1. آقاجانی، طهمورث؛ جبارف، رشید؛ و مصطفی یوف، مشفق (1393). تأثیر بازی بر مهارتهای اجتماعی کودکان (مورد مطالعه: کودکان مقطع مهد کودک شهرتهران. نشریه مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 6(3)، 104-97.
2. اسدیان، فاطمه؛ ستوده؛ هاجر؛ و پورحسن، بهاره (1389). کتابخانه اسباببازی: نگاهی به تجارب جهانی و پیشنهادی برای راهاندازی کتابخانه ملی اسباببازی در ایران. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی. ۱۶(۴)، 29-5.
3. امیریان، سیمین؛ نوری، حامد؛ و کاموس، مهدی (1383). ترکیب شیرین: قصه، عروسک و خوراکی. چهل و هشتمین نشست نقد آثار تخیلی. کتاب ماه کودک و نوجوان، 10(5)، 33-15.
4. بازرگان، عباس (1395). روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران، دیدار.
5. بحرانی، محمود (1379). بررسی عوامل مؤثر بر میزان کتابخوانی و مطالعه آزاد دانشآموزان متوسطه در استان فارس. علوم تربیتی و روانشناسی، 7(4-3)، 85- 102.
6. پدرامنیا، اکرم؛ پولادی، کمال؛ محمدی، هادی؛ و اقبالزاده، شهرام (1387). نشست تخصصی تأثیر کتب و ترویج کتابخوانی بر میزان مطالعه کودکان و نوجوانان به همراه نقد و بررسی کتابهای روانشناسی خواندن. کتاب ماه کودک و نوجوان، 132، 35-45.
7. تاجآبادی، رضا (1387) کتابخانههای روستایی و نقش آنها در توسعه فرهنگی روستاها در عصر فناوری اطلاعات. نشریه اطلاعیابی و اطلاعرسانی، 2(14)، 77-62.
8. جعفریصدر، عظیمه (1385). راههای ارتقاء علاقهمندی کودکان دبستانی به کتاب و کتابخوانی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا (س)، تهران.
9. حجتی، فرحناز (1378). عروسکدرمانی. تازههای رواندرمانی، 3(12-11)، 68-52.
10. دهستانیاردکانی، نرگس (1390). عروسک قشنگ من قرمز پوشیده. نشریه رشد آموزش پیشدبستانی، 3 (1)، 45-44.
11. دیانی، محمدحسین؛ تقیپناهی، فاطمه (1387). بررسی عوامل مؤثر بر انگیزههای مطالعه در دانشآموزان ابتدایی و راهنمایی. فصلنامه علمی _ پژوهشی کتابداری و اطلاعرسانی، 11(3)، 56-28.
12. زنداویان، احمد؛ عیسوی، محسن؛ و جعفری احمدآبادی، حسن (1390). مطالعه بنیادهای فلسفی روش تحقیق اقدامپژوهی (معلّم پژوهنده). پژوهش، 3(1)، 144-122.
13. سعادتآبادینسب، محمدجعفر؛ و مختاری، حیدر (1377). ایجاد انگیزه کتابخوانی و مطالعه در کودکان و نوجوانان: مشکلات و راهحلها. پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، 15، 81-93.
14. شلانی، بیتا؛ آزادیمنش، پگاه (1394). مقایسه اثربخشی هنردرمانی گروهی و بازیدرمانی عروسکی بر مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال فزونکنشی / نارسایی توجه. فصلنامه سلامت روانی کودک، 4، 103-112.
15. صالحی، احمد (1388). چگونه کودک خود را به کتاب خواندن علاقهمند کنیم؟ نشریه روانشناسی شادکامی و موفقیت، 6(63) ، 49-48.
16. غفاری، سعید؛ و علیپور، امید (1385). راههای ترویج مطالعه و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان توسط والدین. ماهنامه اطلاعیابی و اطلاعرسانی، 19، 22-55.
17. غفاری، سعید (1385). فرهنگ مطالعه و کتابخوانی. پیام کتابخانه، 12(2-1)، 53-51.
18. مقدم، ایران (1355). محبت عامل رشد فکری و بدنی کودک است (از ایثار محبت به کودکان غافل نشوید). نشریه مکتب مام، 82، 40-43.
19. ویگل-رینانن، باربرو (1395). مطالعۀ مادامالعمر. در امیررضا اصنافی و محمد خندان (ویراستاران)، مقالات کتابخانههای عمومی ایفلا 2012. تهران: نهاد کتابخانههای عمومی کشور.
20. Anschutz, D. J., & Engels, R. C. (2010). The effects of playing with thin dolls on body image and food intake in young girls. Sex roles, 63(9-10), 621-630. [
DOI:10.1007/s11199-010-9871-6]
21. Ghaffari, S. & AliPour, O. (2006). Ways to promote reading and reading between parents and children. Information and Notification Monthly, 19, 55 - 22.
22. Neiburger, E. (2007). Gamers--in the library?!: The why, what, and how of videogame tournaments for all ages. American Library Association.
23. Nicholson, S. (2014). Everyone plays at the library: Creating great gaming experiences for all ages. Information Today, Incorporated.
24. Slater, A., Halliwell, E., Jarman, H., & Gaskin, E. (2017). More than Just Child's Play?: An Experimental Investigation of the Impact of an Appearance-Focused Internet Game on Body Image and Career Aspirations of Young Girls. Journal of youth and adolescence, 46(9), 2047-2059. [
DOI:10.1007/s10964-017-0659-7]