@ARTICLE{Gohari, author = {Gohari, Hamideh and Rahmati-Tash, Maryam and Tajdaran, Mansour and }, title = {Investigation of Application Level of Marketing Principles in Public Libraries of Tehran}, volume = {15}, number = {4}, abstract ={بازاریابی، یعنی جستجو برای یافتن مناسب‏ترین بازار و بخش‏هایی که سازمان می‏تواند در آن‏جا خدماتی مفیدتر و مؤثرتر ارائه داده و نیاز کاربران و مراجعان خود را به بهترین شکل ممکن برطرف سازد. کتابخانه، سازمانی بازارمدار است که کلیه فعالیت‏های آن با توجه به نیازهای کاربر جهت می‏گیرد و علاوه بر مرتفع ساختن نیازهای موجود، درصدد ایجاد نیازها و تقاضاهای جدید نیز هست. بازاریابی، کتابخانه‏ها را هم در جهت شناخت نیازهای کاربران و هم در جهت برآورده ساختن این نیازها توان‏مند می‏کند. پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان استفاده از اصول بازاریابی در کتابخانه‏های عمومی شهر تهران اجرا شده است. روش پژوهش «پیمایشی توصیفی» و بر اساس مدل بازاریابی «4P» است. جامعه پژوهش کتابخانه‏های عمومی شهر تهران بوده‏اند که‏ 30 کتابخانه زیر نظر هیات امنای کتابخانه‏های عمومی و 60 کتابخانه زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به صورت تصادفی انتخاب شده و به پرسشنامه پاسخ داده‏اند. داده‏ها در تابستان 1387 گردآوری شده و با استفاده از نرم‏افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‏اند. نتایج پژوهش نشان داد که‏ کتابخانه‏ های عمومی تهران از نظر کاربرد آمیخته‏های بازاریابی در وضعیت مناسبی نیستند و لازم است در این زمینه برنامه‏ریزی جامع‏تری داشته باشند. }, URL = {http://publij.ir/article-1-71-fa.html}, eprint = {http://publij.ir/article-1-71-fa.pdf}, journal = {Research on Information Science and Public Libraries}, doi = {}, year = {2010} }