@ARTICLE{Mazloom, author = {Mazloom, Jalal and Soltani, Morteza and Soltani-Nejad, Nima and }, title = { The Correlation among Provided Services, perceived value, Satisfaction and Loyalty of users of Public Libraries: The Case of Rasht City}, volume = {23}, number = {1}, abstract ={هدف: مقاله حاضر درصدد بررسی تأثیر خدمات ارائه‎شده بر ارزش ادراک‎شده، رضایت و وفاداری کاربران کتابخانه­های عمومی شهر رشت است. روش: پژوهش حاضر به روش پیمایشی از نوع همبستگی انجام شده است و از نظر هدف کاربردی و بر اساس ماهیت داده­ها کمی به شمار می­آید. از بررسی متون و پرسشنامه استاندارد بومی­سازی‎شده برای گردآوری داده‌ها استفاده شد. پرسشنامه بین 450 نفر از کاربران کتابخانه­های عمومی شهر رشت توزیع گردید و در نهایت 400 پرسشنامه بازگشت داده شد و برای تحلیل مورد استفاده قرار گرفت. روایی محتوایی پرسشنامه توسط نُه تن از متخصصان و روایی سازه از طریق تحلیل عاملی تأییدی به تأیید رسید. پایایی ابزار نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ بررسی و تأیید شد. یافته ­ها: تجزیه و تحلیل داده ­ها نشان داد که ارزش ادراک‎شده کاربران از خدمات ارائه‎شده موجب ایجاد حس رضایت و در نتیجه وفاداری آن­ها نسبت به حضور و بهره‎برداری مجدد از خدمات کتابخانه می‌شود. همچنین طبق یافته‌ها ارتباط مستقیم و معناداری بین ارزش ادراک‎شده و وفاداری کاربران مشاهده نگردید. ضمن اینکه رابطه مثبت خدمات شامل منابع الکترونیک، نشریات چاپی و محیط کتابخانه با ارزش­ادراک‎شده تأیید شد اما معناداری ارتباط بین خدمات منابع الکترونیکی، نشریات چاپی و محیط کتابخانه با متغیر رضایت تأیید نگردید. اصالت/ارزش: ارزش مقاله حاضر در نشان دادن اثر دسترس‌پذیرسازی منابع الکترویک و نشریات چاپی روی ارزش‌مند شدن کتابخانه در نظر مراجعه‌کنندگان است و بنابراین، پیشنهاد می‌شود که روی منابع روزآمد چون پیایندها و سریعاً دسترس‌پذیر چون منابع دیجیتال بیشتر تأکید شود. }, URL = {http://publij.ir/article-1-1376-fa.html}, eprint = {http://publij.ir/article-1-1376-fa.pdf}, journal = {Research on Information Science and Public Libraries}, doi = {}, year = {2017} }