1. اژهای، جواد؛ امانی ساری بگلو، جواد؛ خضری آذر، هیمن؛ و غلامی، محمدتقی (1390). نقش واسطۀ باورهای شناختی در ارتباط بین عوامل فردی و سازمانی با پذیرش فناوری اطلاعات. مجلۀ علوم رفتاری، 6(1)، 9-1.
2. اسفندیارپور، اقدس (1389). عوامل مؤثر بر پذیرش سیاستهای امنیت اطلاعات توسط کاربران در سازمان (پایاننامۀ کارشناسیارشد). دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
3. اسماعیلی، مهرداد؛ طلوعی اشلقی، عباس؛ پورابراهیمی، علیرضا؛ و اسعمیلی، رقیه (1392). بررسی میزان پذیرش و امکان پیادهسازی فناوری اطلاعات در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر اساس مدل دیویس. پژوهنده، 18(1)، 45-40.
4. امیرینسب، منیر و مهرآذین، رضا (1392). مقایسۀ مدیران نوآور و سازشگر در پذیرش، استفاده و پیادهسازی سیستم برنامهریزی منابع سازمان (ERPS). حسابداری مدیریت، 6(4)، 15-26.
5. بشیریان، سعید؛ حیدرنیا، علیرضا؛ الهوردیپور، حمید و حاجیزاده، ابراهیم (1391). کاربرد تئوری رفتار برنامهریزیشده در پیشبینی فاکتورهای مؤثر بر سوءمصرف مواد در نوجوانان. مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی فسا، 2(3)، 162-156.
6. جهانگیر، غلامحسین؛ دیانی، محمدحسین و نوکاریزی، محسن (1394). توسعۀ مدل پذیرش فناوری اطلاعات دیویس (TAM) از طریق سنجش تأثیر باورهای خودکارآمد و ناکارآمد اعضای هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر پذیرش سامانۀ اطلاعات پژوهشی (پژوهان)، مبتنی بر رویکرد شناختی-اجتماعی. پژوهشنامۀ کتابداری و اطلاعرسانی، 5(2)، 339-319.
7. حسینی دوزین، فاطمه (1395). رفتار امنیتی اطلاعات کاربران گوشیهای هوشمند بر اساس نظریۀ تجزیهیافتۀ رفتار برنامهریزیشده (پایاننامۀ کارشناسیارشد). دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران.
8. خراسانی، اباصلت؛ عبدالملکی، جمال؛ و زاهدی، حسین (1390). عوامل مؤثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران بر مبنای مدل پذیرش فناوری. مجلۀ ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(6)، 673-664.
9. خلفه نیلساز، مهناز؛ توسلی، الهه؛ رمضانخانی، علی؛ دهداری، طاهره؛ سوری، حمید؛ اکبرپور، سمانه؛ اشرفی حافظ؛ اصغر؛ و جلیلیان، محسن (1392). بررسی رابطۀ بین سازههای نظریۀ رفتار برنامهریزیشده با رفتارهای ایمن عبور از خیابان در دانشآموزان چهارم ابتدایی شهر تهران. مجلۀ علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 21(3)، 162-156.
10. رضایی، مسعود (1388). نظریۀ رایج دربارۀ پذیرش فناوریهای اطلاعات و ارتباطات. پژوهش ارتباطی، 16(4)، 93-63.
11. زمانپور، عنایتالله؛ خانی، محمدحسین؛ و مرادیانی دیزهرود، سیده خدیجه (1392). تأثیر اضطراب کامپیوتر بر نگرش به یادگیری الکترونیکی: نقش واسطهای نگرش و خودکارآمدی کامپیوتر و اینترنت. فصلنامۀ روانشناسی تربیتی، 9(28)، 98-78.
12. زندی، طالب؛ و نوروزی، داریوش (1392). بررسی رابطۀ بین سبکهای یادگیری (حسی-شهودی، دیداری-کلامی) با اضطراب رایانۀ دانشجویان کارشناسی دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی. فصلنامۀ علمی پژوهشنامۀ تربیتی، 8(33)، 22-1.
13. شیخشعاعی، فاطمه؛ و علومی، طاهره (1386). بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط کتابداران کتابخانههای دانشکدههای فنی دانشگاههای دولتی شهر تهران. کتابداری و اطلاعرسانی، 10(3)، 34-9.
14. عبدالوند، محمدعلی؛ و عبدالعظیمی، حمید (1391). بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی از تلفیق دو مدل پذیرش تکنولوژی و تئوری رفتار برنامهریزی شده با ریسک و سود ادراک شده توسط مصرفکننده. مجلۀ مدیریت بازاریابی، 15(2)، 14-1.
15. عسگری، پرویز؛ و مرعشیان، فاطمه (1392). رابطۀ بین ویژگیهای شخصیتی و اضطراب کامپیوتر با اعتیاد به اینترنت در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. یافتههای نو در روانشناسی، 2(8)، 35-23.
16. فرزین یزدی، محبوبه؛ برادر، رؤیا؛ و غائبی، امیر (1392). بررسی قابلیت کاربرد مدل پذیرش فناوری برای پذیرش فناوری آر.اف.آی.دی. در کتابخانههای دانشگاهی (موردکاوی: شهر یزد). تحقیقات کاربردی کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 2(47)، 189-171.
17. فهیمیفر، سپیده؛ و غائبی، امیر (1387). کتابهای الکترونیکی از دیدگاه متخصصان اطلاعرسانی شاغل در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای شهر تهران. پژوهشنامۀ پردازش و مدیریت اطلاعات، 24(1)، 115-79.
18. قلاوندی، حسن (1394). عوامل موثر بر استفاده از رایانهها در بین آموزگاران: آزمون نظریۀ یکپارچۀ پذیرش و استفاده از فناوری. اندیشههای نوین تربیتی، 11(3)، 27-9.
19. گودرزوند چگینی، مهرداد؛ و اسماعیلی، سمانه (1394). مطالعۀ فرهنگ سازمانی مرتبط با پذیرش مدل یکپارچۀ پذیرش و استفاده از فناوری اطلاعات در بیمارستانهای شهر رشت. پیاورد سلامت، 9(1)، 42-29.
20. لگزیان، محمد؛ حدادیان، علیرضا؛ کفاشان، مجتبی؛ و آسماندره، یاسر (1392). بررسی ادراک دانشجویان از خدمات الکترونیکی کتابخانههای دانشگاهی: پژوهشی بر مبنای نظریۀ رفتار برنامهریزیشده آجزن. پژوهشنامۀ پردازش و مدیریت اطلاعات، 29(2)، 350-333.
21. محمدی، داود؛ منوریفرد، فیضالله؛ و صالحی، لاله (1390، بهمن). عوامل مؤثر بر پذیرش کتابهای الکترونیکی در بین دانشجویان استفاده از مدل پذیرش فناوری. مقالۀ ارائهشده در ششمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بینالمللی یادگیری و آموزش الکترونیک، مرکز آموزشهای الکترونیک دانشگاه تهران، تهران.
22. نارمنجی، سیدمهدی (1396). ارزیابی کاربردپذیری سامانۀ مدیریت کتابخانههای عمومی کشور (سامان) بر اساس اصول دهگانۀ نیلسون. تحقیقات اطلاعرسانی کتابخانههای عمومی، ۲۳(2)، 199-217.
23. نفری، ندا؛ عالیخانی، علی؛ و غمخوار، افسانه (1390). طراحی مدل پذیرش فناوری اطلاعات در شرکت ملی گاز ایران بر اساس مدل پذیرش فناوری دیویس. مطالعات کمی در مدیریت، 2(4)، 130-110.
24. Achim, N., & Al Kassim, A. (2015). Computer usage: the impact of computer anxiety and computer self-efficacy. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 172, 701-708.
25. Aharony, N. (2009). Web 2.0 use by librarians. Library & Information Science Research, 31, 29-37.
26. Aharony, N. (2012). LIS Students' perceptions of m-learning. Journal of Librarianship and Information Science, 202-216.
