دوره ۴، شماره ۳ و ۴ - ( ۱۱-۱۳۷۳ )                   دوره ۴ شماره ۳ و ۴ صفحات ۱۲۲-۱۱۷ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

لیپز بن آی، نوکاریزی محسن. سودمندی نمایه ها . تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی. ۱۳۷۳; ۴ (۳ و ۴) :۱۱۷-۱۲۲

URL: http://publij.ir/article-۱-۵۶۳-fa.html


چکیده:   (۶۱۴۰ مشاهده)
نمایه سازی به عنوان یک مهارت یا شکل هنری و به عنوان یک تکنولوژی،در دهه های اخیر رشد کرده و توسعه یافته است.ظهور ماشین های داده پردازی،بویژه کامپیوتر،تا حد زیادی نمایه سازی را تحت تاثیر قرار داده و آن را پویا ساخته است. با این وجود، نمایه سازی به عنوان یک علم(خوب،قابل اعتماد،قابل پیشگویی و پیچیده)هنوز قدمت چندانی ندارد. دستورالعملها و پیچیدگیهای بسیاری در مورد نحوه عمل در نمایه سازی داریم و بسیاری از مسائل آن را هم کورکورانه پذیرفته ایم.چنین نیست که هیچ دستورالعملی وجود نداشته باشد،اما آنهایی که وجود دارد اندک است یا عمیق نیست. در اینجا سعی بر این نیست که ارزش تجربه عملی نادیده انگاشته شود،بلکه می توان علم نمایه سازی منطقی تر و توسعه یافته تر از آنچه امروزه وجود دارد،داشت. این همان چیزی است که همه باید برای شرکت در آن یا حداقل تشویق آن تلاش کنیم.
متن کامل [PDF 364 kb]   (۳۵۵ دریافت)    
موضوع مقاله: سواد اطلاعاتي سواد رسانه‌اي
دریافت: 1392/5/10 | پذیرش: 1392/5/10 | انتشار: 1392/5/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb