دوره 7، شماره 2 - ( 5-1376 )                   دوره 7 شماره 2 صفحات 62-58 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


کارشناس اطلاع رسانی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران
چکیده:   (5637 مشاهده)
امروزه اکثر نظام های سیاسی،اجتماعی و اقتصادی به ارزش اطلاعات به عنوان یک کالای استراتژیک و منبع قدرت آگاهی دارند و برآنند که جریان دسترسی به اطلاعات را با ایجاد شبکه ها و خدمات اطلاع رسانی گوناگون تسریع نمایند زیرا بقای خود را درآن می یابند. مسلّم است که همه این شبکه ها و سیستمهای اطلاع رسانی بر یک سبک و سیاق نیستند و همین تفاوتها در سرعت و دقت دستیابی به اطلاعات مورد نیاز،ایجاب می نماید که برای کسب اطلاعات از نظام یا نظامهایی که کارآیی و سودمندی لازم را از جهات مختلف داشته باشند استفاده شود.ارزشیابی نظام ها یا خدمات عبارت است از یافتن بیان عددی یا دادن ارزش کمی به آن نظام. که در سه سطح می تواند انجام شود:1-ارزشیابی سیستم برحسب درجۀ توفیق در پاسخگویی به درخواست کاربر2-ارزشیابی سیستم برحسب درجۀ رضایت کاربر با درنظر گرفتن کارآیی و اقتصادی ترین روش3-ارزشیابی سرمایه گذاری سیستم
متن کامل [PDF 467 kb]   (1043 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: مديريت و ارزيابي كتابخانه‌ها
دریافت: 1392/5/19 | پذیرش: 1401/3/12 | انتشار: 1376/5/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.