%0 Journal Article %A nezhad shokouhi, fateme %A kazemi, mostafa %T Book Shopping Online: The Impact of Uncertainty Avoidance on Students’ Trust %J Research on Information Science and Public Libraries %V 21 %N 4 %U http://publij.ir/article-1-1029-fa.html %R %D 2016 %K Uncertainty Avoidance, Trust, Book Shopping Online, Corporation Size, Privacy Protection, %X هدف: هدف این تحقیق بررسی تأثیر میزان ابهام‌گریزی دانشجویان بر سطح اعتماد آنان برای خرید اینترنتی کتاب با نقش واسط متغیر ادراکات دانشجو است. روش: این تحقیق با روش پیمایشی در بین دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در سال تحصیلی 92-91 با حجم نمونه 384 نفر انجام شد. برای بررسی روایی، بررسی محتوایی روایی انتخاب گردید و از نظر متخصصان استفاده شد. پایایی پرسشنامه با نرم‌افزار اس.پی.اس.اس سنجیده شد و مقدار ضریب آلفای کرونباخ 79/0 محاسبه شد که نشان از پایایی ابزار تحقیق داشت. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون‌های رگرسیون و همبستگی استفاده گردید. یافته‌ها: نتایج نشان داد که ابهام‌گریزی بر اعتماد دانشجویان مؤثر نیست. با این حال، یافته‎ها بیانگر این بودند که متغیر ادراک دربارۀ بنگاه فروش، و ادراک دربارۀ حفظ حریم خصوصی بر اعتماد دانشجویان مؤثرند. اصالت/ارزش: بر اساس پژوهش حاضر، برای اعتمادسازی میان دانشجویان برای خرید اینترنتی از کتاب، باید ادراک آنان به رعایت حریم خصوصی آنان را بهبود داد و اطمینان‎های لازم را در این خصوص ایجاد کرد. همچنین، باید اعتماد آنان را نسبت به بنگاه فروش کتاب از طریق راه‎اندازی کتاب‎فروشی‎های با مقیاس بزرگ و برندسازی و ایجاد شهرت نیک، جلب نمود. %> http://publij.ir/article-1-1029-fa.pdf %P 497-513 %& 497 %! %9 quantitative %L A-10-872-2 %+ Ferdowsi university %G eng %@ 2645-5730 %[ 2016