1. امیدخدا، مریم؛ اباذری، زهرا؛ میرحسینی، زهره؛ و حریری، نجلا (1399). بررسی مؤلفههای برنامهریزی متناسب فعالیتهای فرهنگی کتابخانههای عمومی و ارائه مدلی برای آن. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 10(2)، 248-270.
2. حسنزاده، محمد؛ محمودی، حمیدرضا؛ حاصلی، داود؛ و محرابی، نازیلا (1401). اولویتبندی اقدامات کتابخانههای عمومی ایران در جهت افزایش رضایت کلی کاربران بر اساس مدل کانو و تأثیر عملکرد نامتقارن. علوم و فنون و مدیریت اطلاعات، 8(4)، 359-380.
3. شربتیان، محمدحسن (1391). تأملی بر پیوند معنایی مؤلفههای سرمایه اجتماعی و میزان بهرهمندی از سلامت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد. جامعهشناسی مطالعات جوانان، 2(5)، 149-174.
4. غیوری، زینب (1402). شناسایی ظرفیت کتابخانههای عمومی با محوریت ایجاد سرمایه اجتماعی: مرور نظاممند. پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی، 13(1)، 143-161.
5. فیشر، کرن؛ اردلز، ساندا؛ و مککچنی، لین (1378). نظریههای رفتار اطلاعاتی، ترجمه فیروزه زارعفراشبندی، محسن حاجیزینالعابدینی؛ غلامرضا حیدری؛ و لیلا مکتبیفرد؛ ویراسته زاهد بیگدلی. تهران: کتابدار.
6. کشوری، مریم (27 و 28 اردیبهشت 1401). امکانسنجی ارائه خدمات برونکتابخانهای از طریق رویکرد شراکتی با دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرستان خرمآباد، همایش بینالمللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانههای عمومی. شیراز، ایران.
7. کشوری، مریم (1390). به کارگیری بازاریابی اجتماعی در کتابخانه¬های عمومی، کتابداری و اطلاع¬رسانی، 55، 9-32.
8. ملایی، ابراهیم؛ شعبانی، احمد؛ و رضایی دریانی، رقیه (1392). شناسایی راههای بهبود خدمات جنبی در کتابخانههای عمومی استان اصفهان از دیدگاه کاربران بر مبنای رهنمودهای ایفلا/یونسکو، نظامها و خدمات اطلاعاتی، 2(3)، 43-54.
9. Adetayo, A. J., & Gbotoso, A. O. (2023). Outreach programs revitalizing the patronage of public libraries in Nigeria. Portal: Libraries and the Academy, 23(2), 231-247. [
DOI:10.1353/pla.2023.0017]
10. Audunson, R., Vårheim, A., Aabø, S., & Holm, E.D. (2007). Public libraries, social capital and low intensive meeting places. Information Research, 12(4), paper colis20. Retrieved from http://www.informationr.net/ir/12-4/colis/colis20.html.
11. Barnes, E. A. (2014). Library Outreach Services for Disadvantaged Communities in South Africa. University of Johannesburg (South Africa).
12. Bengtsson, M. (2016). How to plan and perform a qualitative study using content analysis. Nursing Plus Open, 2, 8-14. [
DOI:10.1016/j.npls.2016.01.001]
13. Bourdieu, P. (1986). The forms of capital. In: John Richardson (Ed.), Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education (pp. 241-258). New York: Greenwood Press.
14. Buschman, J.E. (2003). Dismantling the Public Sphere: Situating and Sustaining Librarianship in the Age of the New Public Philosophy. Westport, CT: Libraries Unlimited. [
DOI:10.5040/9798400641299]
15. Campana, K., Mills, J. E., & Martin, M. H. (2019). The role of community data in helping public libraries reach and serve underserved communities. In: Information in Contemporary Society: 14th International Conference, iConference 2019, Washington, DC, USA, March 31-April 3, 2019, Proceedings 14 (pp. 247-253). Springer International Publishing. [
DOI:10.1007/978-3-030-15742-5_24]
16. Campana, K., Mills, J. E., Kociubuk, J., & Martin, M. H. (2022). Access, advocacy and impact: How public libraries are contributing to educational equity for children and families in underserved communities. Journal of Research in Childhood Education, 36(4), 561-576. [
DOI:10.1080/02568543.2021.2017375]
17. Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. SAGE Publications, Incorporated.
