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۲۲(۲): ۳۰۸-۲۹۱.
۵. پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور (۱۳۹۹). امانت ۲۳ میلیون نسخه کتاب کودک در سال ۹۸/ آذریزدی همچنان پرمخاطب، بازیابی شده در ۲۰ دی ۱۴۰۰. www.iranpl.ir/news/۲۳۲۴۱/
۶. پرنیا، آیدین؛ و کاظمیپور، فرشته .(۱۳۹۸). رویدادهای کارآفرینی را بیشتر بشناسید. بازیابی شده در ۱۹ دی ۱۴۰۰. https://vrgl.ir/۷U۲YC
۷. قزلایاغ، ثریا (۱۳۹۳). ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن. تهران: سمت.
۸. دهقان دهنوی، زهرا؛ و جلالیپندری، یدالله (۱۳۹۲). بررسی عنصر زبان و ویژگیهای آن در اشعار کودک و نوجوان "مهدی آذریزدی". مطالعات ادبیات کودک، ۴(۱)، ۹۰-۶۹.
۹. رضائیقمی، بتول؛ و حمیدی، محسن (۱۳۹۵). ارائه الگوی مناسب کتابخانههای کودکان از منظر کتابداران متخصص. دانششناسی، ۹(۳۲)، ۵۴-۳۷.
۱۰. رئیسی، مهوش؛ و حسامزاده، لیلا (۱۳۹۴). بررسی سیر تاریخی ادبیات کودکان و نوجوانان ایران. اولین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار، انار، ایران. بازیابی شده در https://civilica.com/doc/۵۱۲۴۰۸/
۱۱. سپهر، فرشته؛ و میکائیلزاده، فرشته (۱۳۹۳). مشکلات نشر نمایشنامه برای کودکان و نوجوانان: دیدگاه صنعت نشر. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات، ۲۵(۱)، ۱۲۳-۱۱۰.
۱۲. سعدآبادی، علی اصغر؛ آزموده، فهیمه؛ و فرتاش، کیارش (۱۴۰۰، زودآیند). اقدام پژوهی رویداد استارتاپی (شتاب) خاتون: بررسی نقشهای دوگانه خانوادگی و اجتماعی زنان. سیاستنامه علم و فناوری. https://dorl.net/dor/۲۰,۱۰۰۱.۱.۲۴۷۶۷۲۲۰.۱۴۰۰.۱۱.۲.۶.۶.
۱۳. صفاری، سمیرا؛ اسدی، شهریار؛ و شریفی مهرجردی، علیاکبر (۱۳۹۸). تحلیل عوامل مؤثر بر انتخاب قطع کتاب تصویری کودک و نوجوان بر اساس معیارهای ناشران در ایران. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، ۱۲(۲۴)، ۴۸-۳۷.
۱۴. ظهیریناو، بیژن؛ و رجبی، سوران (۱۳۹۱). بررسی رابطه کتابخوانی و رشد اجتماعی در دانشآموزان. مطالعات ادبیات کودک، ۲(۱)، ۱۶۵-۱۴۵.
۱۵. قاضیزاده، حمید؛ و ایلانلو، روشنک (۱۳۹۷). بررسی تأثیر فعالیت های ترویج کتابخوانی اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افزایش میزان انگیزه مطالعه. مدیریت اطلاعات و دانششناسی، ۴(۲)، ۹۱-۹۸.
۱۶. کمالی، مجید؛ کریمی، پریسان؛ صدیق، مسعود؛ و موسوی، زهراسادات (۱۳۹۹). رهبری کارآفرینانه در استارتاپ ها]ارائه مقاله[. ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و توسعه اقتصادی، شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام، تفلیس، گرجستان. بازیابی شده ازhttps://civilica.com/doc/۱۱۹۲۸۰۵ .
۱۷. ندافی، راضیه؛ و احمدوند، مصطفی (۱۳۹۶). شناسایی و اولویتبندی پیشرانهای توسعۀ کسب و کارهای نوپا (استارت آپها) با استفاده از روششناسی کیو. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، ۱۰(۳ )، ۵۱۷-۵۳۴.
۱۸. هنریست (۱۳۹۹). بررسی وضعیت کتابخوانی در ایران. بازیابی شده در تاریخ ۲۱ دی ۱۴۰۰. https://www.honarist.com/۲۰۲۰/۰۵/۲۲/per-capita-reading
19. Baker, L., & Scher, D. (2002). Beginning readers'motivation for reading in relation to parental beliefs and home reading experiences. Reading psychology, 23(4), 239-269.
20. Cervantes, R., & Nardi, B. (2012, March). Building a Mexican startup culture over the weekends. In Proceedings of the 4th international conference on Intercultural Collaboration (pp. 11-20).
21. Dyer, J. R., Shatz, M., & Wellman, H. M. (2000). Young children's storybooks as a source of mental state information. Cognitive Development, 15(1), 17-37.
22. Ghezel Ayagh, S. (2014). Children's literature and reading promotion. Tehran: Samat.
23. Laing, A., & Royle, J. (2006). Marketing and the bookselling brand: Current strategy and the managers' perspective. International Journal of Retail & Distribution Management, 34(3), 198-211.
24. Ringstad, V., & Løyland, K. (2006). The demand for books estimated by means of consumer survey data. Journal of Cultural Economics, 30(2), 141-155.
25. Roset, I. (1984). The psychology of phantasy: an experimental and theoretical investigation into the intrinsic laws of productive mentality. Progress Publishers.