[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 24، شماره 2 - ( 5-1397 ) ::
دوره 24 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی پیاده سازی CRM در کتابخانه های عمومی شهر تهران (سال 1395)
علی اصغر رضوی* ، لیلی طاهرخانی، بهناز جلالی، هستی سهرابی
دانشگاه آزاد بابل ، aa_razavi@yahoo.com
چکیده:   (841 مشاهده)

چکیده

هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری در کتابخانه های عمومی شهر تهران است.

روش: این پژوهش به روش توصیفی پیمایشی انجام شد و نظرات 158 کتابدار و کارمند شاغل در کتابخانه های عمومی شهر تهران با استفاده از پرسشنامه ی محقق ساخته CRM براساس ابعاد مدل اوکر و موامبی که شامل سه مولفه (اجتماعی، فناوری و فکری) و 15 سوال بود پیمایش شده و برای تحلیلی داده ها و انجام آزمونهای آماری از نرم افزار اس پی اس اس 24 و لیزرل 8.8 استفاده شده است.

 یافته ها: با توجه به نتایج جداول  نشان داده اند که میانگین نمرات افراد در مورد CRM  برابر با 3.5532 با انحراف معیار 0.6618 می باشد و مقدار آماره تی برابر با 10.505 و در سطح 0.05 معنادار می باشد و با توجه به این موضوع که حد پایین و بالای اختلاف میانگین محاسبه شده هر دو مثبت می باشد به این نتیجه می رسیم که میانگین CRM  بیشتر از عدد 3  (حد وسط طیف لیکرت 5 گزینه ای) بوده و در سطح مطلوبی قرار داد.

اصالت/ارزش: با انجام این پژوهش انتظار می‌رود نقش و اهمیت  مدیریت ارتباط با مشتری برای کتابداران و کارمندان روشن شود و آنان با اهتمام بیشتری در این زمینه گام بردارند و این مهم را تقویت نمایند تا هر چه بیشتر بتوانند به خواسته ها و نیازهای مشتریان توجه نمایند.

واژه‌های کلیدی: مدیریت ارتباط با مشتری، مدل هم راستایی سه بعدی اوکر و مودامبی، کتابداران، کتابخانه های عمومی
متن کامل [PDF 413 kb]   (462 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: ساير
دریافت: ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Razavi A A, Taherkhani L, Jalali B, Sohrabi H. Investigating the Implementation of CMR in Public Libraries in Tehran (2016). تحقيقات اطلاع رساني و كتابخانه هاي عمومي. 2018; 24 (2)
URL: http://publij.ir/article-1-1782-fa.html

رضوی علی اصغر، طاهرخانی لیلی، جلالی بهناز، سهرابی هستی. بررسی پیاده سازی CRM در کتابخانه های عمومی شهر تهران (سال 1395). تحقيقات اطلاع‌رساني و كتابخانه‌هاي عمومي. 1397; 24 (2)

URL: http://publij.ir/article-1-1782-fa.html



دوره 24، شماره 2 - ( 5-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی Research on Information Science and Public Libraries
iranpl
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3768