دوره 18، شماره 4 - ( 11-1391 )                   دوره 18 شماره 4 صفحات 420-402 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه شهید چمران اهواز ، z.cheraghi58@yahoo.com
چکیده:   (11044 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی نیازهای آموزشی کتابداران کتابخانه­های عمومی استان خوزستان انجام شده است.
روش: پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به روش پیمایشی انجام شده است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ بوده است. در تحلیل دادههای حاصل از پرسشنامهها، از آمار توصیفی استفاده شده است.
یافته‌ها: یافته­های پژوهش نشان داد که 43/71 درصد از کتابداران در دوره­های آموزشی ضمن خدمت شرکت کرده­اند. کتابداران تحولات فن­آوری اطلاعات را مهم­ترین دلیل احساس نیاز به ارتقاء و افزایش دانش و کسب مهارت­های جدید میدانند. آنها مشکل عمده در برگزاری این دوره­ها را «کمبود بودجه» دانسته و لزوم آموزش را در بخش­های اینترنت، خدمات مرجع، سازماندهی مواد، خدمات بزرگسالان، خدمات کودکان، و کتاب­های کمک درسی ضروری تلقی کردند.
اصالت/ارزش: پژوهش حاضر با توجه به ضرورت توجه به نیازهای آموزش مستمر کتابداران انجام گرفته و یافته‌های این پژوهش که حاوی یافتههایی دربارۀ زمینههای متنوع نیازهای آموزشی کتابداران است، می­تواند در ایجاد بهبود مهارتی آنها مؤثر باشد.
 
متن کامل [PDF 362 kb]   (568 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: آموزش كتابداري و اطلاع‌رساني
دریافت: 1391/12/13 | پذیرش: 1392/4/27 | انتشار: 1392/4/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.