[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 24، شماره 2 - ( 8-1397 ) ::
دوره 24 شماره 2 صفحات 281-303 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی مدیریت ارتباط با مشتری در کتابخانه‌های عمومی شهر تهران (سال1395)
علی اصغر رضوی* ، لیلی طاهرخانی، بهناز جلالی، هستی سهرابی
دانشگاه آزاد بابل ، aa_razavi@yahoo.com
چکیده:   (945 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر توصیف وضعیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در کتابخانه‌های عمومی شهر تهران است.
روش: این پژوهش به روش توصیفی پیمایشی انجام شد. نظرات 158 کتابدار و کارمند شاغل در کتابخانه­های عمومی شهر تهران با استفاده از پرسشنامۀ محقق‌ساختۀ CRM بر اساس ابعاد مدل اوکر و مودامبی که شامل سه مولفه (اجتماعی، فناوری و فکری) و 15 سؤال است گردآوری شد. برای سنجش پایایی پرسشنامه آلفای کرونباخ 89/0 محاسبه شد، همچنین به‌منظور سنجش روایی پرسشنامه از اعتبارسنجی محتوا با نظر متخصصان استفاده گردید. جهت بررسی روایی ابزار اندازه‌گیری از تحلیل عاملی مرتبۀ اول و دوم با استفاده از نرم‌افزار لیزرل بهره گرفته شد و همچنین جهت اظهار نظر در مورد رد یا پذیرش فرضیات مطرح شده از آزمون تی تک‌نمونه‌ای در نرم‌افزار اس پی اس اس 24 و لیزرل 8/8 استفاده شد.
یافته‌ها: با توجه به نتایج، میانگین نمرات افراد در مورد CRM برابر با 55/3 با انحراف معیار 66/0 است و آمارۀ تی در سطح 05/0 معنی‌دار است. حد پایین و بالای اختلاف میانگین محاسبه‌شده برای CRM مثبت است و میانگین CRM بیشتر از عدد 3 (حد وسط طیف لیکرت 5 گزینه‌ای) است در نتیجه در سطح مطلوبی قرار داد.
اصالت/ارزش: با انجام این پژوهش انتظار می‌رود نقش و اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری برای کتابداران و کارمندان روشن‌تر شود و آنان با اهتمام بیشتری در این زمینه گام بردارند و این مهم را تقویت نمایند تا هر چه بیشتر بتوانند به خواسته‌ها و نیازهای مشتریان توجه نمایند.
 
واژه‌های کلیدی: مدیریت ارتباط با مشتری، هم‌راستایی سه‌بعدی، کتابداران، کتابخانه‌های عمومی
متن کامل [PDF 2068 kb]   (546 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: ساير
دریافت: ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Razavi A A, Taherkhani L, Jalali B, Sohrabi H. Investigating the Implementation of Customer Relationship Management in Tehran Public Libraries (2016). تحقيقات اطلاع رساني و كتابخانه هاي عمومي. 2018; 24 (2) :281-303
URL: http://publij.ir/article-1-1782-fa.html

رضوی علی اصغر، طاهرخانی لیلی، جلالی بهناز، سهرابی هستی. بررسی مدیریت ارتباط با مشتری در کتابخانه‌های عمومی شهر تهران (سال1395) . تحقيقات اطلاع‌رساني و كتابخانه‌هاي عمومي. 1397; 24 (2) :281-303

URL: http://publij.ir/article-1-1782-fa.html



دوره 24، شماره 2 - ( 8-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی Research on Information Science and Public Libraries
iranpl
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3790