TY - JOUR JF - publij.ir JO - Research on Information Science and Public Libraries VL - 24 IS - 4 PY - 2018 Y1 - 2018/12/01 TI - The Effect of Quality of Information Services on the users' Loyalty and their Satisfaction with the Library Information Services of Public Libraries through the Mediating Role of Perceived Value of Services: A Case Study of Public Libraries of Khuzestan Province TT - تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری و رضایت‌مندی کاربران با نقش میانجی ارزش ادراک‎شدۀ خدمات: مطالعۀ موردی کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان N2 - هدف: هدف پژوهش حاضر تبیین نقش کیفیت خدمات در وفاداری و رضایت­مندی کاربران با نقش میانجی ارزش ادراک‎شدۀ خدمات کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان است. روش­: پژوهش از نوع کاربردی و با روش توصیفی ـ همبستگی انجام شد. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمام کاربران عضو کتابخانه‎های عمومی استان خوزستان بود که تعداد 383 نفر به‎عنوان نمونۀ آماری با روش نمونه­‌گیری تصادفی طبقه­‌ای انتخاب شد. داده­‌ها از طریق پرسشنامه جمع‌­آوری و با استفاده از نرم‎افزار اس.پی.اس.اس و پی.ال.اس و روش معادلات ساختاری (SEM) جهت بررسی مدل علّی مورد آزمون قرارگرفت. یافته‌­ها: نتایج نشان داد که کیفیت خدمات بر وفاداری (545/0) و رضایت­مندی ( (361/0) و ارزش ادراک‎شدۀ کاربران از خدمات کتابخانه (941/0) تأثیر معناداری دارد. ضمن این‎که کیفیت خدمات بر وفاداری (345/0) و رضایت­مندی کاربران خدمات (546/0) با نقش میانجی ارزش ادراک‎شدۀ خدمات کتابخانه­‌ها نیز تأثیر معناداری دارد. نتیجه این‎که 5/34 درصد از تغییرات وفاداری و 6/54 درصد از تغییرات رضایت­مندی کاربران از کیفیت خدمات به واسطۀ متغیر میانجی ارزش ادراک‎شدۀ خدمات تبیین می­‌شود. اصالت/ارزش: ارزش پژوهش حاضر در این است که نشان داد ویژگی‌­های کیفیت خدمات در اَبعاد مختلف آن از جمله عینی بودن، قابلیت اطمینان، اعتماد، پاسخ­گویی و همدلی از طرفی موجب ادراک بهتر کاربران از ارزش خدمات کتابخانه­ های عمومی استان خوزستان شده و از طرف دیگر به‎صورت مستقیم و غیرمستقیم رضایت­مندی و وفاداری آنان را به دنبال آورده است. SP - 523 EP - 544 AU - Fatemian, Maryam AU - Farhadpoor, Mohammad Reza AD - KW - Public Libraries KW - Quality of Services KW - User Satisfaction KW - Loyalty of Library Users KW - Perceived Value of Services UR - http://publij.ir/article-1-1983-fa.html ER -