[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 23، شماره 1 - ( پياپي 88، بهار 1396 ) ::
دوره 23 شماره 1 صفحات 111-123 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر خدمات ارائه‎شده بر ارزش ادراک‎شده، رضایت و وفاداری کاربران کتابخانه‎های عمومی کشور (مطالعه موردی: شهر رشت)
جلال مظلوم ، مرتضی سلطانی، نیما سلطانی‎نژاد
کارشناس ارشد کارشناس‎ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی از دانشگاه تهران، ایران ، j.mazloom90@gmail.com
چکیده:   (85 مشاهده)

هدف: مقاله حاضر درصدد بررسی تأثیر خدمات ارائهشده بر ارزش ادراکشده، رضایت و وفاداری کاربران کتابخانه­های عمومی شهر رشت است.روش:پژوهش حاضر به روش پیمایشی از نوع همبستگی انجام شده است و از نظر هدف کاربردی و بر اساس ماهیت داده­ها کمی به شمار می­آید. از بررسی متون و پرسشنامه استاندارد بومی­سازیشده برای گردآوری داده‌ها استفاده شد. پرسشنامه بین 450 نفر از کاربران کتابخانه­های عمومی شهر رشت توزیع گردید و در نهایت 400 پرسشنامه بازگشت داده شد و برای تحلیل مورد استفاده قرار گرفت. روایی محتوایی پرسشنامه توسط نُه تن از متخصصان و روایی سازه از طریق تحلیل عاملی تأییدی به تأیید رسید. پایایی ابزار نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ بررسی و تأیید شد.یافته‌­ها: تجزیه و تحلیل داده­ها نشان داد که ارزش ادراکشده کاربران از خدمات ارائهشده موجب ایجاد حس رضایت و در نتیجه وفاداری آن­ها نسبت به حضور و بهرهبرداری مجدد از خدمات کتابخانه می‌شود. همچنین طبق یافته‌ها ارتباط مستقیم و معناداری بین  ارزش ادراکشده و وفاداری کاربران مشاهده نگردید. ضمن اینکه رابطه مثبت خدمات شامل منابع الکترونیک، نشریات چاپی و محیط کتابخانه باارزش ­ادراکشده تأیید شد اما معناداری ارتباط بین خدمات منابع الکترونیکی، نشریات چاپی و محیط کتابخانه با متغیر رضایت تأیید نگردید. اصالت/ارزش: ارزش مقاله حاضر در نشان دادن اثر دسترس‌پذیرسازی منابع الکترویک و نشریات چاپی روی ارزش‌مند شدن کتابخانه در نظر مراجعه‌کنندگان است و بنابراین، پیشنهاد می‌شود که روی منابع روزآمد چون پیایندها و سریعاً دسترس‌پذیر چون منابع دیجیتال بیشتر تأکید شود.

واژه‌های کلیدی: خدمات ارائه‎شده، وفاداری کاربران، رضایت، ارزش ادراک‎شده، کتابخانه‌های عمومی، رشت
متن کامل [PDF 2131 kb]   (51 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: مطالعات كاربران مراكز اطلاع‌رساني
دریافت: ۱۳۹۴/۳/۲ | پذیرش: ۱۳۹۶/۴/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mazloom J, Soltani M, Soltani-Nejad N. The Correlation among Provided Services, perceived value, Satisfaction and Loyalty of users of Public Libraries: The Case of Rasht City. تحقيقات اطلاع رساني و كتابخانه هاي عمومي. 2017; 23 (1) :111-123
URL: http://publij.ir/article-1-1376-fa.html
مظلوم جلال، سلطانی مرتضی، سلطانی‎نژاد نیما. بررسی تأثیر خدمات ارائه‎شده بر ارزش ادراک‎شده، رضایت و وفاداری کاربران کتابخانه‎های عمومی کشور (مطالعه موردی: شهر رشت). تحقيقات اطلاع‌رساني و كتابخانه‌هاي عمومي. 1396; 23 (1) :111-123

URL: http://publij.ir/article-1-1376-fa.html

دوره 23، شماره 1 - ( پياپي 88، بهار 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی Research on Information Science and Public Libraries
iranpl
Persian site map - English site map - Created in 0.057 seconds with 809 queries by yektaweb 3423