دوره 6، شماره 2 - ( 5-1375 )                   دوره 6 شماره 2 صفحات 20-14 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

داورپناه محمدرضا. بررسی نقش کتابخانه های مدارس ابتدایی در تقویت و ایجاد عادت مطالعه . تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی. 1375; 6 (2) :14-20

URL: http://publij.ir/article-1-623-fa.html


عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه مشهد
چکیده:   (7792 مشاهده)
برای حفظ وصیانت فرهنگ ملّی و دستیابی به توسعه فرهنگی ،پراختن به کتاب وکتابخوانی از اهم مسائل است.جامعه جهانی امروز به آستانۀ فرهنگ غیر مادی که در آن اطلاعات،آموزش و شناخت محور است،قدم می گذارد. برای ورود به این مرحله از حیات انسانی جامعه نیازمند کسب آمادگی است. مطالعه واطلاعات عامل مهم و ایجاد"فرهنگ توسعه"است. میزان مطالعه و روی آوری به کتاب و مجله از مهمترین شاخص های رشد وتوسعه است. یونسکو در بسیاری از کنفرانسهای خود اساس توسعه اقتصادی را گسترش کتاب و برنامه ریزی دراز مدت آموزشی دانسته است.شورای اجتماعی واقتصادی سازمان ملل نیز کتاب را یکی از وسایل لازم در عمران و پیشرفت ملتها دانسته است...
متن کامل [PDF 743 kb]   (432 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: خدمات کتابخانه‌ای برای خانواده‌ها و ارتقای فرهنگ عمومی
دریافت: 1392/5/14 | پذیرش: 1401/3/12 | انتشار: 1375/5/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb