دوره 21، شماره 2 - ( ویژه‌نامه خواندن 2 1394 )                   دوره 21 شماره 2 صفحات 323-309 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

larki P, abdolshi M, Zamani E, Karimi R. Study of the Impact of Electronic Interactive Books on Creativity, Interest and Self-Efficacy of Student Users of Public Libraries (A Case from Honar & Andisheh Library of Fouladshar) . Research on Information Science and Public Libraries 2015; 21 (2) :309-323
URL: http://publij.ir/article-1-1048-fa.html
لرکی پریسا، عبدالهی مجید، زمانی بی‌بی عشرت، کریمی راحله. بررسی اثر کتاب‌های تعاملی الکترونیکی بر خلاقیت، علاقه به مطالعه و خودکارآمدی دانش‌آموزان مقطع سنی 12-9 سال مراجعه‌‌کننده به کتابخانه‌های عمومی؛ مطالعه موردی: کتابخانه عمومی هنر و اندیشه فولادشهر. تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی. 1394; 21 (2) :309-323

URL: http://publij.ir/article-1-1048-fa.html


، larkiparisa@ymail.com
چکیده:   (5829 مشاهده)
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی میزان تأثیر مطالعۀ کتاب­های تعاملی الکترونیکی بر خلاقیت، علاقه به مطالعه و خودکارآمدی دانش­آموزان دورۀ ابتدایی (مقطع سنی 12-9 سال) مراجعه­کننده به کتابخانۀ عمومی هنر و اندیشۀ فولادشهر و نیز بررسی تأثیر عامل جنسیت‌ بر ویژگیهای ذکر شده است.
روش: پژوهش حاضر مطالعۀ نیمه‎آزمایشی مبتنی بر اندازهگیری تأثیر مداخله متغیر مستقل مطالعۀ کتاب‌های تعاملی الکترونیکی بر رفتار تکگروه آزمایشی از طریق مشاهدۀ رفتار آزمودنی‌ها حین اجرا و نیز مقایسۀ نتایج پیشآزمون  و پسآزمون بوده است. جامعۀ آماری، دانشآموزان دورۀ ابتدایی مقطع سنی 12-9 مراجعهکننده به کتابخانۀ عمومی هنر و اندیشۀ فولادشهر اصفهان بودند که از بین آنها 20 نفر دانش‌آموز دختر و پسر در مقطع سنی 12-9 سال به‎صورت تصادفی گزینش شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامۀ محقق ساخته بود. در شروع کار از گروه مورد نظر  پیشآزمون گرفته شد. سپس اعضای گروه طی 10 جلسه و در هر جلسه 2 کتاب تعاملی رایانهای مطالعه کردند. پس از پایان 10 جلسه امتحان، از گروه آزمایش پسآزمون گرفته شد.
یافتهها: یافته‎ها بیانگر آن بود که از دیدگاه دانش­آموزان مطالعۀ کتاب­های تعاملی الکترونیکی سبب افزایش میزان خلاقیت، علاقه به مطالعه و خودکارآمدی در آنها می‌شود همچنین جنسیت تأثیری بر ویژگی‌های مذکور ندارد.
اصالت/ارزش :ارزش این مقاله در بیان اثر کتابهای تعاملی الکترونیکی بهعنوان یکی از مهم­ترین رسانههای انتقال پیام در افزایش علاقه به مطالعه و خودکارآمدی است.
 
متن کامل [PDF 456 kb]   (1610 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: مطالعات فرهنگي
دریافت: 1392/10/22 | پذیرش: 1394/6/17 | انتشار: 1394/6/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb