دوره 29، شماره 3 - ( ویژه‌نامه کووید-19، 1402 )                   دوره 29 شماره 3 صفحات 394-374 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Alizad L, Majidi A, Hamdipour A. Investigating the factors affecting the willingness to continue using Instagram pages of public libraries in West Azerbaijan province during the COVID-19 pandemic. Research on Information Science and Public Libraries 2023; 29 (3) :374-394
URL: http://publij.ir/article-1-2484-fa.html
علیزاد لیلا، مجیدی اکبر، حمدی پور افشین. بررسی عوامل مؤثر بر تمایل به ادامۀ استفادۀ کاربران از صفحات اینستاگرام کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی در دوران همه‌‌گیری کووید-19. تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی. 1402; 29 (3) :374-394

URL: http://publij.ir/article-1-2484-fa.html


گروه علم اطلاعات و دانش‌‌شناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران ، Akbar.majidi@tabrizu.ac.ir
چکیده:   (307 مشاهده)
هدف: صفحات اینستاگرام کتابخانه‌‌های عمومی بستری مناسب برای برقراری و حفظ ارتباط با کاربران و ارائۀ خدمات و اطلاعات مورد نیاز آ‌ن‌ها به‌خصوص در دوران همه‌‌گیری بیماری‌‌هایی از قبیل کووید 19 بودند. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر تمایل به ادامۀ استفادۀ کاربران از صفحات اینستاگرام کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی در دوران همه‌‌گیری بیماری کووید 19 بود.
روش: پژوهش حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ شیوۀ گردآوری داده‌‌ها، توصیفی-پیمایشی از نوع هم‌بستگی است. زمان انجام پژوهش سال‌‌های 1399-1400 بود. ابزار گردآوری داده‌‌ها پرسش‌نامه‌ای محقق‌ساخته بود که روایی صوری آن توسط متخصصان این حوزه تأیید شد و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به میزان 72 درصد محاسبه شد. جامعۀ آماری پژوهش شامل کلیۀ دنبال‌‌کنندگان صفحات اینستاگرام کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی در دوران همه‌‌گیری کووید 19 بود که از میان آن‌ها 20 صفحۀ فعال انتخاب شدند و پرسش‌نامۀ پژوهش ازطریق خصوصی توسط مدیران صفحات در اختیار آن‌ها قرار گرفت و در نهایت 212 پرسش‌نامه برگشت داده شد. در بخش آمار توصیفی، برای تعیین فراوانی، درصد فراوانی، انحراف‌معیار و میانگین از نرم‌‌افزار SPSS، و برای بررسی روابط میان متغیرها و آزمون فرضیه‌‌های پژوهش از مدل‌‌سازی معادلات ساختاری به روشِ حداقل مربعات جزئی در نرم‌‌افزار SmartPLS استفاده شد.
یافته‌‌ها: یافته‌های تحلیل ضرایب مسیر نشان داد سودمندی درک‌شده، پاسخ‌گو بودن، فواید اجتماعی و رضایت با تمایل به استفادۀ مداوم از صفحات اینستاگرام کتابخانه‌‌های عمومی استان آذربایجان غربی، رابطه‌ای مثبت و معنادار دارد. رضایت با ضریب مسیر 446/0 قوی‌‌ترین عامل در پیش‌‌بینی تداوم استفاده از صفحات اینستاگرام کتابخانه‌‌های عمومی استان آذربایجان غربی در دوران همه‌‌گیری کووید 19 بود. بعد از رضایت، به‌ترتیب پاسخ‌گو بودن، سودمندی و فواید اجتماعی، بیشترین تأثیر را بر تمایل به استفادۀ مداوم از این صفحات داشتند. جالب‌توجه اینکه متغیرهای سهولت استفاده، انتظارات، لذت درک‌شده، نوع پست بارگذاری‌شده، زمان بارگذاری پست، محتوا، نفوذ اجتماعی و هم‌بستگی با تمایل به استفادۀ مداوم از صفحات اینستاگرام کتابخانه‌‌های عمومی رابطه‌ای معنادار نشان ندادند. نتایج مربوط به ضرایب مسیر نشان داد که تأثیر عوامل نوع پست بارگذاری‌شده، زمان بارگذاری پست، سهولت استفاده و محتوا بر سودمندی درک‌شدۀ کاربران از صفحات اینستاگرام کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی مثبت و معنادار است و نوع پست بارگذاری‌شده با ضریب مسیر 290/0، قوی‌‌ترین عامل پیش‌‌بینی سودمندی درک‌شده است. همچنین، تحلیل ضرایب مسیر نشان داد که ضرایب تأثیر لذت درک‌شده و سودمندی درک‌شده بر رضایت کاربران رضایت کاربران از صفحات اینستاگرام کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی معنادار نیست، اما ضرایب تأثیر سهولت استفاده و انتظارات بر رضایت کاربران مثبت و معنادار است. در کل، مقدار معیار نیکویی برازش، ۶۴۱/0 به دست آمد که نشانگر مناسب بودن برازش کلی مدل است.
اصالت/ارزش: با توجه به اینکه داشتن تمایل و قصد ادامۀ استفاده از رسانه‌‌های اجتماعی یک عمل بعد از پذیرش است و تاکنون مطالعات اندکی به شناسایی عوامل مؤثر بر تمایل به ادامۀ استفاده از رسانه‌‌های اجتماعی به‌ویژه صفحات اینستاگرام در کتابخانه‌‌های عمومی پرداخته‌‌اند، نتایج این مطالعه می‌‌تواند دلالت‌‌های علمی و عملی ارزشمندی برای مدیران و سیاستگذاران این حوزه داشته باشد.
متن کامل [PDF 1963 kb]   (150 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: فناوري اطلاعات در مراكز اطلاع‌رساني
دریافت: 1402/1/23 | پذیرش: 1402/5/12 | انتشار: 1402/7/10

فهرست منابع
1. ایزدی، بهزاد؛ قائدی، علی؛ قاسمی سیانی، مجتبی؛ و حیدری توپکانو، محسن (1398). تأثیر درگیری در رسانۀ اجتماعی اینستاگرام بر کیفیت رابطه و رفتار طرف‌داران تیم فوتبال پرسپولیس. فصلنامۀ مطالعات رسانه‌‌های نوین، 5(17)، 173-194.
2. پورخلیل، ندا؛ و کشوری، مریم (1401). شناسایی موقعیت راهبردی کتابخانه‌های عمومی کشور در شرایط تعطیلی خدمات حضوری ناشی از شیوع ویروس کووید-19 به روشِ سوات. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (ویژه‌نامۀ بحران کرونا و علم اطلاعات (کووید-19))، 14، 34-53.
3. جعفری، سید محمدباقر؛ کریمی، آصف؛ و ابرقوی‌‌زاده، زاهده (1395). عوامل تأثیرگذار بر تمایل به ادامۀ استفاده از وبسایت شبکه‌‌های اجتماعی. مطالعات مدیریت کسب‌وکار هوشمند، 5(17)، 182-147.
4. دولانی، عباس؛ و خالقی طرقی، مرجان (1402). بررسی وضعیت استفادۀ کتابداران و کاربران کتابخانه‌های عمومی از شبکه‌‌های اجتماعی مجازی. تحقیقات اطلاع‌‌رسانی و کتابخانه‌‌های عمومی. https://publij.ir/article-1-2465-fa.html
5. زارع، امین (1401). اطلاع‌‌یابی سلامت در هنگام همه‌‌گیری بیماری: مطالعۀ موردی شهروندان کرمانشاهی در بحران شیوع کووید 19. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 14(ویژه‌‌نامۀ بحران کرونا و علم اطلاعات (کووید-19))، 1-13.
6. نارمنجی، سید مهدی (1400). شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی جهت ایجاد تعامل در کتابخانه‌های عمومی. تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی، 27(۲)، 259-227.
7. نریمانی، ایمان؛ زره‌ساز، محمد؛ و صراف‌زاده، مریم (1399). بررسی دیدگاه دنبال‌کنندگان صفحه‌های اینستاگرام کتابخانه‌های عمومی ایران در رابطه با نحوۀ مشارکت و ویژگی‌های محتواهای ارائه‌شده. کتابداری و اطلاع‌رسانی، 23(4)، 106-129.
8. نریمانی، ایمان؛ زره‌ساز، محمد؛ و صراف‌زاده، مریم (1400). تحلیل محتوای صفحات اینستاگرام کتابخانه‌های عمومی ایران و مشارکت کاربران آن‌ها. پژوهش‌نامۀ کتابداری و اطلاع‌رسانی، 11(2)، 351-334.
9. References
10. Alajmi Bibi, M., &Albudaiwi, D. (2021). Response to COVID-19 Pandemic: Where Do Public Libraries Stand? Public Library Quarterly, 40)6(,540-556. [DOI:10.1080/01616846.2020.1827618]
11. Al-Hattami, H. M. (2021). Determinants of intention to continue usage of online shopping under a pandemic: COVID-19. Cogent Business & Management, 8(1), 1936368. [DOI:10.1080/23311975.2021.1936368]
12. Al-Somali, S. A., Gholami, R., & Clegg, B. (2009). An investigation into the acceptance of online banking in Saudi Arabia, Technovation, 29(2), 130-141. [DOI:10.1016/j.technovation.2008.07.004]
13. Ashrafi, A., Zareravasan, A., Rabiee Savoji, S., & Amani, M. (2022). Exploring factors influencing students' continuance intention to use the learning management system (LMS): a multi-perspective framework. Interactive Learning Environments, 30(8), 1475-1497. [DOI:10.1080/10494820.2020.1734028]
14. Azka, Syadza Millati, Asmiyanto, T., & Babbar, P. (2023). Analysis of Instagram use by libraries in responding to the COVID-19 pandemic: A case study of university libraries in Indonesia. Record and Library Journal, 9(1), 105-117. [DOI:10.20473/rlj.V9-I1.2023.105-117]
15. Bae, M. (2018). Understanding the effect of the discrepancy between sought and obtained gratification on social networking site users' satisfaction and continuance intention. Computers in Human Behavior, 79, 137-153. [DOI:10.1016/j.chb.2017.10.026]
16. Bagozzi, R. P., & Yi, Y. (1988). On the Evaluation of Structural Equation Models. Journal of the Academy of Marketing Science, 16(1), 74-94. [DOI:10.1007/BF02723327]
17. Begum, D., Roknuzzaman, M., & Shobhanee, M. E. (2022). Public libraries' responses to a global pandemic: Bangladesh perspectives. IFLA Journal, 48(1), 174-188. [DOI:10.1177/03400352211041138]
18. Berube, L. (2011). Do You Web 2.0? Public Libraries and Social Networking. Elsevier Science. [DOI:10.1533/9781780632568]
19. Bhattacherjee, A., & Lin, C. P. (2015). A unified model of IT continuance: Three complementary perspectives and crossover effects. European Journal of Information Systems, 24(4), 364-373. [DOI:10.1057/ejis.2013.36]
20. Bhattacharjee, A. (2001(. Understanding information systems continuance: An expectation- confirmation model. MIS Quarterly, 25(3), 351-370. [DOI:10.2307/3250921]
21. Casaló, L. V., Flavián, C., & Ibáñez-Sánchez, S. (2017). Antecedents of consumer intention to follow and recommend an Instagram account. Online Information Review, 41(7), 1046-1063.Casalo, L.V., Flavi'an, C., Ib'a˜nez-S'anchez, S. (2017(. Antecedents of consumer intention to follow and recommend an Instagram account. Online Inf. Rev, 41 (7), 1046-1063. [DOI:10.1108/OIR-09-2016-0253]
22. Chan, V. H. Y., Chiu, D. K., & Ho, K. K. (2022). Mediating effects on the relationship between perceived service quality and public library app loyalty during the COVID-19 era. Journal of Retailing and Consumer Services, 67, 102960. [DOI:10.1016/j.jretconser.2022.102960]
23. Chang, C. C., Hung, S. W., Cheng, M. J., & Wu, C. Y. (2015). Exploring the intention to continue using social networking sites: The case of Facebook. Technological Forecasting and Social Change, 95, 48-56. [DOI:10.1016/j.techfore.2014.03.012]
24. Chaouali, W. (2016). Once a user, always a user: Enablers and inhibitors of continuance intention of mobile social networking sites. Telematics and Informatics, 33(4), 1022-1033. [DOI:10.1016/j.tele.2016.03.006]
25. Cheng, S., Liu, L., & Li, K. (2020). Explaining the factors influencing the individuals' continuance intention to seek information on Weibo during rainstorm disasters. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(17), 6072. [DOI:10.3390/ijerph17176072]
26. Childers, T. L., Carr, C. L., Peck, J., & Carson, S. (2001). Hedonic and utilitarian motivations for online retail shopping behavior. Journal of Retailing, 77(4), 511-535. [DOI:10.1016/S0022-4359(01)00056-2]
27. Choi, G., Nam, C., & Kim, S. (2019). The impacts of technology platform openness on application developers' intention to continuously use a platform: From an ecosystem perspective. Telecommunications Policy, 43(2), 140-153. [DOI:10.1016/j.telpol.2018.04.003]
28. Choi, Y., & Kim, S. U. (2021). Public library Twitter use during the early period of the COVID-19 lockdown in the United States. The Electronic Library, 39(5), 713-731. [DOI:10.1108/EL-03-2021-0067]
29. Choi, Y., & Kim, S. U. (2022). A longitudinal comparison of public libraries' posting activities on Twitter in April of 3 years, pre-, during, and post-COVID-19. Journal of Librarianship and Information Science, 09610006221128981. [DOI:10.1177/09610006221128981]
30. Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340. [DOI:10.2307/249008]
31. De Valck, K. Van Bruggen, G. H. & Wierenga, B. (2009). Virtual communities: A marketing perspective. Decision Support Systems, 47(3), 185-203. [DOI:10.1016/j.dss.2009.02.008]
32. Doulani, A., & Khaleghi Targhi, M. (2023). The use status of librarians and users of the virtual pages of social networks (Instagram and Bale) attributed to the institution of public libraries of the country. Research on Information Science and Public Libraries. https://publij.ir/article-1-2465-fa.html
33. [in Persian]
34. Dong, T. P., Cheng, N. C., & Wu, Y. C. J. (2014). A study of the social networking website service in digital content industries: The Facebook case in Taiwan. Computers in Human Behavior, 30, 708-714. [DOI:10.1016/j.chb.2013.07.037]
35. Elroukh, S. M. S. (2022). How public libraries respond to the COVID-19 pandemic? Arab Academics' Perspective. Journal of the Faculty of Art, 33(128), 519-542.
36. Fishbein, M., & Ajzen, I. (1975). Belief, attitude, intention and behavior: An introduction to theory and research. Reading, MA: Addison-Wesley.
37. Friday, J., Chidozie, O., & Chukwuma, L. N. (2020). Social media and library services: a case of COVID-19 pandemic era. International Journal of Research and Review, 7(10), 230-237.
38. Gao, L., & Bai, X. (2014). An empirical study on continuance intention of mobile social networking services: Integrating the IS success model, network externalities and flow theory. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 26(2), 168-189. [DOI:10.1108/APJML-07-2013-0086]
39. Harisanty, D., Sugihartati, R., & Srimulyo, K. (2022). Social media and the role of libraries during the COVID-19 pandemic. Masyarakat, Kebudayaan & Politik, 35(3). [DOI:10.20473/mkp.V35I32022.351-363]
40. Hsu, C. L., & Lu, H. P. (2004). Why do people play on-line games? An extended TAM with social influences and flow experience. Information & management, 41(7), 853-868. [DOI:10.1016/j.im.2003.08.014]
41. Hsu, M. H., Chang, C. M., Lin, H. C., & Lin, Y. W. (2015). Determinants of continued use of social media: The perspectives of uses and gratifications theory and perceived interactivity. Information Research, 20(2), 671.
42. Hwang, H. S., & Cho, J. (2018). Why Instagram? Intention to continue using Instagram among Korean college students. Social Behavior and Personality, 46(8),1305-1315. [DOI:10.2224/sbp.6961]
43. Izadi, B., Ghaedi, A., Ghasemi, M., & Heidari, M. (2019). Investigating the impact of Instagram involvement on relationship quality and behavior of Persepolis fans. New Media Studies, 5(17), 174-196. [in Persian]
44. Jafari, S. M., Karimi, A., & Abarghou, Z. I. (2016). Investigating factors affecting on continuance intention to use the social network websites: The case of LinkedIn. Business Intelligence Management Studies, 5(17), 147-182. [in Persian]
45. Katz, E., Blumler, J. G., & Gurevitch, M. (1973). Uses and gratifications research. Public Opinion Quarterly, 37(4), 509-523. [DOI:10.1086/268109]
46. Katz, E. (1959). Mass communications research and the study of popular culture: An editorial note on a possible future for this journal. Departmental Papers (ASC), 165.
47. Kefi, H., Mlaiki, A., & Kalika, M. (2015). Social networking continuance: When habit leads to information overload. ECIS 2015 Proceedings, 1-13.
48. Kim, Y. M. (2011). Users' perceptions of university library websites: A unifying view. Library & Information Science Research, 33(1), 63-72. [DOI:10.1016/j.lisr.2010.04.007]
49. Kosiba, J. P., Acheampong, A., Adeola, O., & Hinson, R. E. (2020). The moderating role of demographic variables on customer expectations in airport retail patronage intentions of travelers. Journal of Retailing and Consumer Services, 54, 102033. [DOI:10.1016/j.jretconser.2020.102033]
50. Koulouris, A., Vraimaki, E., & Koloniari, M. (2020). COVID-19 and library social media use. Reference Services Review, 49(1), 19-38. [DOI:10.1108/RSR-06-2020-0044]
51. Kwon, S. J., Park, E., & Kim, K. J. (2014). What drives successful social networking services? A comparative analysis of user acceptance of Facebook and Twitter. The Social Science Journal, 51(4), 534-544. [DOI:10.1016/j.soscij.2014.04.005]
52. Lee, M. C. (2010). Explaining and predicting users' continuance intention toward e-learning: An extension of the expectation-confirmation model. Computers & education, 54(2), 506-516. [DOI:10.1016/j.compedu.2009.09.002]
53. Levin, D. Z., & Cross, R. (2004). The strength of weak ties you can trust: The mediating role of trust in effective knowledge transfer. Management Science, 50(11), 1477-1490. [DOI:10.1287/mnsc.1030.0136]
54. Lew, S. L., Lau, S. H., & Leow, M. C. (2019). Usability factors predicting continuance of intention to use cloud e-learning application. Heliyon, 5(6), e01788. [DOI:10.1016/j.heliyon.2019.e01788]
55. Li, H., Li, L., Gan, C., Liu, Y., Tan, C. W., & Deng, Z. (2018). Disentangling the factors driving users' continuance intention towards social media: A configurational perspective. Computers in Human Behavior, 85, 175-182. [DOI:10.1016/j.chb.2018.03.048]
56. Lin, H. H., & Wang, Y. S. (2006). An examination of the determinants of customer loyalty in mobile commerce contexts. Information & Management, 42(2), 320-383. [DOI:10.1016/j.im.2005.08.001]
57. Lin, H. F. (2008). Determinants of successful virtual communities: Contributions from system characteristics and social factors. Information & Management, 45(8), 522-527. [DOI:10.1016/j.im.2008.08.002]
58. Lin, X., Featherman, M., & Sarker, S. (2017). Understanding factors affecting users' social networking site continuance: A gender difference perspective. Information and Management, 54(3), 383-395. [DOI:10.1016/j.im.2016.09.004]
59. Liu, J., Sun, H. L., & Zheng, J. (2023). Factors affecting users' intention to use mobile health services of public libraries. Library & Information Science Research, 45(1), 101223. [DOI:10.1016/j.lisr.2022.101223]
60. Lu, H. P., Lin, J. C. C., Hsiao, K. L., & Cheng, L. T. (2010). Information sharing behaviour on blogs in Taiwan: Effects of interactivities and gender differences. Journal of Information Science, 36(3), 401-416. [DOI:10.1177/0165551510363631]
61. Macdonald, K., Robert, A., Bannerman-Gobeil, B., Bee, R., Chorney, A., Heinrichs, C., ... & Sucha, M. (2021). Manitoba public libraries response to the early stages of COVID-19. Partnership, 16(1), 1-11. [DOI:10.21083/partnership.v16i1.6473]
62. McKnight, D. H., Lankton, N., & Tripp, J. (2011). Social networking information disclosure and continuance intention: A disconnect. Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences, 1-10. [DOI:10.1109/HICSS.2011.379]
63. McMenemy, D., Robinson, E., & Ruthven, I. (2023). The impact of COVID-19 lockdowns on public libraries in the UK: Findings from a National Study. Public Library Quarterly, 42(1), 92-110. [DOI:10.1080/01616846.2022.2058860]
64. Mouakket, S. (2015). Factors influencing continuance intention to use social network sites: The Facebook case. Computers in Human Behavior, 53, 102-110. [DOI:10.1016/j.chb.2015.06.045]
65. Muntinga, D. G., Moorman, M., & Smit, E. G. (2011). Introducing COBRAs: Exploring motivations for brand-related social media use. International Journal of advertising, 30(1), 13-46. [DOI:10.2501/IJA-30-1-013-046]
66. Nadi-Ravandi, S., & Batooli, Z. (2023). Libraries respond to the COVID-19 pandemic: Drawing a science map of published articles. Library Hi Tech, 41(1), 42-58. [DOI:10.1108/LHT-04-2022-0209]
67. Narimani, I., Zerehsaz, M., & Sarafzadeh, M. (2020). Analyzing the Perspectives of Instagram Followers of Iranian Public Libraries about Users engagement and Features of pages Content. Library and Information Sciences, 23(4), 106-129. [in Persian]
68. Narimani, I., Zerehsaz, M., & Sarrafzadeh, M. (2021). The Analysis of the Content Provided on the Instagram Pages of Iran's Public Libraries and Their Users' Engagement. Library and Information Science Research, 11(2), 334-351. [in Persian]
69. Narmenji, S. M. (2021). Identifying opportunities and threats of using social networking sites to create interaction in public libraries. Research on Information Science and Public Libraries, 27(2), 227-259. [in Persian]
70. Nedra, B. A., Hadhri, W., & Mezrani, M. (2019). Determinants of customers' intentions to use hedonic networks: The case of Instagram. Journal of Retailing and Consumer Services, 46, 21-32. [DOI:10.1016/j.jretconser.2018.09.001]
71. Oghuma, A. P., Libaque-Saenz, C. F., Wong, S. F., & Chang, Y. (2016). An expectation-confirmation model of continuance intention to use mobile instant messaging. Telematics and Informatics, 33(1), 34-47. [DOI:10.1016/j.tele.2015.05.006]
72. Oliver, R. L. (2010). Satisfaction: A behavioral perspective on the consumer (2nd ed.). Routledge. [DOI:10.4324/9781315700892]
73. Oliver, R. L. (1980). A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions. Journal of marketing research, 17(4), 460-469. [DOI:10.1177/002224378001700405]
74. Oliver, R. L., Rust, R. T., & Varki, S. (1997). Customer delight: foundations, findings, and managerial insight. Journal of Retailing, 73(3), 311-336. [DOI:10.1016/S0022-4359(97)90021-X]
75. Ajiboye, O. O. (2022). Use of Social Media Engagement Strategies among Librarians during the COVID-19 Pandemic in Osun State, Nigeria. International Journal of Library and Information Studies, 12(13).
76. Park, N., Kee, K. F., & Valenzuela, S. (2009). Being immersed in social networking environment: Facebook groups, uses and gratifications, and social outcomes. Cyberpsychology & Behavior, 12(6), 729-733. [DOI:10.1089/cpb.2009.0003]
77. PourKhalil, N., & Keshvari, M. (2022). Identifying the strategic position of Iran's public libraries in the encounter of the closure of face-to-face services due to the outbreak of COVID-19 virus by the SWOT method. Journal of Studies in Library and Information Science, 14(Special Issue: COVID-19), 34-53. [in Persian]
78. Premkumar, G., Ramamurthy, K., & Liu, H. N. (2008). Internet messaging: An examination of the impact of attitudinal, normative, and control belief systems. Information & Management, 45(7), 451-457. [DOI:10.1016/j.im.2008.06.008]
79. Raacke, J., & Bonds-Raacke, J. (2008). MySpace and Facebook: Applying the uses and gratifications theory to exploring friend-networking sites. Cyberpsychology & Behavior, 11(2), 169-174. [DOI:10.1089/cpb.2007.0056]
80. Rauniar, R., Rawski, G., Crumbly, J., & Simms, J. (2009). C2C online auction website performance: Buyer's perspective. Journal of Electronic Commerce Research, 10(2), 56.
81. Rundqvist, E. (2020). Public libraries as a vital social function or something we can do without in times of crises. The Swedish reaction to Covid-19. Alexandria, 30(2-3), 247-255. [DOI:10.1177/09557490211002741]
82. Sadaf, A., Newby, T. J., & Ertmer, P. A. (2012). Exploring factors that predict preservice teachers' intentions to use Web 2.0 technologies using decomposed theory of planned behavior. Journal of Research on Technology in Education, 45(2), 171-196. [DOI:10.1080/15391523.2012.10782602]
83. Shen, J., & Eder, L. B. (2009). Exploring intentions to use virtual worlds for business. Journal of Electronic Commerce Research, 10(2), 94-103.
84. Shipps, B. (2013). Social networks, interactivity and satisfaction: Assessing socio-technical behavioral factors as an extension to technology acceptance. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 8(1), 35-52. [DOI:10.4067/S0718-18762013000100004]
85. Steffes, E. M., & Burgee, L. E. (2009). Social ties and online word of mouth. Internet Research, 19(1), 42-59. [DOI:10.1108/10662240910927812]
86. Van der Heijden, H. (2003). Factors influencing the usage of websites: The case of a generic portal in The Netherlands. Information & Management, 40(6), 541-549. [DOI:10.1016/S0378-7206(02)00079-4]
87. Venkatesh, V., & Morris, M. G. (2000). Why don't men ever stop to ask for directions? Gender, social influence, and their role in technology acceptance and usage behavior. MIS Quarterly, 24(1), 115-139. [DOI:10.2307/3250981]
88. Venkatesh, V., & Davis, F. D. (2000). A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies. Management science, 46(2), 186-204. [DOI:10.1287/mnsc.46.2.186.11926]
89. Venkatesh, V., Morris, M. G., Davis, G. B., & Davis, F. D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS Quarterly, 27(3), 425-478. [DOI:10.2307/30036540]
90. Venkatesh, V., Thong, J. Y., & Xu, X. (2012). Consumer Acceptance and Use of Information Technology: Extending the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology. MIS Quarterly, 36(1), 157-178. [DOI:10.2307/41410412]
91. Wakeling, S., Garner, J., Kennan, M. A., Hider, P., Jamali, H. R., Randell-Moon, H. E. K., & Mansourian, Y. (2023). Australian public libraries during the COVID-19 crisis: operations, management and service provision. Library Management, 44(6/7), 448-465. [DOI:10.1108/LM-04-2023-0031]
92. Yalung, H. A., Tuliao, D. L., Gabriel, P. R. M., Oluyinka, S. A., Gil, M., & Daenos, R. G. (2020). Use of social media platforms in promoting the academic library services of City College of Angeles among students. International Journal of Information and Education Technology, 10(6), 482-487. [DOI:10.18178/ijiet.2020.10.6.1411]
93. Yoon, C., & Rolland, E. (2015). Understanding continuance use in social networking services. Journal of Computer Information Systems, (55),1-8. [DOI:10.1080/08874417.2015.11645751]
94. Zare, A. (2022). Health information seeking for a disease epidemic: A case study of Kermanshah citizens in the COVID 19. Journal of Studies in Library and Information Science, 14(Special Issue: COVID-19), 1-13. [in Persian]
95. Zhao, W., & Othman, M. N. (2011). Predicting and explaining complaint intention and behaviour of Malaysian consumers: an application of the planned behaviour theory. In International Marketing (Vol. 21, pp. 229-252). Emerald Group Publishing Limited. [DOI:10.1108/S1474-7979(2011)0000021013]

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb