TY - JOUR T1 - Study of the Impact of Electronic Interactive Books on Creativity, Interest and Self-Efficacy of Student Users of Public Libraries (A Case from Honar & Andisheh Library of Fouladshar) TT - بررسی اثر کتاب‌های تعاملی الکترونیکی بر خلاقیت، علاقه به مطالعه و خودکارآمدی دانش‌آموزان مقطع سنی 12-9 سال مراجعه‌‌کننده به کتابخانه‌های عمومی؛ مطالعه موردی: کتابخانه عمومی هنر و اندیشه فولادشهر JF - publij.ir JO - publij.ir VL - 21 IS - 2 UR - http://publij.ir/article-1-1048-fa.html Y1 - 2015 SP - 309 EP - 323 KW - Public Libraries KW - Electronic Interactive Books KW - Creativity KW - self-efficacy KW - reading interest. N2 - هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی میزان تأثیر مطالعۀ کتاب­های تعاملی الکترونیکی بر خلاقیت، علاقه به مطالعه و خودکارآمدی دانش­آموزان دورۀ ابتدایی (مقطع سنی 12-9 سال) مراجعه­کننده به کتابخانۀ عمومی هنر و اندیشۀ فولادشهر و نیز بررسی تأثیر عامل جنسیت‌ بر ویژگی‌های ذکر شده است. روش: پژوهش حاضر مطالعۀ نیمه‎آزمایشی مبتنی بر اندازه‌گیری تأثیر مداخله متغیر مستقل مطالعۀ کتاب‌های تعاملی الکترونیکی بر رفتار تک‎گروه آزمایشی از طریق مشاهدۀ رفتار آزمودنی‌ها حین اجرا و نیز مقایسۀ نتایج پیش‎آزمون و پس‎آزمون بوده است. جامعۀ آماری، دانش‌آموزان دورۀ ابتدایی مقطع سنی 12-9 مراجعه‎کننده به کتابخانۀ عمومی هنر و اندیشۀ فولادشهر اصفهان بودند که از بین آنها 20 نفر دانش‌آموز دختر و پسر در مقطع سنی 12-9 سال به‎صورت تصادفی گزینش شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامۀ محقق ساخته بود. در شروع کار از گروه مورد نظر پیش‎آزمون گرفته شد. سپس اعضای گروه طی 10 جلسه و در هر جلسه 2 کتاب تعاملی رایانه‌ای مطالعه کردند. پس از پایان 10 جلسه امتحان، از گروه آزمایش پس‎آزمون گرفته شد. یافته‌ها: یافته‎ها بیانگر آن بود که از دیدگاه دانش­آموزان مطالعۀ کتاب­های تعاملی الکترونیکی سبب افزایش میزان خلاقیت، علاقه به مطالعه و خودکارآمدی ‌در آنها می‌شود همچنین جنسیت تأثیری بر ویژگی‌های مذکور ندارد. اصالت/ارزش :ارزش این مقاله در بیان اثر کتابهای تعاملی الکترونیکی به‎عنوان یکی از مهم­ترین رسانه‌های انتقال پیام در افزایش علاقه به مطالعه و خودکارآمدی است. M3 ER -