XML English Abstract Print


مسئول پژوهش، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران ، zibamohammadzadeh53@gmali.com
چکیده:   (241 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر استفاده از تلفنهای هوشمند بر پیامدهای رفتاری مثبت کارکنان شامل رضایت شغلی، رضایت ارتباط و عملکرد با در نظر گرفتن نقش میانجی سرمایه اجتماعی است.
روش پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش در زمره تحقیقات توصیفی پیمایشی قرار میگیرد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان کتابخانههای عمومی شهر تهران به تعداد 200 نفر است؛ که با توجه به کوچک بودن جامعه آماری و حجم مناسب برای مدلیابی معادلات ساختاری، کل جامعه مورد مطالعه قرار گرفت و ابزار گردآوری در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد تحقیق شیر و همکاران (2017) است که پایایی این پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 914/0 محاسبه شد. بهمنظور بررسی کفایت دادهها برای تحلیل عاملی، از آزمون KMO توسط نرم‌افزار SPSS استفاده شد. همچنین آزمون تحلیل عاملی تأییدی بهمنظور بررسی روایی ابزار انجام شد و درنهایت بهمنظور آزمون فرضیات از نرمافزار آموس استفاده شد.
یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از تلفنهای هوشمند بر پیامدهای رفتاری مثبت کارکنان تأثیر معنی‌دار و مثبت دارد. همچنین نقش میانجی سرمایه اجتماعی در تأثیر استفاده از تلفنهای هوشمند بر پیامدهای رفتاری مثبت کارکنان تأیید شد.
اصالت و ارزش: باوجود اهمیت موضوع استفاده کارکنان از تلفن‌های هوشمند، تاکنون پژوهشی به بررسی کلی این مقوله و پیامدهای آن درکتابخانههای عمومی نپرداخته است. این پژوهش می­تواند آغازی برای توجه به اثرات تلفن­های هوشمند در سازمان­ها باشد. نتایج این تحقیق به توسعه تجربی و نظری این زمینه مطالعاتی کمک می‌کند
 
متن کامل [PDF 1463 kb]   (72 دریافت)    
نوع مطالعه: كيفي | موضوع مقاله: فن‌آوري اطلاعات در مراكز اطلاع‌رساني
دریافت: ۱۳۹۶/۹/۱۹

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb