دوره 16، شماره 1 - ( 2-1389 )                   دوره 16 شماره 1 صفحات 127-141 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ashrafi Rizi H, Kazempour Z. A Survey on Level of Occupational Satisfaction among Managers of Iran Public Libraries Foundation in Centers of Provinces. تحقيقات اطلاع رساني و كتابخانه هاي عمومي. 2010; 16 (1) :127-141
URL: http://publij.ir/article-1-82-fa.html
اشرفی‌ریزی حسن، کاظم پور زهرا. بررسی میزان رضایت شغلی مدیران کتابخانه های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراکز استان ها. تحقيقات اطلاع‌رساني و كتابخانه‌هاي عمومي. 1389; 16 (1) :127-141

URL: http://publij.ir/article-1-82-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، hassanashrafi81@yahoo.com
چکیده:   (7130 مشاهده)
هدف: تعیین میزان رضایت شغلی مدیران در کتابخانه­های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه­های عمومی کشور در مراکز استان­ها می‌باشد.
روش: روش پژوهش، پیمایشی و ابزار مورد استفاده، پرسشنامه محقق­ساخته و جامعۀ آماری، همۀ مدیران کتابخانه­های عمومی در مراکز استان­ها به تعداد 189 نفر است.
یافته‌ها: بر اساس یافته­های پژوهش، میانگین رضایت شغلی مدیران کتابخانه­های عمومی 54/81 (حد مطلوب- 135) است. اما با توجه به اینکه متوسط میانگین رضایت شغلی در این پژوهش 81 میباشد، رضایت شغلی مدیران مورد مطالعه از حد متوسط اندکی بالاتر است. میانگین رضایت شغلی در ابعاد امکانات مادی و رفاهی شغل با میانگین 47/8 (متوسط میانگین- 12)، خودشکوفایی با میانگین 80/14 (متوسط میانگین- 18) و ماهیت شغلی با میانگین 94/20 (متوسط میانگین- 21) پایینتر از حد متوسط، و میانگین رضایت شغلی در ابعاد رفتار مدیران ارشد با میانگین 41/15 (متوسط میانگین-12)، روابط متقابل با میانگین 55/11 (متوسط میانگین=9) و ثبات شغلی با میانگین 44/9 (متوسط میانگین- 9) بالاتر از حد متوسط است. فرضیه 1 مبنی بر این که رضایت شغلی مدیران از بُعد امکانات مادی و رفاهی شغل به نحو معنیداری کمتر از ابعاد دیگر است، تأیید شد اما فرضیه 2 مبنی بر وجود تفاوت معنیدار بین میانگین رضایت شغلی کتابداران بر حسب رشتۀ تحصیلی مورد تأیید قرار نگرفت.
اصالت/ارزش: این پژوهش برای آگاهی از رضایت شغلی مدیران در کتابخانه های عمومی است، همچنین مسائل اساسی را در رشته کتابداری و اطلاع رسانی مطرح می کند که نیاز به پژوهش های عمیق تر را می طلبد.
 
متن کامل [PDF 308 kb]   (73 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي |
دریافت: ۱۳۹۱/۵/۱۲ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۶/۱۱/۲۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb