@ARTICLE{Fadaie, author = {Fadaie, GholamReza and }, title = { Proposing a New Model in Knowledge Management }, volume = {22}, number = {1}, abstract ={هدف: هدف این مقاله، بررسی مجدد مدیریت دانش و اهمیت آن و بازنگری در این باره است. روش: در این پژوهش با اتکاء به متون و طرح‎ها و مدل‎های ارائه شده، نویسنده به ارائۀ مدلی جدید می‎پردازد. یافته‎ها: یافته‎های پژوهش در ارائۀ تعریفی نو و ارائۀ مدلی جدید خلاصه می‎شود. نویسنده معتقد است که دانش برگرفته از واقعیت‎های بیرونی است و جهان خارج اولین شکل‎دهندۀ تصویرها و تصورات ذهنی ما است. آنگاه انسان با تجربیات قبلی خود و دیگران به پردازش و تکمیل آن می‎پردازد و مجدداً آن را بیرونی می‎کند و با مشارکت و همدلی از آن استفاده می‎نماید و در این مسیر به داشته‎های قبلی می‎افزاید. دو عنصر سرمایۀ فکری و سرمایۀ اجتماعی در این باروری تأثیر فراوانی دارد و اصولاً مدیریت دانش بر آن مبتنی است و بدون آن معنا ندارد و محقق نمی‎شود. علم نافع همان دانش است که بر اثر فزونی آن باید آن را مدیریت کرد تا در اَسرع وقت بتوان به حداکثر استفاده رساند. در دنیای امروز با توجه به وفور اطلاعات و دانش و علاقۀ شدید به سودآوری و استفادۀ بهینه از زمان، مدیریت دانش امری جدی در سازمان است و برای آن الگوهای فراوانی تهیه شده است. در پایان نویسنده مدلی هشت ضلعی مبتنی بر واقعیت بیرونی، سرمایۀ فکری و اجتماعی و امور مدیریتی ارائه می‎دهد. اصالت/ارزش: اصالت این مقاله در ارائۀ مدلی جدید به همراه تعریفی جدید از مدیریت دانش است. }, URL = {http://publij.ir/article-1-1652-fa.html}, eprint = {http://publij.ir/article-1-1652-fa.pdf}, journal = {Research on Information Science and Public Libraries}, doi = {}, year = {2016} }