1. منابع
2. احمدوند، محمدعلی (1387). روانشناسی بازی. دانشگاه پیام نور.
3. اسدیان، فاطمه؛ ستوده، هاجر؛ و پورحسن، بهاره (1389). کتابخانۀ اسباببازی: نگاهی به تجارب جهانی و پیشنهادی برای راهاندازی کتابخانۀ ملی اسباببازی ایران. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 16(4)، 5-29.
4. پدیداران مقدم، سیما (1391). بررسی تأثیر برنامههای خانههای اسباببازی بر خلاقیت کودکان 3-7 سال تهران [پایاننامۀ کارشناسیارشد]. دانشگاه علامه طباطبایی.
5. جلالی، سارا (1390). مکانی برای اشتغال کودکان! نگاهی به تاریخچه و علل پیدایش خانههای اسباببازی در ایران و جهان. رشد آموزش پیشدبستانی، 2(4)، 28-29.
6. عسکریزاده، قاسم (1390). روانشناسی بازی. امیرکبیر.
7. مطهری، محمدرضا (1395). راهنمای انتخاب اسباب بازی (با تأکید بر روانشناسی بازی). البرز.
8. مهجور، سیامک رضا (1397). روانشناسی بازی. نشر بهمن.
9. نادعلی زاده، فردوس (1398). نقش بازیهای عروسکی در جذب کودکان به کتابخانههای عمومی روستایی: مطالعۀ موردی طرح «عروسک دانا». تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۲۵(۱)، 95-115.
10. Blakemore, J. E. O., & Centers, R. E. (2005). Characteristics of boys’ and girls’ toys. Sex roles, 53(9), 619-633.
11. Jackson, S. C., Robey, L., Watjus, M., & Chadwick, E. (1991). Play for all Children: The Toy Library Solution. Childhood Education, 68(1), 27–31.
12. Kapellaka, U. (1992). Toy libraries: Learning through play with toys. International Journal of Early Childhood, 24(2), 53–56.
13. Lindsey, J. M., Lindsey, k, Llanos, M. D., & Eneh, A. (2018). Video games: Attracting the Nex-Gen Patron. IFLA WLIC 2018, Kuala Lumpur, 1-8.
14. Makens, K. (2007). Gaming in libraries 2.0. Young Adult Library Services, 5(4), 27- 44.
15. McPeek, D. (2014). The State of the Game: ALA Games and Gaming Round Table. Games in Libraries: Essays on Using Play to Connect and Instruct, 43.
16. Nicholson, S. (2007). The Role of Gaming in Libraries: Taking the Pulse. http://boardgameswithscott.com/pulse2007.pdf
17. Nicholson, S. (2010). Everyone plays at the library: Creating great gaming experiences for all ages. Information Today.
18. Nicholson, S. (2013). Playing in the Past: A history of games, toys, and puzzles in North American Libraries. The Library Quarterly, 83(4), 341-361.
19. Ozanne, L. K., & Ozanne, J. L. (2011). A child’s right to play: The social construction of civic virtues in toy libraries. Journal of Public Policy & Marketing, 30(2), 264-278.
20. Powell, A. (2013). Get in the game: Encouraging play and game creation to develop new literacies in the library. Library Trends, 61(4), 836-848.
21. Ratliff, J. A. (Ed.). (2015). Integrating video game research and practice in library and information science. IGI Global.
22. Rettig, M. A. (1998). Guidelines for beginning and maintaining a toy lending library. Early Childhood Education Journal, 25(4), 229-232.
23. Slobuski, T., Robson, D., & Bentley, P. J. (2017). Arranging the pieces: A survey of library practices related to a tabletop game collection. Evidence Based Library and Information Practice, 12(1), 2-17. https://doi.org/10.18438/B84C96
24. Werner, K. (2013). Bringing them in: Developing a gaming program for the library. Library Trends, 61(4), 790-801.