XML English Abstract Print


دانشگاه تربیت مدرس ، hasanzadeh@modares.ac.ir
چکیده:   (24 مشاهده)
هدف: تطابق بین پیش فرض های موجود هنگام سیاستگذاری‌ها و برداشت‌های مخاطبان نهادهای ارائه دهنده خدمت می‌تواند اثربخشی سیاست‌ها و اقدامات را ارتقاء بخشد. هدف از انجام این پژوهش، واکاوی تصویر کتابخانه‌های عمومی است.
روش: تحقیق حاضر تحقیقی کیفی است. جهت گردآوری دادهها از روش مصاحبه ساختار یافته با 72 نفر در 10 استان استفاده شد. نظریه زمینه‌ای اساس کار این پژوهش بود و داده‌های حاصل از مصاحبه­‌ها طی 3 مرحله کدگذاری شد. جهت کدگذاری داده ها نرم‌افزار مکس کیودا بکار گرفته شد. انتخاب مصاحبه شونده‌ها به گونه ای انجام شد که توازن جنسیتی، سنی و تحصیلی تا حد امکان رعایت شود. نمونه گیری تا زمان اشباع مفاهیم ادامه یافت.
یافته‌ها: حاصل کنکاش در مصاحبه ها، 163کد باز، 56 زیرطبقه، 23 طبقه و 9 طبقه محوری بود. از میان طبقات محوری، طبقات منبع نامتوازن دانش، محیط دلچسب، و مکان غیرقابل تحمل به عنوان طبقات مرکزی انتخاب شدند. بنا به توصیه گلیزر از دو طبقه محیط دلچسب و مکان غیرقابل تحمل به طبقه مرکزی منبع نامتوازن دانش ارجاع داده شد و این طبقه به عنوان طبقه مرکزی اصلی معرفی شد.
اصالت/ارزش: موضوع مورد مطالعه و اتخاد رویکرد کیفی برای تحقیق حاضر نشان‌دهنده ارزش و اصالت آن هست. تلاش برای فهم تفاوت بین نگاه‌ها در گذشته و حال و تمرکز بر واکاوی تصویر ذهنی افراد، این پژوهش را از سایر پژوهش‌ها متمایز کرده است.
 
متن کامل [PDF 780 kb]   (9 دریافت)    
نوع مطالعه: كيفي |
دریافت: ۱۳۹۸/۲/۷ | پذیرش: ۱۳۹۸/۹/۱۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb