Research on Information Science and Public Libraries
تحقیقات اطلاعرسانی و كتابخانههای عمومی
Research on Information Science and Public Libraries
Literature & Humanities
http://publij.ir
1
admin
2645-5730
2645-6117
10.61186/publij
fa
jalali
1372
1
1
gregorian
1993
4
1
3
1
online
1
fulltext
fa
مروری بر مطالعات انجام شده در زمینه خدمات ومنابع مرجع در جهان وایران
كيفي
qualitative
به عقیده صاحبنظران،خدمات مرجع واطلاعات، عبارت از برآوردن نیازهای مراجعه کننده و حرکت در جهت رفع نیازها با استفاده از تمام امکانات موجود است. به گفته کارل راجرز«کتابدار باید مشتری محور»باشد.باید از مشکل مراجعه کننده با خبر شودوبا توجه به نیاز او وحدود امکانات وساخت مجموعۀ موجود،سعی کند که رضایت او را فراهم سازد. این نظریه گرچه دربارۀ خدمات مرجع است،در مجموع نظریۀ جامعی در مورد عمل مرجع را ارائه نمی دهد. این نوع نظریات فقط برای آغاز کار مفیدند.
خدمات ومنابع مرجع،نظریات میانه، نظریات جدید،ارزیابی مجموعۀ مرجع،تقسیمات مدیریت مجموعه
46
53
http://publij.ir/browse.php?a_code=A-10-1-301&slc_lang=fa&sid=1
فاطمه
زندیان
10031947532846001423
10031947532846001423
Yes