%0 Journal Article %A Azimi, Mohammad Hassan %A Khedri, Maryam %A Khademizadeh, Shahnaz %T Status of ancillary services in the children section of public libraries and its relationship with loyalty of children aged 7-11 years %J Research on Information Science and Public Libraries %V 29 %N 1 %U http://publij.ir/article-1-2396-fa.html %R 10.61186/publij.29.1.88 %D 2023 %K Ancillary services, Loyalty, Public libraries, Satisfaction, Children, Khuzestan province, %X هدف: هدف اصلی این پژوهش کشف وضعیت خدمات جنبی بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان است. روش: روش پژوهش از نوع آمیخته است. در بخش کیفی پژوهش، با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و بررسی آیین‌‌نامه‌‌ها یک سیاهۀ وارسی شامل خدمات جنبی بخش کودکان ارائه شده است. سپس در بخش کمّی پژوهش، با استفاده از پرسش‌نامۀ ارزیابی میزان وفاداری مشتری (مقیمی و رمضان، 1390، مون کیو و لارنس 2001)، متغیرهای موردمطالعۀ اندازه‌‌گیری و با استفاده از روش‌‌های کمّی به سؤالات پژوهش پاسخ داده شده است. یافته‌ها: در بخش کیفی 27 خدمت جنبی برای کودکان در کتابخانه‌های عمومی شناسایی شد. مهم‌ترین خدمات اجراشده در بخش کودک کتابخانه‌ها که در صدر لیست قرار گرفتند عبارت‌اند از: ارسال منابع به‌صورت غیرحضوری با میانگین 3.69، نمایشگاه کتاب با میانگین 3.67، ارائۀ بروشورهای آموزشی و فرهنگی با میانگین 3.55، فهرست تازه‌های کتاب نوجوان با میانگین 3.52، معرفی کتاب و داستان‌گویی با میانگین 3.47، برنامه‌های فرهنگی مشترک با مدارس با میانگین 3.67، امانت بین‌کتابخانه‌ای با میانگین 3.38، کلاس‌های کمک‌آموزشی با میانگین 3.31، جلسات شعرخوانی و نقد شعر با میانگین 3.24، و اختصاص فضا برای برگزاری کلاس‌های خصوصی با میانگین 3.29. اصالت/ارزش: مشخص شد که میزان رضایت اعضای کودک 7 تا 11 سال کتابخانه‌‌های عمومی استان خوزستان از خدمات جنبی ارائه‌شده در این کتابخانه‌ها در وضعیتی مطلوب قرار دارد و بین رضایت این کودکان و همۀ ابعاد وفاداری بررسی‌شده در این پژوهش رابطه‌ای معنادار وجود دارد. %> http://publij.ir/article-1-2396-fa.pdf %P 88-106 %& 88 %! %9 quantitative %L A-10-488-4 %+ Department of Information Science and Knowledge, Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran %G eng %@ 2645-5730 %[ 2023