دوره 24، شماره 4 - ( 10-1397 )                   دوره 24 شماره 4 صفحات 544-523 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ، M.farhadpoor@gmail.com
چکیده:   (3467 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر تبیین نقش کیفیت خدمات در وفاداری و رضایت­مندی کاربران با نقش میانجی ارزش ادراکشدۀ خدمات کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان است.
روش­: پژوهش از نوع کاربردی و با روش توصیفی ـ همبستگی انجام شد. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمام کاربران عضو کتابخانههای عمومی استان خوزستان بود که تعداد 383 نفر بهعنوان نمونۀ آماری با روش نمونه­‌گیری تصادفی طبقه­‌ای انتخاب شد. داده­‌ها از طریق پرسشنامه جمع‌­آوری و با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس و پی.ال.اس و روش معادلات ساختاری (SEM) جهت بررسی مدل علّی مورد آزمون قرارگرفت.
یافته‌­ها: نتایج نشان داد که کیفیت خدمات بر وفاداری (545/0) و رضایت­مندی ( (361/0) و ارزش ادراکشدۀ کاربران از خدمات کتابخانه (941/0) تأثیر معناداری دارد. ضمن اینکه کیفیت خدمات بر وفاداری (345/0) و رضایت­مندی کاربران خدمات (546/0) با نقش میانجی ارزش ادراکشدۀ خدمات کتابخانه­‌ها نیز تأثیر معناداری دارد. نتیجه اینکه 5/34 درصد از تغییرات وفاداری و 6/54 درصد از تغییرات رضایت­مندی کاربران از کیفیت خدمات به واسطۀ متغیر میانجی ارزش ادراکشدۀ خدمات تبیین می­‌شود.
اصالت/ارزش: ارزش پژوهش حاضر در این است که نشان داد ویژگی‌­های کیفیت خدمات در اَبعاد مختلف آن از جمله عینی بودن، قابلیت اطمینان، اعتماد، پاسخ­گویی و همدلی از طرفی موجب ادراک بهتر کاربران از ارزش خدمات کتابخانه­ های عمومی استان خوزستان شده و از طرف دیگر بهصورت مستقیم و غیرمستقیم رضایت­مندی و وفاداری آنان را به دنبال آورده است.
 

 
متن کامل [PDF 966 kb]   (1122 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: مديريت اطلاعات و مديريت دانش
دریافت: 1397/2/9 | پذیرش: 1402/10/5 | انتشار: 1397/12/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.