1. استیگر، رالف سی. (1370). راههای تشویق به مطالعه (پروانه سپرده، مترجم). تهران: دبیرخانۀ هیئتامنای کتابخانههای عمومی کشور (نشر اثر اصلی 1979).
2. انجمن کتابداری آمریکا (1391). رهنمودهایی برای ارائۀ خدمات کتابخانهای به اشخاص مبتلا به بیماریهای روانی. تهران: سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی.
3. بانکی، یاسمن؛ امیری، شعله؛ و اسعدی، سمانه (1388). اثربخشی کتابدرمانی گروهی بر میزان اضطراب جدایی و افسردگی در کودکان والدین طلاقگرفته. روانشناسی بالینی و شخصیت، 16(37)، 8-1.
4. بهمنی، کبری (1390). بررسی تأثیر کتابدرمانی خانواده بر کاهش اضطراب کودکان مدارس استثنایی ابتدایی اراک (پایاننامۀ کارشناسیارشد). دانشگاه آزاد، واحد همدان، ایران.
5. پریرخ، مهری؛ و ناصری، زهرا (1390). بررسی میزان تأثیر برنامههای کتابدرمانی بر کاهش پرخاشگری کودکان. مطالعات ادبیات کودک، 2(1)، 61-33.
6. تبریزی، مصطفی (1372). کتابدرمانی. تهران: فراروان.
7. جوکار، مهناز؛ باغبان، ایران؛ و احمدی، سیداحمد (1385). مقایسه اثربخشی مشاوره حضوری و کتابدرمانی به شیوه شناختی در کاهش علائم افسردگی. مجلۀ روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 12(3)، 276-270.
8. خوئینی، سهیلا؛ نوروزی، علیرضا؛ و فهیمنیا، فاطمه (1396). شناسایی مؤلفههای پیادهسازی کتابدرمانی در کتابخانههای عمومی کشور از دیدگاه متخصصان رشتۀ علم اطلاعات و دانششناسی و رشتۀ روانشناسی و ارائۀ الگوی پیشنهادی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 23(1)، 110-89.
9. دلقندی، فائزه؛ ریاحینیا، نصرت؛ کدیور، پروین؛ و صرامی، غلامرضا (1397). اثربخشی مطالعات کتابدرمانی در حوزۀ کودکان و نوجوانان با روش فراتحلیل. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 29(2)، 75-51.
10. روغنی، شکوفه (1392). اثربخشی کتابدرمانی گروهی بر میزان تابآوری و امید به زندگی در نوجوانان مبتلا به سرطان در بیمارستان بعثت شهر همدان (پایاننامۀ کارشناسیارشد). دانشگاه آزاد اسلامی، واحد همدان، ایران.
11. روغنی، شکوفه (1399). کتابدرمانی به روش خودشناسی یونگ بر احساس سلامتی و کیفیت زندگی اعضای انجمن علمیپژوهشی کتابداران کتابخانه های عمومی استان همدان (رسالۀ دکتری). دانشگاه آزاد اسلامی، واحد همدان، ایران.
12. زارع فراشبندی، فیروزه؛ و سلیمی، سپیده (1393). کتابدرمانی: کاربردها، راهکارها، نقشها. مدیریت اطلاعات سلامت، 11(1)، 124-134.
13. سلیمی، یاسین (1388). شیوۀ مقالهنویسی و ارزیابی تحقیقات. تهران: یاسین سلیمی.
14. شریفمقدم، هادی؛ امیری، محمدرضا؛ و صفیپور افشار؛ عسکر (1394).کتابدرمانی و جایگاه آن در علوم کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی. مجلۀ اطلاعرسانی پزشکی نوین، 3، 21.
15. کاوه، محمد (1390). تابآوری. تهران: جامعهشناسان.
16. مهتری، زهرا؛ حاجیزینالعابدینی، محسن؛ و اسکندریان، نجمه (1390، آبان). مطالعۀ اثربخشی تجربههای کتابدرمانی: مطالعۀ موردی بیماران بیمارستان الزهرای اصفهان. مقالۀ ارائهشده در چهاردهمین همایش سراسری انجمن علمی–دانشجویی علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه الزهرا، دانشگاه الزهرا، تهران.
17. نیکولاس، مایکل؛ مولی، آلن؛ تانکین، لویس؛ و بیستون، لی (1387). راهنمای عملی کنترل درد: نگرش مثبت به سازگاری با درد مزمن (محسن دهقانی، مترجم). تهران: رشد (نشر اثر اصلی 2004).
18. ولز، کوین و سورل، جان (1390). زندگی با درد مزمن: رویکرد مبتنی بر پذیرش راهنمای درمانگر و کتاب کار بیمار (فاطمه مسگریان، مترجم). تهران: کتاب ارجمند (نشر اثر اصلی 2009).
19. Arulanantham, S., & Navaneethakrishnan, S. (2013). Introducing bibliotheraphy in public libraries for the development of health and social condition of post war community in Jaffna district: An exploratory study. Journal of the University Librarians Association of Sri Lanka, 17(2), 104-118.
20. Brewster, L. (2014). The public library as therapeutic landscape: A qualitative case study. Health & Place, 26, 94-99.
21. Chung, Y. S., & Kwon, J. H. (2008). The efficacy of bibliotherapy for social phobia. Brief Treatment and Crisis Intervention, 8(4), 390.
22. Connor, K. M., & Davidson, J. R. (2003). Development of a new resilience scale: The Connor‐Davidson resilience scale (CD‐RISC). Depression and Anxiety, 18(2), 76-82.
23. Hanson, K. (2019). Positive psychology for overcoming symptoms of depression: A pilot study exploring the efficacy of a positive psychology self-help book versus a CBT self-help book. Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 47(1), 95-113.
24. Jacob, J., & De Guzman, R. G. (2016). Effectiveness of taking in the good based-bibliotherapy intervention program among depressed Filipino female adolescents. Asian Journal of Psychiatry, 23, 99-107.
25. Katsirikou, A., & Hutchinson, E. (2017). Bibliotherapy Programmes in Dublin Public Libraries: A Case-Study of Dublin City, Fingal and South Dublin Public Library Services. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, 95-103.
26. Montgomery, P., & Maunders, K. (2015). The effectiveness of creative bibliotherapy for internalizing, externalizing, and prosocial behaviors in children: A systematic review. Children and Youth Services Review, 55, 37-47.