1. حسینی، رسول؛ عسگری، حسین؛ و مقدس شرق، عمار (2022). بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی بر قصد خرید مصرف کنندگان در میان کاربران شبکههای اجتماعی. مطالعات میانرشتهای مدیریت بازاریابی، 1(1)، 110-134.
2. زندیان، فاطمه، وفایی، زینب؛ و حسنزاده، محمد. (1397). میزان تحقق اهداف دورههای آموزش ضمن خدمت در کتابخانههای دانشگاههای دولتی. فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی. 5(3)، 121-143.
3. غنیزاده، مصطفی(1398). شناسایی خرده فرهنگهای نمایشی و چگونگی اشاعه هنجار در شبکه اجتماعی اینستاگرام. مطالعات رسانه¬ای، 14(2)، 63-86.
4. قاضیزاده، حمید؛ اصنافی، امیررضا؛ و جهانشاهی، زلیخا (1395). شبکههای اجتماعی: تاملی بر نقش آنها در کتابخانهها. اساطیر پارسی، چاپار، تهران.
5. مردانی، فریبا؛ و جنوی، المیرا (1400). تأثیر شبکههای اجتماعی در بهبود وضعیت اطلاع رسانی و جذب مخاطبین کتابخانههای عمومی شهر تهران از دید کتابداران. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 7(1)، 53-76.
6. مروتی، مرضیه؛ و عرفانمنش، محمدامین (1394). کتابداران و سواد رسانههای اجتماعی: مطالعه موردی کتابداران دانشگاهی منطقه سیستان. تعامل انسان و اطلاعات، 2(3)، 33-42.
7. نریمانی، ایمان؛ زره ساز، محمد؛ و صرافزاده، مریم (1399). بررسی دیدگاه دنبالکنندگان صفحههای اینستاگرام کتابخانههای عمومی ایران در رابطه با نحوه مشارکت و ویژگیهای محتواهای ارائه¬شده. کتابداری و اطلاع رسانی، 23(4)، 106-129.
8. ولیزاده، ﺑﻬﻨﺎز؛ رﺿﺎﺋﻲ ﺷﺮﻳﻒآﺑﺎدى، ﺳﻌﻴﺪ؛ و دوﻻﻧﻲ، ﻋﺒﺎس (١٣٩٦). ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﻘﺶ ﺷﺒﻜﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﻮﺑﺎﻳﻠﻲ ﺗﻠﮕﺮام در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪﻫﺎى داﻧﺸﮕﺎﻫﻲ (ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮردى: ﻣﺪﻳﺮان و ﻛﺘﺎﺑﺪاران ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻣﺮﻛﺰى داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎى وزارت ﻋﻠﻮم). ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﻛﺘﺎﺑﺪارى و اﻃﻼعرﺳﺎﻧﻲ، ٢٠(٧٧): ٢١-٥١.
9. Aba, J. I., & Makinde, T. O. (2023). Use of social media in libraries and impact on undergraduates. In: Research Anthology on Applying Social Networking Strategies to Classrooms and Libraries (pp. 1122-1142). IGI Global. [
DOI:10.4018/978-1-6684-7123-4.ch061]
10. Aharony, N. (2010). Twitter use in libraries: An exploratory analysis. Journal of Web Librarianship, 4(4), 333-350. [
DOI:10.1080/19322909.2010.487766]
11. Alkindi, S. S., & Al-Suqri, M. N. (2013). Social networking sites as marketing and outreach tools of library and information services. Global Journal of Human-Social Science Research, 13(2), 1-14.
12. Brookbank, E. (2015). So much social media, so little time: Using student feedback to guide academic library social media strategy. Journal of Electronic Resources Librarianship, 27(4), 232-247. [
DOI:10.1080/1941126X.2015.1092344]
13. Doulani, A., Hajimohammadian, M., Rashidi, A., Nazari, H., Khosroshahi, S., & Motazakker, M. (2012). Urmia University of Medical Sciences based production databases WOS, Scopus and PubMed. Urmia Medical Journal, 23(5), 531-8.
14. Doulani, A., Hariri, N., & Rashidi, A. (2013). Analysis of Iranian and British university websites by World Wide Web consortium. Journal of Scientometric Research, 2(1), 74-79. [
DOI:10.4103/2320-0057.115870]
15. Fasola, O.S. (2015). Perceptions and acceptance of librarians towards using Facebook and Twitter to promote library services in Oyo State, Nigeria, Electronic Library, 33(5), 870-882. [
DOI:10.1108/EL-04-2014-0066]
16. Gupta, V., Rubalcaba, L., Gupta, C., & Pereira, L. F. (2022). Library social networking sites for fostering startup business globalization through strategic partnerships. Journal of Academic Librarianship, 48(6), 102504. [
DOI:10.1016/j.acalib.2022.102504]
17. Howard, H. A., Huber, S., Carter, L. V., & Moore, E. A. (2018). Academic libraries on social media: Finding the students and the information they want. Information Technology and Libraries, 37(1), 8-18. [
DOI:10.6017/ital.v37i1.10160]
18. Joo, S., Lu, K., & Lee, T. (2020). Analysis of content topics, user engagement and library factors in public library social media based on text mining. Online Information Review, 44(1), 258-277. [
DOI:10.1108/OIR-11-2018-0345]
19. Ng, L. S., Thang, S. M., & Noor, N. M. (2023). The usage of social networking sites for informal learning: A comparative study between Malaysia students of different gender and age group. In: Research Anthology on Applying Social Networking Strategies to Classrooms and Libraries (pp. 1467-1481). IGI Global. [
DOI:10.4018/978-1-6684-7123-4.ch078]
20. Rossmann, D., & Young, S.W.H. (2015), Social media optimization: making library content shareable and engaging, Library Hi Tech, 33(4), 526-544. [
DOI:10.1108/LHT-05-2015-0053]
21. Shafawi, Sh. and Hassan, B. (2018). User engagement with social media, implication on the library usage: A case of selected public and academic libraries in Malaysia. Library Philosophy and Practice (e-journal). 1820. https://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/182.
22. Shin, G. D., Jeon, K., & Lee, H. E. (2022). Public library needs assessment to build a community-based library: Triangulation method with a social media data analysis. Library & Information Science Research, 44(1), 101142. [
DOI:10.1016/j.lisr.2022.101142]
23. Shiri, A., & Rathi, D. (2013). Twitter content categorisation: A public library perspective. Journal of Information & Knowledge Management, 12(04), 1350035. [
DOI:10.1142/S0219649213500354]