27. Al-Gahtani, S. S., Hubona, G. S., & Wang, J. (2007). Information technology (IT) in Saudi Arabia: Culture and the acceptance and use of IT. Information & management, 44(8), 681-691.
28. Alomary, A., & Woollard, J. (2015) How is technology accepted by users? A review of technology acceptance models and theories. Proceedings of The IRES 17th International Conference, London, United Kingdom.
29. Camilleri, M. A., & Camilleri, A. (2017, April). The technology acceptance of mobile applications in education. In 13th International Conference on Mobile Learning (Budapest, April 10th). Proceedings, pp., International Association for Development of the Information Society.
30. Celik, H. & Phau, I. (2016). Customer online shopping anxiety within the Unified Theory of Acceptance and Use Technology (UTAUT) framework. Asia Pacific journal of Marketing and logistics, 28(2), 278-307.
31. Chang, M. K., & Cheung, W. (2001). Determinants of the intention to use Internet/WWW at work: a confirmatory study. Information & Management, 39(1), 1-14.
32. Chua, S. L., Chen, D. T., & Wong, A. F. (1999). Computer anxiety and its correlates: a meta-analysis. Computers in human behavior, 15(5), 609-623.
33. Davis, F. D., Bagozzi, R. P., & Warshaw, P. R. (1989). User acceptance of computer technology: a comparison of two theoretical models. Management science, 35(8), 982-1003.
34. Dillon, A. and; Morris, M.G. (1996). User Acceptance of Information Technology: Theories and Models. Annual Review of Information Science and Technology, 31, 3-32.
35. Ernst, C. P., Wedel, K., & Rothlauf, F. (2014, January). Students acceptance of e-learning technologies: combining the technology acceptance model with the didactic circle. Paper presented at the Twentieth Americas Conference on Information Systems, Savannah, 2014.
36. Heinssen Jr, R. K., Glass, C. R., & Knight, L. A. (1987). Assessing computer anxiety: Development and validation of the computer anxiety rating scale. Computers in Human Behavior, 3(1), 49-59.
37. Jones, C. M., McCarthy, R. V., Halawi, L., & Mujtaba, B. (2010). Utilizing the technology acceptance model to assess the employee adoption of information systems security measures. Issues in Information Systems, 11(1), 9.
38. Maurer, M. M. (1994). Computer anxiety correlates and what they tell us: A literature review. Computers in Human Behavior, 10(3), 369-376.
39. Mohammadi, D., Monavarifard, F., & Salehi, L. (2012, February). Factors affecting the acceptance of electronic books among the students using the technology acceptance model (TAM). Paper presented at
40. Schlag, M., & Imhof, M. (2017). Does Perceived Ease of Use Mitigate Computer Anxiety and Stimulate Self-Regulated Learning for Pre-Service Teacher Students?. International Journal of Higher Education, 6(3), 154-168.
41. Simsek, A. (2011). The relationship between computer anxiety and computer self-efficacy. Online Submission, 2(3), 177-187.
42. Thong, J. Y., Hong, W., & Tam, K. Y. (2002). Understanding user acceptance of digital libraries: what are the roles of interface characteristics, organizational context, and individual differences?. International journal of human-computer studies, 57(3), 215-242.
43. Venkatesh, V., & Bala, H. (2008). Technology acceptance model 3 and a research agenda on interventions. Decision sciences, 39(2), 273-315.
44. Venkatesh, V., & Davis, F. D. (2000). A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies. Management science, 46(2), 186-204.
45. Venkatesh, V., Morris, M. G., Davis, G. B., & Davis, F. D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS quarterly, 27(3), 425-478.
46. Yu, P., Li, H., & Gagnon, M. P. (2009). Health IT acceptance factors in long-term care facilities: a cross-sectional survey. International journal of medical informatics, 78(4), 219-229.
47. Zhou, T., Lu, Y., & Wang, B. (2010). Integrating TTF and UTAUT to explain mobile banking user adoption. Computers in Human Behavior, 26(4), 760-767.