18. Du, Y. (2011). Enhancing social inclusion of rural libraries: a community outreach approach. In: Proceedings of the 2011 iConference (pp. 664-666). [
DOI:10.1145/1940761.1940860]
19. Estabrook, L. S. (1979). Emerging trends in community library services. Library Trends, 28(2), 151-164. Available from: https://core.ac.uk/download/pdf/4816417.pdf#page=34
20. Gidley, J., Hampson, G., Wheeler, L., & Bereded-Samuel, E. (2010). Social inclusion: Context, theory and practice. The Australasian Journal of University Community Engagement, 5(1), 6-36.
21. Hart, G. (2012). Moving beyond 'outreach': Reflections on two case studies of community library services in South Africa. South African Journal of Libraries and Information Science, 80(2), 42-55. [
DOI:10.7553/80-2-26]
22. Harvell, S. A. (1976). Pioneer in outreach services: The YMCA Library 1850-1920. North Carolina Libraries, 27-29. [
DOI:10.3776/ncl.v36i4.3281]
23. Herzog, C., & Kelly, P. (2023). Applying thematic analysis to analyse press coverage in cross-country comparative research: A qualitative study protocol. International Journal of Qualitative Methods, 22, 16094069231179433. [
DOI:10.1177/16094069231179433]
24. Kahlert, M. (2000, October). Lifelong learning--A public library perspective for full text: http://www. alia. org. au/conferences/alia2000/proceedings/maureen.kahlert.html.
25. Keshvari, M. & CheshmehSohrabi, M. (2024). Visualization of hot topics and global trends in community librarianship (With an emphasis on the role of public libraries). Public Library Quarterly, 43(5), 1-26. [
DOI:10.1080/01616846.2024.2315363]
26. Kuckartz, U., & Rädiker, S. (2019). Analyzing Qualitative Data with MAXQDA (pp. 1-290). Cham: Springer International Publishing. [
DOI:10.1007/978-3-030-15671-8]
27. Malekani, A. W., & Benard, R. (2018). Effective outreach techniques for the promotion of library information resources in academic libraries in Tanzania: A case of Sokoine National Agricultural Library. Available at: http://41.73.194.142/bitstream/handle/123456789/2374/Effective%20outreach%20techniques%20for%20the%20promotion%20of%20library%20information_2018.pdf?sequence=1&isAllowed=y
28. Marshall, B., Cardon, P., Poddar, A., & Fontenot, R. (2013). Does sample size matter in qualitative research? A review of qualitative interviews in IS research. Journal of Computer Information Systems, 54(1), 11-22. [
DOI:10.1080/08874417.2013.11645667]
29. Muddiman, D. (2000). Theories of social exclusion and the public library. In: Open to All? The Public Library and Social Exclusion (pp. 1-15). London: Resource: The Council for Museums, Archives and Libraries.
30. Ottoson, J. M., & Green, L. W. (2005). Community outreach: from measuring the difference to making a difference with health information. Journal of the Medical Library Association, 93(4 Suppl), S49-556.
31. Sandelowski, M. (1995). Sample size in qualitative research. Research in Nursing & Health, 18(2), 179-183. [
DOI:10.1002/nur.4770180211]
32. Shera, J. H. (1965). The library as an agency of social communication. Journal of Documentation, 21(4), 241-243. [
DOI:10.1108/eb026370]
33. Sridhar, M. S. (1994). Non-users and non-use of libraries. Library Science with a Slant to Documentation and Information Studies, 31(3), 115-128.
34. Upjohn, M. J., & Fitchett, D. J. (2008). Library on Location: Taking library services outside the library walls. Retrieved from: https://ir.canterbury.ac.nz/server/api/core/bitstreams/73dd3c96-127d-4da6-9857-aa9f5f7bcb87/content
35. Van Dijk, T. A. (2013). News as Discourse. Routledge: USA [
DOI:10.4324/9780203062784]
36. Whitney, W., Dutcher, G. A., & Keselman, A. (2013). Evaluation of health information outreach: theory, practice, and future direction. Journal of the Medical Library Association: JMLA, 101(2), 138-146. [
DOI:10.3163/1536-5050.101.2.009]
37. Williment, K. W. (2009). It takes a community to create a library. Partnership: The Canadian Journal of Library and Information Practice and Research, 4(1). [
DOI:10.21083/partnership.v4i1.545]
38. Yarrow, A., & McAllister, S. (2018). Trends in mobile and outreach services. Public Library Quarterly, 37(2), 195-208. [
DOI:10.1080/01616846.2018.1436365]