@ARTICLE{Mohammadzadeh Reveshti, author = {mohammadzadeh Reveshti, ziba and ghiasi, mitra and }, title = {A Study of the Impact of Smart Phones on the Employees' Positive Behavioral Outcomes with the Mediating role of Social Capital (Study Case: Staff of Tehran's Public Libraries)}, volume = {25}, number = {4}, abstract ={هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر استفاده از امکانات تلفن‌های هوشمند توسط کارکنان بر شکل­‌گیری پیامدهای رفتاری مثبت در آن­ها شامل رضایت شغلی، رضایت ارتباط و عملکرد و همچنین بررسی نقش میانجی سرمایه اجتماعی صورت گرفت. روش: این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش در زمرۀ پژوهش‌های توصیفی-پیمایشی قرار می‌گیرد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان کتابخانه‌های عمومی زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به تعداد ۳۹۲ نفر است که 200 نفر از آن­ها با توجه به حجم نمونۀ موردنیاز برای مدل‌یابی معادلات ساختاری به‌صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری در این پژوهش، پرسش‌نامه استاندارد پژوهش شیر و رایس (2017) شامل شش گویه برای سنجش میزان استفاده از تلفن‌های هوشمند، هشت گویه برای سنجش سرمایه اجتماعی و شش گویه برای سنجش پیامدهای رفتاری مثبت کارکنان است که پایایی این پرسش‌نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 914/0 محاسبه شد. به‌منظور بررسی کفایت داده‌ها برای تحلیل عاملی، از آزمون KMO ازطریق نرم‌افزار SPSS استفاده شد. همچنین، آزمون تحلیل عاملی تأییدی به‌منظور بررسی روایی ابزار انجام شد و درنهایت، به‌منظور آزمون فرضیات از نرم‌افزار آموس استفاده شد. یافته‌ها: بررسی شاخص‌های برازش مدل حاکی‌از آن است که مدل ساختاری پژوهش از وضـعیت مناسـبی برخوردار است. همچنین، یافته­‌های پژوهش نشان داد که استفاده از تلفن‌های هوشمند بر پیامدهای رفتاری مثبت کارکنان با ضریب مسیر 45/0 تأثیر معنی‌دار و مثبت دارد. همچنین، نقش میانجی سرمایه اجتماعی در تأثیر استفاده از تلفن‌های هوشمند بر پیامدهای رفتاری مثبت کارکنان با ضریب مسیر غیرمستقیم 48/0 تأیید شد. اصالت/ارزش: پژوهش حاضر برای اولین بار در کشور به بررسی نتایج مثبت استفادۀ کتابداران از تلفن‌های هوشمند و پیامدهای آن در کتابخانه‌های عمومی با نقش میانجی سرمایه اجتماعی پرداخته است. این پژوهش فواید استفاده از تلفن­‌های هوشمند در سازمان­ها را آشکار می‌­سازد و به توسعه تجربی و نظری این زمینۀ مطالعاتی کمک می‌کند. ازاین‌رو، با توجه به اهمیت و کارایی تلفن‌های هوشمند در ارائۀ خدمات اطلاع‌رسانی، مرجع، فناوری اطلاعات و آموزشی و پژوهشی پیشنهاد می‌شود تدابیری برای استفاده مناسب در توسعۀ خدمات کتابخانه‌های عمومی با کمک‌ تلفن‌های هوشمند لحاظ شود. }, URL = {http://publij.ir/article-1-1911-fa.html}, eprint = {http://publij.ir/article-1-1911-fa.pdf}, journal = {Research on Information Science and Public Libraries}, doi = {}, year = {2019} }