[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 2 - ( 5-1375 ) ::
دوره 6 شماره 2 صفحات 14-20 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نقش کتابخانه های مدارس ابتدایی در تقویت و ایجاد عادت مطالعه
محمدرضا داورپناه *
عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه مشهد
چکیده:   (3855 مشاهده)
برای حفظ وصیانت فرهنگ ملّی و دستیابی به توسعه فرهنگی ،پراختن به کتاب وکتابخوانی از اهم مسائل است.جامعه جهانی امروز به آستانۀ فرهنگ غیر مادی که در آن اطلاعات،آموزش و شناخت محور است،قدم می گذارد. برای ورود به این مرحله از حیات انسانی جامعه نیازمند کسب آمادگی است. مطالعه واطلاعات عامل مهم و ایجاد"فرهنگ توسعه"است. میزان مطالعه و روی آوری به کتاب و مجله از مهمترین شاخص های رشد وتوسعه است. یونسکو در بسیاری از کنفرانسهای خود اساس توسعه اقتصادی را گسترش کتاب و برنامه ریزی دراز مدت آموزشی دانسته است.شورای اجتماعی واقتصادی سازمان ملل نیز کتاب را یکی از وسایل لازم در عمران و پیشرفت ملتها دانسته است...
واژه‌های کلیدی: کتابخانه های مدارس ابتدایی، عادت مطالعه، آموزش وپرورش، دانش آموزان، کتابخانه آموزشگاهی
متن کامل [PDF 743 kb]   (109 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: مدیریت کتابخانه های تخصصی، دانشگاهی، آموزشگاهی
دریافت: ۱۳۹۲/۵/۱۴
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

داورپناه محمدرضا. بررسی نقش کتابخانه های مدارس ابتدایی در تقویت و ایجاد عادت مطالعه . تحقيقات اطلاع‌رساني و كتابخانه‌هاي عمومي. 1375; 6 (2) :14-20

URL: http://publij.ir/article-1-623-fa.html

دوره 6، شماره 2 - ( 5-1375 ) برگشت به فهرست نسخه ها
تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی Research on Information Science and Public Libraries
iranpl
Persian site map - English site map - Created in 0.055 seconds with 812 queries by yektaweb 3571