[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 24، شماره 2 - ( 5-1397 ) ::
دوره 24 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل موثر برموفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
انیس میری* ، ثریا ضیائی
دانشجوی دکتری کتابدار آستان قدس رضوی ، anismiri1352@gmail.com
چکیده:   (664 مشاهده)
هدف: این پژوهش با هدف شناسایی و سنجش  عوامل موثر بر  مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی انجام شد.
روش: پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی بود. ابزار اصلی  پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بودکه روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش تعداد380نفراز کارکنان کتابخانه های آستان قدس رضوی بودند که تعداد 153نفراز آنها  به روش تصادفی انتخاب شدند. به منظور آزمون فرضیه های پژوهش و انجام تحلیل های آماری از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی (با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM))و نرم افزارهای spssو Amos  استفاده شد.
یافته ها: نتایج حاصل از ادبیات پژوهش؛ شش عامل فناوری، ساختار سازمانی، کارکنان و نیروی انسانی، تمرکز بر مشتریان، رویکرد اجرای فرایندو رهبری مدیریت ارتباط با مشتری را به عنوان عوامل اثر گذار بر مدیریت ارتباط با مشتری معرفی کرد. آزمون فرضیه ها نشان دادکه مهم ترین عامل در مدیریت ارتباط با مشتری، فناوری با مقدار بار عاملی87درصد است که دلیل احتمالی آن را می توان در وابستگی سازمان کتابخانه های آستان قدس به فناوری اطلاعات دانست. همچنین، نتایج نشان داد؛ سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از نظر وضعیت آمادگی اجرای ارتباط با مشتری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
اصالت /ارزش: شناسایی و تقویت عوامل اثرگذار بر مدیریت ارتباط با مشتری در کتابخانه های آستان قدس رضوی، می‌تواند؛ سبب افزایش توان کتابخانه ها در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری و در نتیجه حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید شود.تاثیر گذاری عامل فناوری اطلاعات و  ساختار سازمانی بر مدیریت ارتباط با مشتری نشان داد که  مدیران کتابخانه‌های آستان قدس رضوی می‌توانند با اصلاح ساختار سازمانی و به کار گیری مطلوب فناوری اطلاعات،  در جهت تقویت عوامل اثرگذار بر اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری گام بردارند. 
 
واژه‌های کلیدی: مدیریت ارتباط با مشتری، کتابخانه های آستان قدس، مدل مفهومی مدیریت ارتباط با مشتری، کتابخانه های عمومی
متن کامل [PDF 740 kb]   (829 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: مديريت و ارزيابي كتابخانه‌هاي عمومي
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۹/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Factors affecting customer relationship management in public libraries. تحقيقات اطلاع رساني و كتابخانه هاي عمومي. 2018; 24 (2)
URL: http://publij.ir/article-1-1556-fa.html

میری انیس، ضیائی ثریا. عوامل موثر برموفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی. تحقيقات اطلاع‌رساني و كتابخانه‌هاي عمومي. 1397; 24 (2)

URL: http://publij.ir/article-1-1556-fa.html



دوره 24، شماره 2 - ( 5-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی Research on Information Science and Public Libraries
iranpl
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3742