دوره 24، شماره 4 - ( 10-1397 )                   دوره 24 شماره 4 صفحات 544-523 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fatemian M, Farhadpoor M R. The Effect of Quality of Information Services on the users' Loyalty and their Satisfaction with the Library Information Services of Public Libraries through the Mediating Role of Perceived Value of Services: A Case Study of Public Libraries of Khuzestan Province. Research on Information Science and Public Libraries 2018; 24 (4) :523-544
URL: http://publij.ir/article-1-1983-fa.html
فاطمیان مریم، فرهادپور محمدرضا. تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری و رضایت‌مندی کاربران با نقش میانجی ارزش ادراک‎شدۀ خدمات: مطالعۀ موردی کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان. تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی. 1397; 24 (4) :523-544

URL: http://publij.ir/article-1-1983-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ، M.farhadpoor@gmail.com
چکیده:   (3465 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر تبیین نقش کیفیت خدمات در وفاداری و رضایت­مندی کاربران با نقش میانجی ارزش ادراکشدۀ خدمات کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان است.
روش­: پژوهش از نوع کاربردی و با روش توصیفی ـ همبستگی انجام شد. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمام کاربران عضو کتابخانههای عمومی استان خوزستان بود که تعداد 383 نفر بهعنوان نمونۀ آماری با روش نمونه­‌گیری تصادفی طبقه­‌ای انتخاب شد. داده­‌ها از طریق پرسشنامه جمع‌­آوری و با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس و پی.ال.اس و روش معادلات ساختاری (SEM) جهت بررسی مدل علّی مورد آزمون قرارگرفت.
یافته‌­ها: نتایج نشان داد که کیفیت خدمات بر وفاداری (545/0) و رضایت­مندی ( (361/0) و ارزش ادراکشدۀ کاربران از خدمات کتابخانه (941/0) تأثیر معناداری دارد. ضمن اینکه کیفیت خدمات بر وفاداری (345/0) و رضایت­مندی کاربران خدمات (546/0) با نقش میانجی ارزش ادراکشدۀ خدمات کتابخانه­‌ها نیز تأثیر معناداری دارد. نتیجه اینکه 5/34 درصد از تغییرات وفاداری و 6/54 درصد از تغییرات رضایت­مندی کاربران از کیفیت خدمات به واسطۀ متغیر میانجی ارزش ادراکشدۀ خدمات تبیین می­‌شود.
اصالت/ارزش: ارزش پژوهش حاضر در این است که نشان داد ویژگی‌­های کیفیت خدمات در اَبعاد مختلف آن از جمله عینی بودن، قابلیت اطمینان، اعتماد، پاسخ­گویی و همدلی از طرفی موجب ادراک بهتر کاربران از ارزش خدمات کتابخانه­ های عمومی استان خوزستان شده و از طرف دیگر بهصورت مستقیم و غیرمستقیم رضایت­مندی و وفاداری آنان را به دنبال آورده است.
 

 
متن کامل [PDF 966 kb]   (1120 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: مديريت اطلاعات و مديريت دانش
دریافت: 1397/2/9 | پذیرش: 1402/10/5 | انتشار: 1397/12/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb