XML English Abstract Print


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
چکیده:   (221 مشاهده)
چکیده
هدف: هدف پژوهش بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر وفاداری و رضایت­مندی کاربران خدمات اطلاعاتی کتابخانه­ های عمومی استان خوزستان با توجه به نقش میانجی ارزش ادراک شده خدمات است.
روش­: پژوهش از نوع کاربردی و با روش پیمایشی  تحلیل انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه کاربران عضو کتابخانه های عمومی بود که تعداد 383 نفر به عنوان نمونه آماری با روش نمونه گیری طبقه ­ای تصادفی انتخاب شد. داده ­ها از طریق پرسشنامه جمع ­آوری و با استفاده از نرم افزار اس.پی.اس.اس. و پی. ال.اس. و روش معادلات ساختاری(SEM) جهت بررسی مدل علی مطالعه مورد آزمون قرارگرفت.
یافته­‌ها: نتایج نشان داد که  کیفیت خدمات اطلاعاتی بر وفاداری (545/0) و رضایت­‌مندی(361/0) و ارزش ادراک شده کاربران ازخدمات اطلاعاتی کتابخانه(941/0) تاثیر معناداری دارد. ضمن این که کیفیت خدمات بر وفاداری (345/0) و رضایت­ مندی کاربران خدمات اطلاعاتی (546/0)با نقش میانجی ارزش ادراک شده خدمات کتابخانه­ ها تاثیر معناداری دارد. نتیجه اینکه 5/34 درصد تغییرات وفاداری و 6/54 درصد از تغییرات رضایت­ مندی کاربران از کیفیت خدمات اطلاعاتی  و به واسطه متغیر میانجی ارزش ادراک شده خدمات تبیین می­ شود.
اصالت: ویژگی­ های کیفیت خدمات در ابعاد مختلف آن از جمله عینی بودن، قابلیت اطمینان، اعتماد، پاسخ­گویی و همدلی از طرفی موجب ادراک کاربران از ارزش خدمات اطلاعاتی کتابخانه ­های عمومی شده و از طرف دیگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم رضایت­‌مندی و وفاداری آنان را به دنبال دارد.
متن کامل [PDF 876 kb]   (108 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: خدمات عمومی در کتابخانه های عمومی
دریافت: ۱۳۹۷/۲/۹

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb