دوره 29، شماره 2 - ( 6-1402 )                   دوره 29 شماره 2 صفحات 10-9 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hashemzadeh M J, vatandoost A, jahangeer G H, asgari A, sangari M. The impact of entrepreneurship education on attitude change of entrepreneurial of librarians of public libraries in Birjand. Research on Information Science and Public Libraries 2023; 29 (2) :9-10
URL: http://publij.ir/article-1-2375-fa.html
هاشم زاده محمدجواد، وطن دوست عاطفه، جهانگیر غلامحسین، عسگری علی، سنگری محمود. تأثیر آموزش کارآفرینی در تغییر نگرش کارآفرینانه کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهر بیرجند. تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی. 1402; 29 (2) :9-10

URL: http://publij.ir/article-1-2375-fa.html


گروه علم اطلاعات و دانش شناسی ، hashemzadeh@birjand.ac.ir
چکیده:   (155 مشاهده)
هدف: متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی با استفاده از شناخت جامعه، نیاز‌های مخاطبان و دارا بودن نگرش کارآفرینی می‌توانند درآفرینش و ارائه خدمات کارآفرینانه موفق گردند. در حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی کارآفرینی از نوع خدمات کارآفرینی اجتماعی و یا ارزشی است بر این اساس، هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش کارآفرینی در تغییر نگرش کارآفرینانه کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهر بیرجند است.
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، از نوع پژوهش‌های کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل 30 نفر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه‌های شهر بیرجند بود؛ و از جهت نحوه گردآوری اطلاعات، در زمره تحقیقات آزمایشی از نوع شبه‌آزمایشی با طرح گروه آزمایش و کنترل، با پیش‌آزمون- پس‌آزمون و یک مرحله آزمون پیگیری به منظور تعیین میزان ماندگاری مداخله در اثر گذشت زمان است. گردآوری داده‌ها با استفاده از پرسشنامۀ نگرش کارآفرینانۀ رابینسون و همکاران (1991) اجرا شد.
یافته‌ها: بر‌اساس یافته‌های پژوهش حاضر، آموزش‌های کارآفرینی موجب تغییر نگرش کتابداران در گروه آزمایش شده و همچنین آموزش کارآفرینی باعث تغییر در جهت‌گیری عزت‌نفس، توفیق‌طلبی، نوآوری و کنترل‌شخصی کارآفرینانه کتابداران گروه آزمایش شده است.
نتیجه­گیری: با توجه به این که کارآفرینی  در کتابخانه‌ها قابل اجرا است، کتابداران می‌توانند از مزایای آموزش‌های کارآفرین در جهت بالا بردن سطح شغلی و ارائه خدمات کارآفرینانه به کاربران استفاده کنند.
واژگان کلیدی: آموزش کارآفرینی، نگرشکارآفرینانه، کتابداران، کتابخانه‌های عمومی، بیرجند.
     
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: خدمات كتابخانه‌ها
دریافت: 1400/10/14 | پذیرش: 1402/12/10 | انتشار: 1402/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb