رستمیگومه علیرضا، شکویی علی. بررسی میزان و عوامل مؤثر بر رضایتمندی استفادهکنندگان از خدمات پیوستهی واحدهای اطلاعرسانی کتابخانههای مرکزی دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تهران . تحقیقات اطلاعرسانی و كتابخانههای عمومی. 1388; 15 (1) :32-45
URL: http://publij.ir/article-1-43-fa.html
، rostamya@gmail.com
چکیده: (11228 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش بررسی میزان و عوامل مؤثر بر رضایتمندی استفادهکنندگان از خدمات پیوستهی واحدهای اطلاعرسانی کتابخانههای مرکزی دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تهران میباشد. برای تعیین میزان رضایتمندی و عوامل مؤثر بر آن از عواملی همچون سرعت دریافت اطلاعات، روزآمد بودن اطلاعات، تعداد پیشینههای بازیابی شده، تعداد دفعات استفاده از پایگاههای اطلاعاتی، مرتبط بودن اطلاعات دریافتی، آشنایی با نحوهی جستجو در پایگاههای اطلاعاتی و راهنمایی و جستجو توسط کتابدار استفاده شده است. پژوهش حاضر با استفاده از روش پیمایشی توصیفی انجام گرفته شده است و اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه گردآوری شده است. براساس نتایج حاصله از تجزیه و تحلیل یافتهها، بیشتر پاسخگویان سرعت دریافت اطلاعات، روزآمد بودن اطلاعات، تعداد پیشینههای بازیابی شده، مرتبط بودن اطلاعات دریافتی، آشنایی با نحوهی جستجو در پایگاههای اطلاعاتی و تعداد دفعات استفاده از پایگاههای اطلاعاتی را در رضایتمندی خود مؤثر دانستهاند. همچنین بیشتر پاسخگویان تمایل داشتهاند که خود عمل جستجو را انجام دهند. در پایان پیشنهادهایی جهت بهتر شدن خدمات پیوسته این واحدهای اطلاعرسانی و نیز پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده ارائه شده است.
نوع مطالعه:
كمّي |
دریافت: 1391/5/11 | پذیرش: 1396/11/29 | انتشار: 1396/11/29