دوره 5، شماره 1 و 2 - ( 5-1374 )                   دوره 5 شماره 1 و 2 صفحات 69-78 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

هنروران فرامرز. علائم ونشانه ها در کتابخانه به ویژه کتابخانه های کودک ونوجوان . تحقيقات اطلاع‌رساني و كتابخانه‌هاي عمومي. 1374; 5 (1 و 2) :69-78

URL: http://publij.ir/article-1-581-fa.html


کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع رسانی
چکیده:   (3462 مشاهده)
هدف کلی خدمات کتابخانه ای برای کودکان ونوجوانان آن است که همه کدکان از نخستین روزی که با تصاویر وکلمات آشنا می شوند با هنگامی که خدمات عادی کتابخانه های بزرگسالان پاسخگوی نیاز آنان است،به آسانی به کتب و سایر مواد کتابخانه ای دسترسی پیدا کنند و از آنجا که راهنمایی در این کتابخانه ها یکی از ارکان مهم به حساب می آید باید به آن توجه بیشتری کرد.این راهنمایی ها از چهار طریق می تواند انجام گیرد:کلامی،نوشتاری،تصویری یا ترکیبی از دو نوع آخر.ولی از این رو که کودکان در سالهای اولیه دبستان از قدرت اندکی در خواندن وبیان خواسته های خویش برخوردارند،در این حالت وجود تابلوها و علائم تصویری وبا تصویری نوشتاری می تواند کمک موثری در راهنمایی او، از لحاظ جهت یابی در کتابخانه، یا از جهت پیدا کردن موضوع مورد نظر خود در بین موادمختلف کتابخانه ای(کتاب،نوار صوتی،نوار ویدئویی)و امثال آن باشد. نوشتۀ حاضر به مسئله فوق و بررسی آن در میان اعضای کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران می پردازد که تعداد آن به31 باب می رسد.
متن کامل [PDF 486 kb]   (23 دریافت)    
نوع مطالعه: كيفي |
دریافت: 1392/5/11 | انتشار: 1374/5/24 | انتشار الکترونیک: 1374/5/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb