1. استراوس، آنسلم؛ و کوربین، جولیت (1384). اصول روش پژوهش کیفی: نظریۀ مبنایی؛ رویهها و روشها (بیوک محمدی، مترجم). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
2. حریری، نجلا (1385). اصول و روشهای پژوهش کیفی. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
3. خواجه، طیبه؛ و بلاغی، رویا (1397، 25 تیر). بررسی رفتار اطلاعیابی سلامت کاربران کتابخانههای عمومی شهر بندرعباس [ارائۀ مقاله]. اولین همایش فناوری اطلاعات و ارتقای سلامت، انجمن فناوری اطلاعات و ارتقای سلامت، تهران، ایران
4. شکوهیان، محبوبه؛ عاصمی، عاصفه؛ و شعبانی، احمد. (1397). بررسی نیازهای اطلاعاتی نوجوانان کتابخانههای عمومی شهر اصفهان. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 10(3)، 65-86.
5. نعمتالهی، لیلا (1391). بررسی نگرش کتابداران کتابخانههای عمومی استان فارس نسبت به روش مجموعهسازی متمرکز در این کتابخانهها [پایاننامۀ کارشناسیارشد]. دانشگاه شیراز.
Abel, E., Keane, J., Paton, N. W., Fernandes, A. A. A., Koehler, M., Konstantinou, N., Rios, J. C. C., Azuan, N. A., & Embury, S. M. (2018). User driven multi-criteria source selection. Information Sciences, 430-431, 179-199. [
DOI:10.1016/j.ins.2017.11.019]
6. Callan, J. P., Lu, Z., & Croft, W. B. (1995, July). Searching distributed collections with inference networks. In Proceedings of the 18th annual international ACM SIGIR conference on Research and development in information retrieval (pp. 21-28). [
DOI:10.1145/215206.215328]
7. Carroll, V. (2015). Preschool Story time in Auckland's public libraries: A qualitative study of book selection practices [Master's thesis, Victoria University of Wellington]. VUW Research Archive. http://researcharchive.vuw.ac.nz/handle/10063/4690
8. Dawkins, B. K. (2017). Need Help Choosing Good Books for Students? A Book Selection Study, Book Selection Checklist, and a Discussion of How Educators Can Select Books that Engage Young Readers of Color and Possibly Improve Reading Achievement. Journal of Education &Social Policy, 4(2), 1-10. [
DOI:10.5430/irhe.v2n4p38]
9. Hsieh, H. F., & Shannon S. E. (2005). Three Approaches to Qualitative Content Analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-88. [
DOI:10.1177/1049732305276687] [
PMID]
10. Mikkonen, A., & Vakkari, P. (2016). Readers' interest criteria in fiction book search in library catalogs. Journal of Documentation, 72(4), 696-715. [
DOI:10.1108/JDOC-11-2015-0142]
11. Mohr, K. A. (2006). Children'sf choices for recreational reading: A three-part investigation of selection preferences, rationales, and processes. Journal of Literacy Research, 38(1), 81-104. [
DOI:10.1207/s15548430jlr3801_4]
12. Randall, R. (2013). How young adult readers select fiction in public libraries: A study of the factors which influence information-seeking in context [Masterʼs thesis, Victoria University of Wellington]. VUW Research Archive. https://researcharchive.vuw.ac.nz/handle/10063/2659
13. Reuter, K. (2007). Assessing aesthetic relevance: children's book selection in a digital library. Journal of the American Society for Information Science, 58(12), 1745-1763. [
DOI:10.1002/asi.20657]
14. Ross, C. S. (2000). Making choices: What readers say about choosing books to read for pleasure. The Acquisitions Librarian, 13(25), 5-21. [
DOI:10.1300/J101v13n25_02]
15. Tao, D. (2008). Using theory of reasoned action (TRA) in understanding selection and use of information resources: An information resource selection and use model [Doctoral dissertation, University of Missouri, Columbia]. MOspace Institutional Repository. https://mospace.umsystem.edu/xmlui/handle/10355/6736
16. Taylor, J. B., Hora, A., & Krueger, K. S. (2019). Self-selecting books in a children's fiction collection arranged by genre. Journal of Librarianship and Information Science, 51(3), 852-865. [
DOI:10.1177/0961000617743088]
17. Wilkinson, K., Andries, V., Howarth, D., Bonsall, J., Sabeti, S., & McGeown, S. (2020). Reading During adolescence: Why adolescents choose (or do not choose) books. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 64(2), 157-166. [
DOI:10.1002/jaal.1065]
18. Xie, I., & Joo, S. (2009). Selection of information sources: Accessibility of and familiarity with sources, and types of tasks. Proceedings of the American Society for Information Science and Technology, 46(1), 1-18. [
DOI:10.1002/meet.2009.1450460215]